5 instrumente de marketing gratuite, utile pentru orice afacere la început de drum
Marketingul online, mai ales în contextul actual în care nu toate afacerile au revenit la operațiunile obișnuite din cauza pandemiei de coronavirus, a devenit tot mai popular printre antreprenori, care au înțeles ce putere are acest tip de marketing și mai ales că îi poate ajuta să obțină afaceri mai profitabile dacă investesc în canalele potrivite.
Din fericire, nu toate instrumentele de marketing online necesită investiții, motiv pentru care am alcătuit o listă de instrumente utile, gratuite, pe care niciun digital marketing manager nu ar trebui să le rateze. Aceste instrumente te vor ajuta, printre altele, să ai o imagine coezivă în mediul online, să comunici eficient cu potențialii clienți, să alegi temele potrivite pentru crearea de conținut și, mai ales, să măsori rezultatele.
DESIGN
Canva
Peste 2 milioane de oameni folosesc Canva pentru a-și crea imagini pentru social media, website, articole de blog, broșuri, prezentări, cărți de vizită și multe altele. Varianta gratuită a acestui tool îți oferă acces la o mulțime de template-uri, astfel că vei avea întotdeauna vizualuri potrivite ca dimensiune, dar și la imagini și elemente de design originale.
Noi îl folosim adesea pentru conturile noastre de social media organic și îl recomandăm cu încredere.
EMAIL MARKETING
2. MailChimp
Email Marketing este unul dintre cele mai eficiente canale de marketing (și unul dintre preferatele noastre), având un ROI (Return On Investment) de 4400% - asta înseamnă că la fiecare 1 euro investit în acest canal, câștigi înapoi 44 de euro. Dacă vrei să citești mai multe despre acest subiect, îți recomandăm ghidul nostru de email marketing.
MailChimp este unul dintre cei mai cunoscuți provideri de servicii de email marketing din lume, având peste 12 milioane de clienți. Prin planul gratuit al MailChimp poți trimite mesaje către maximum 2000 de emailuri din baza ta de date - perfect pentru afacerile la început de drum! În plus, dacă ai un magazin online, îl poți conecta cu platforma ecommerce pe care o folosești și astfel poți monitoriza toate încasările ce îți vin din campaniile de email.
SOCIAL MEDIA MARKETING
3. Hootsuite
Credem că ești de acord cu noi că social media este o parte importantă în promovarea oricărei afaceri, indiferent de mărimea ei, de vechimea ei sau dacă este o afacere B2B sau B2C.
Un instrument precum Hootsuite te va ajuta să îți programezi din timp postările din social media, ajutându-te astfel să te organizezi mai bine și să economisești timp prețios. Planul gratuit al Hootsuite îți permite să administrezi 3 profiluri de social media - astfel, îți poți programa spre exemplu postări pe Facebook, Instagram și LinkedIn.
CONTENT MARKETING
4. Google Keyword Planner
Acest instrument gratuit de marketing te ajută să descoperi cuvintele cheie potrivite pe baza cărora să îți creezi o strategie de content marketing. Trebuie doar să introduci câteva cuvinte relevante domeniului de activitate al afacerii tale și acest tool îți va spune ce cuvinte cheie să iei în considerare.
Dacă vrei să afli mai multe despre acest subiect, îți recomandăm să citești ghidul nostru de content marketing.
MĂSURARE REZULTATE
5. Google Analytics
Deși Google Analytics este un instrument utilizat la scară largă în întreaga lume, am întâlnit și antreprenori care nu îl folosesc și care nu își măsoară deloc traficul de pe website.
Ce apreciem noi în mod special la Google Analytics este faptul că poți vedea ce volum de trafic îți aduce fiecare canal de marketing, dar și faptul că poți afla multe informații (demografice, geografice, interese) despre vizitatorii paginii tale, astfel că poți afla ușor care este audiența reală a afacerii tale și îți poți updata strategia de marketing.
Deși în peisajul de Digital Marketing există multe instrumente gratuite care îți promit că îți vor ajuta afacerea să prospere, nu multe merită timpul tău - din acest motiv, lista noastră include doar tool-uri testate de noi, pe care le recomandăm cu încredere. Dacă ai nevoie de mai multe astfel de recomandări sau de sfaturile noastre în orice aspect de marketing, nu ezita să ne scrii la hello@marketiu.ro - te ajutăm cu drag!