Marketing de succes pentru Start-up-ul sau IMM-ul tău în 2019 - Cum sa câștigi clienți rapid în timp ce îți crești afacerea
Într-o lume a afacerilor în care întreprinderile mici și mijlocii dețin un procent tot mai mare din cota de piață, competiția este mai acerbă ca niciodată. Pe de altă parte, un IMM are un buget de marketing adesea limitat, iar o luptă purtată cu marile corporații pentru a câștiga atenția clienților pare aproape imposibil de câștigat.
Rămâi aproape - mai jos vei găsi tacticile noastre care te vor ajuta să profiți de oportunitățile pe care tehnologia le deschide pentru a-ți mări rezultatele de marketing în timp ce optimizezi costurile – astfel vei plăti doar pentru trafic și interacțiune de calitate, ce vor duce la conversiile de care are nevoie afacerea ta!
1. Cunoaște-ți publicul țintă
Poate suna familiar pentru majoritatea marketerilor, dar să încerci să satisfaci nevoile mai multor oameni decât strict publicul tău țintă este o capcană în care mulți dintre noi cad! Definește prima dată un segment specific și profitabil pe care vrei să îl țintești – te poți extinde oricând de aici, odată ce capeți notorietate și îți crești cash flow-ul.
2. Găsește cel mai profitabil serviciu pe care îl oferă IMM-ul sau Start-up-ul tău, pentru a-l vinde publicului țintă
Majoritatea afacerilor oferă o varietate de servicii, iar unele cu siguranță vor avea costuri fixe mai mari (producție, transport, mână de lucru) decât altele, ceea ce va avea un impact și asupra profitabilității. În final, scopul tău este să vinzi produsele cu cea mai mare marjă de profit rămasă după ce scazi costurile fixe și flexibile (da, aici intră și bugetul de marketing). În situația aceasta, produsele sau serviciile pe care le promovezi inițial trebuie: să fie ușor de vândut (astfel costul per conversie este menținut scăzut), să existe cerere din partea publicului țintă pentru ele (e mai ușor să acoperi o cerere deja existentă, decât să generezi una) și să îți genereze o marjă de profit ridicată.
3. Alege cele mai bune canale pentru a crea și a lansa strategia ta de marketing
Digital versus Offline
Deși poate părea părtinitor, sfatul nostru este să investești mare parte din buget în Digital – mai ales dacă nu ai un buget mare pentru a experimenta sau risca pe canalele offline.
Am expus mai jos motivele pentru care suntem așa siguri că marketingul digital este cea mai bună alegere în majoritatea cazurilor:
a. Permite acțiuni foarte targetate
b. Este eficient din punct de vedere al costurilor – de multe ori plătești doar pentru oamenii care au interacționat cu reclama ta. În alte scenarii, costurile vor fi mult mai mici decât în publicitatea offline, generând rezultate mult mai bune pentru fiecare leu cheltuit (decât, spre exemplu, TV sau panouri publicitare).
c. Este ușor de măsurat și ușor de ajustat pe scară largă, astfel că permite luarea de decizii informate pentru a optimiza performanțele.
d. Poți crea campanii automatizate – astfel vei avea „motoare de marketing”, nu doar simple campanii individuale
e. Poți crea mesaje personalizate și automate, bazate pe comportamentul fiecărui client și pe tipul interacțiunii avute cu reclama ta. Vom aborda acest subiect pe larg într-un articol viitor, însă pe scurt: cel mai eficient mod de a face asta este să urmezi modelul AIDA pentru reclamele tale – construiește notorietate, interacțiune, rezonanță și abia când acestea sunt stabile, promovezi pentru a converti (Atenție – Interes – Dorință – Acțiune).
Acum că am stabilit că alegerea potrivită pentru a obține cele mai bune rezultate din publicitate este în mediul digital, următoarea întrebare ar fi:
„OK, dar sunt atât de multe canale de marketing digital...cum știu pe care să îl aleg pentru afacerea mea?”
Cea mai bună strategie pentru a alege este:
1. Analizează clientul ideal (customer persona) și vezi unde consumă cel mai mult conținut media și publicitate online, pe ce tipuri de dispozitive și la ce ore. Notează toate aceste aspecte pentru a le avea mereu la îndemână.
2. Filtrează toate canalele de marketing folosind modelul AIDA (Atenție – Interes – Dorință – Acțiune), alegând în ce mod vrei să folosești fiecare canal. Dacă identifici că un canal poate fi utilizat în mai multe etape ale acestui model, îți sugerăm să faci o schemă și să îl integrezi în fiecare loc necesar - evident, modificând mesajul pentru a conduce audiența mai aproape de momentul cumpărării - spre exemplu, social media poate fi folosit atât pentru a atrage atenția, cât și pentru a stimula interesul sau dorința de cumpărare. De cele mai multe ori, fiecare dintre cele patru stadii de cumpărare va necesita mesaje distribuite pe un mix de canale.
Acum că ai asta în vedere și că știi unde și când va atinge mesajul tău potențialii clienți, conceptul care va aduce toate aceste aspecte împreună este „Comunicarea Integrată de Marketing”. Prin acest cadru vei trimite mesajul tău către fiecare client prin canale multiple, la timpul potrivit, folosind un limbaj specific fiecărei platforme – bazat pe obiectivele de interacțiune ale persoanei cu respectiva platformă și pe ciclul de viață al consumatorului.
Care este scopul acestui proces întrebi? Poate suna un pic ciudat, dar esența este aceasta:
Clientul tău potențial navighează pe diferite platforme, având intenții diferite și stări de spirit complet diferite. Nu poți comunica prin Email așa cum o faci prin Facebook, platformă care este total diferită față de Youtube, spre exemplu. Pentru a încheia acest subiect: încearcă să creezi un traseu al comunicării și vezi cum ar interacționa un potențial client cu brandul tău, apoi implementează cele găsite în planul tău de comunicare
Pentru a-ți eficientiza comunicarea, alege cel puțin un canal de digital marketing pentru a interacționa cu publicul tău țintă în fiecare stagiu AIDA – Atenție, Interes, Dorință și Acțiune, și automatizează campaniile pe fiecare canal pentru a fi arătate în concordanță cu progresul făcut de potențialul client în raport cu brandul tău. În acest fel, chiar și în cazul în care ești un Start-up, vei investi un buget mic într-un mod inteligent, fără să irosești bani pe publicitate ineficientă.
În încheiere…
Marketingul devine mai „inteligent” pe zi ce trece și, indiferent de mărimea afacerii tale, trebuie să îți aduci produsele și serviciile în fața potențialilor clienți. Fie că bugetul tău lunar este sub 1000€ sau peste 5000€, folosește insight-urile de mai sus pentru a identifica cele mai bune modalități de a ajunge la potențialii clienți și, mai mult decât să încerci să le vinzi ceva, încearcă să le oferi o călătorie alături de brandul tău. Pentru a face asta în mod eficient va trebui să urmărești interacțiunile avute cu brandul tău prin cookies, baze de date inteligente sau servicii de cloud – dar chiar dacă nu o faci, împarte-ți bugetul pentru cel puțin două canale și încearcă să ajungi la audiența ta de cât mai multe ori conducându-i pe parcursul procesului lor de decizie.
Noi îți urăm succes, iar dacă vreodată simți nevoia să discutăm aceste tactici mai în detaliu și să găsim modalități prin care să crești în mod semnificativ loialitatea clienților și profiturile companiei tale, scrie-ne pe adresa hello@marketiu.ro.