Strategii de marketing online și offline pentru școli private
Într-un univers complex precum cel al educației, promovarea unei școli private poate deveni dificilă atunci când nu ai o strategie de marketing bine pusă la punct. Cum poți ieși în evidență într-un domeniu în care aparent aceleași servicii pot fi obținute gratuit sau în care societatea este recunoscută pentru lipsa investițiilor în educație? În acest articol, vom discuta despre strategiile de marketing online și offline pe care le poți implementa pentru a promova serviciile unei școli private.
Nu uita.. dacă simți că de la un anumit pas poate deveni copleșitor, o agenție de marketing digital te poate ajuta întotdeauna cu susținerea business-ului tău în mediul online.
Însă înainte de a începe să povestim despre marketing, este foarte important să îți setezi o viziune clară și bine definită despre valorile pe care le promovezi. În domeniul educației, promovarea valorilor este la fel de importantă precum calitatea învățământului. Ele trebuie să reiasă prin imaginea pe care o afișezi, prin activități și comunicare. În momentul în care părinții aleg să își înscrie copilul la școala ta, aceștia trebuie să simtă că rezonează cu ceea ce vei transmite mai departe copilului lor și de ce tu ești cea mai bună opțiune. În acest sens, o strategie de marketing integrat reprezintă o soluție cheie pentru școlile private care doresc să atragă potențiali elevi.
Iar acum e timpul să vorbim despre primii pași dintr- o strategie de marketing online și exemple practice despre cum îi poți aplica pentru a ajunge mai aproape de părinți și copii, în topul rezultatelor din mediul online.
Mai întâi, asigură-te că ai un website bine pus la punct
Site-ul web este o componentă esențială a unei strategii eficiente de marketing și reprezintă rampa ta de lansare pentru a putea ajunge vizibil. Acesta trebuie să prezinte informații complete, cum ar fi: informații detaliate despre programul educațional pe care îl oferi și costurile, admitere, despre echipa de profesori, despre alumni, toate activitățile extracurriculare de care pot beneficia copii, precum și alte detalii relevante (transport, program de mese, uniforme, etc).
Din punct de vedere tehnic, site-ul trebuie să fie bine proiectat și optimizat pentru motoarele de căutare și pentru toate dispozitivele care pot fi folosite în căutarea unei școli private potrivite (în special pentru mobil, ținând cont că 55% din oameni accesează internetul de pe telefon). Asigură-te că oferi o experiență plăcută atunci când cineva intră și navighează pe site-ul tău, că acesta nu se încarcă greu (ideal în sub 3 secunde) și că informația este bine organizată și repartizată. Răbdarea oamenilor scade din ce în ce mai mult, încearcă să ții cont de acest aspect ;)
Creează o strategie SEO
Crearea unei strategii SEO este o modalitate excelentă de a-ți construi credibilitatea și de a te asigura că școala ta este găsită ușor de către publicul potențial ce se află în căutarea unei instituții private de învățământ. Începutul unei etape noi în viața copilului vine la pachet cu un milion de întrebări pentru părinți. Cu siguranță poți crea diverse articole de blog care vor oferi o parte dintre răspunsurile pe care părinții le caută.
Cele mai bune practici de SEO pentru promovarea unei școli private includ: publicarea articolelor care pot răspunde curiozităților părinților, utilizarea cuvintelor cheie relevante pentru domeniul educației și furnizarea de informații relevante despre școală și programul de învățământ.
Există câteva tool-uri gratuite de SEO care te pot ajuta să găsești cuvintele cheie potrivite, care îți pot genera idei de cuvinte relevante domeniului tău sau care oferă insights despre site-ul tău: Keyword Planner din platforma Google Ads, Google Search Console, Semrush sau Seobility.
Stretagia de social media te poate ajuta și ea să-ți crești vizibilitatea
Cu o strategie bine pusă la punct pe social media, poți crește vizibilitatea și notorietatea afacerii tale. Înainte de a începe să postezi, asigură-te că ai o identitate vizuală coerentă și un conținut valoros, pentru fiecare rețea în parte. Folosește o combinație de imagini, videoclipuri și conținut scris pentru a transmite mesajele ușor și interactiv.
Instagram și TikTok pot fi o opțiune foarte bună pentru a implica și educa tinerele generații, în timp ce Facebook și LinkedIn sunt ideale pentru a ajunge la părinți sau profesioniști în domeniu. Însă, în tot acest timp, nu uita să ții cont de valorile stabilite la început și creează conținut în funcție de acestea. Am povestit pe site-ul nostru cum îți poți crea o strategie de succes pe TikTok.
Folosește-ți bugetul de reclame în mod inteligent
Dacă dispui de un buget de publicitate, poți folosi reclamele plătite pentru a-ți promova școala în mod eficient către publicul țintă. Indiferent de plasarea reclamei, este important să definești publicul țintă corect, să alegi cuvintele cheie potrivite și să creezi o pagină de destinație în website care să ofere informații relevante despre învățământul oferit de școala ta, pentru ca la final să incluzi și un formular prin care părinții interesați să se poată programa la o vizionare sau să poată cere mai multe detalii. O agenție de marketing digital te poate ajuta cu implementarea, monitorizarea, optimizarea și raportarea campaniilor pe baza nevoilor și bugetului tău, pentru a îndeplini obiectivele setate.
Mai există promovare și în afara internetului?
Răspunsul este.. sigur că da!
Deși tot mai multe campanii de marketing se desfășoară online, marketingul offline poate fi încă o metodă eficientă pentru a atrage vizitatori și clienți în mediul educațional. Poți participa activ la târgurile educaționale sau la festivaluri, precum și la conferințe de specialitate, pentru a-ți promova școala. Astfel de activități te pot ajuta să ajungi mai ușor la publicul tău țintă (părinți ce sunt implicați și interesați de educația copilului lor) și chiar să îi cunoști, să vezi ce alte interese au și după ce valori de ghidează (aplicând apoi aceste detalii în strategia de SEO sau în targetarea reclamelor plătite).
De asemenea, poți utiliza bannere, reclame și pliante pentru a-ți promova valorile și serviciile oferite. Le poți afișa în mediile de unde crezi că poți aduna cei mai mulți clienți, cum ar fi la recepția anumitor clădiri de birouri, multinaționale, spații de joacă.
Fie că școala ta este deja cunoscută în domeniul educației private sau vrei să îți deschizi o afacere în această direcție, trebuie să urmezi ostrategie de marketing integrat și eficient care te poate ajuta cu promovarea, creșterea vizibilității, dar și a notorietății. Dacă simți că sunt prea multe lucruri de care trebuie să ai grijă, nu uita că o agenție de marketing digital te poate ajuta mereu în îndrumarea, susținerea și promovarea cu succes a unor strategii de marketing care vor atinge publicul țintă și vor atrage noi elevi în instituția ta.