TikTok - 4 pași pentru conturarea unei strategii de succes 

TikTok este o platformă cu o mulțime de oportunități și cu un potențial foarte mare, care încă nu a fost descoperit de toate brand-urile. De la lună la lună, statisticile evoluează și ne este dovedit constant că aceasta este una dintre platformele viitorului

Luna iunie a fost luna câștigătoare pentru TikTok - fiind cea mai descărcată aplicație din Social Media.

Deși la început brand-urile se fereau de această platformă - fiind considerată o aplicație pentru copii - Generația Z -, aceasta vine cu statistici care demontează aceste preconcepții. Statistici care pentru marketeri sunt ca un vis devenit realitate.

Bri (@itsmebribrix) has created a short video on TikTok with music original sound. Now I'm obsessed with this app 🙃#fyp #foryoupage


TikTok are peste 1,5 miliarde de utilizatori, din 155 de țări. Aproximativ 30% din utilizatori au peste 30 ani. Deși acesta poate părea un număr destul de mic, reprezintă 480 de milioane de utilizatori - mai mult decât suficient pentru o platformă în plină evoluție.

Ce este cel mai interesant, este faptul că oamenii petrec în medie de 52 de minute / sesiune pe TikTok - cu volumul pornit, de mai multe ori pe zi - uneori chiar și de 3-4 ori. Peste 75% din timpul petrecut este pe pagina For You, fiind în căutare de content nou și de noi conturi de urmărit. 

Ce este pagina For you?

Dacă pe Facebook și Instagram am fost învățați să avem în news feed persoanele pe care deja le urmărim, TikTok vine și dă acest lucru peste cap. Așa cum îi spune și numele, pagina For You este locul de unde putem consuma content nou constant și putem să descoperim noi creatori de conținut, pe baza unui algoritm care alege cu atenție ce tip de content să ne furnizeze, în funcție de preferințele noastre anterioare.

Algoritmul TikTok

Deși algoritmul TikTok a fost un mister o bună perioadă și nimeni nu știa concret cum funcționează pagina For You, ce este urmărit și cum ne este furnizat conținutul, a venit momentul în care TikTok ne-a împărtășit toate aceste lucruri.

TikTok este dovada clară că tehnologia atinge noi cote, iar tehnologia machine learning devine pe zi ce trece un aliat al marketerilor. Precizia cu care datele sunt analizate și grupate pentru a crea un profil al preferințelor noastre este fantastică. Acest lucru ne face să petrecem și mai mult timp pe aplicație - având conținut ales special pentru noi.

Pentru a ne genera conținut pe pagina For You, algoritmul din spatele TikTok-ului analizează:

  • interacțiunea cu ceilalți utilizatori: pe cine urmărim, ce filmulețe apreciem sau distribuim prietenilor / pe alte rețele sociale, unde postăm comentarii, ce content postăm;

  • informații bazate pe filmulețe: sunetele folosite, hashtag-urile, descrierile;

  • setările contului: limba setată, țara, device-ul folosit.

Tot ce vedem pe For You este o combinație de foarte mulți factori, de la interesele noastre, până la lucrurile care nu ne-au plăcut.

Ce este și mai interesant este faptul că toată pagina For You este într-o continuă schimbare - o dată cu preferințele tale, se actualizează și conținutul.

mari (@mooitsmari) has created a short video on TikTok with music original sound. it completely amazes me everyday #fyp #tiktok #algorithm

Acum că am aflat cum funcționează algoritmul din spatele TikTok-ului, am pregătit pentru voi câteva elemente cheie pe care noi le-am descoperit pentru a crea un cont care să aibă succes pe TikTok! 

Cei 4 E 

Conform lui Rachel Pedersen - TikTok Expert - există 4 piloni mari în jurul cărora ar trebui construit conținutul nostru pentru a avea succes:

  • Educație

De curând, reprezentanții TikTok vorbeau despre noile lor obiective, printre care și orientarea content-ului într-o direcție educativă. Sunt o mulțime de filmulețe pe TikTok care te învață să faci diverse lucruri: de la rețete, până la DIY, tips & tricks în diverse domenii, life hacks, idei de organizare pentru a ne ușura munca etc.

  • Entertainment

Să nu uităm totuși că o bună parte din utilizatori sunt tinerii - Generația Z în special, iar aceștia iubesc divertismentul. Tinerii consumă foarte mult content amuzant, care să-i țină captivați și cu care să se identifice. Situațiile zilnice cu care ne confruntăm tratate într-un mod amuzant și bazat pe trend-uri vor prinde mereu pe această platformă.

  • Engagement

Cui nu îi place să se simtă înțeles și să vadă că nu este singurul care trece prin ceva? Oamenii sunt în căutare de content care să îi facă să se simtă înțeleși, să vadă că nu sunt singuri. Trebuie să găsim aceste puncte comune, iar oamenii vor interacționa cu conturile noastre constant.

  • Emoție

Un pilon important, poate cel mai important, este emoția. Utilizatorii TikTok vor să audă poveștile celorlalți, cum au trecut peste anumite greutăți, ce lucruri am mai descoperit care ne-au schimbat viața etc.


Bazându-ne conținutul pe acești 4 piloni, șansele de reușită sunt foarte mari - atât pentru persoane, cât și pentru brand-uri.

Să spunem că ai un coafor și vrei să te adresezi clienților tăi - oferă-le tips & tricks, lucruri pe care le pot face singuri acasă, ce tratamente pentru îngrijirea părului pot să folosească și cum să le combine, arată-le echipa și cum arată o zi tipică pentru voi, lucruri cu care vă confruntați mereu ca salon - într-o manieră amuzantă, schimbări radicale ale clienților și testimoniale, produse pe care le-ați descoperit și care merită folosite etc.

Eghe Barbershop (@eghe_barbershop) has created a short video on TikTok with music Laxed (Siren Beat). Hair color #eghebarbershop #haircolor #fyp #eghebarber #egheoghi #barbershop

Cum îți poți face profilul de TikTok cât mai vizibil?

  1. Folosește hashtag-uri;

  2. Distribuie filmulețele făcute pe alte rețele sociale;

  3. Interacționează cu alți utilizatori TikTok - comentează la postările lor, apreciază-le filmulețele etc.;

  4. Postează constant;

  5. Încarcă filmulețe cu o calitate foarte bună - TikTok face filmulețele cu o claritate și o luminozitate bună mult mai vizibile, iar șansele ca ele să devină virale sunt mult mai mari. Conținutul care nu este foarte clar și luminos ar putea fi scos de pe platformă, fiind considerat conținut care nu este original.

  6. Folosește pagina For You.

Best practices

Un lucru foarte important pentru TikTok marketing este să fim pe fază mereu - trendurile sunt într-o continuă schimbare, de la zi la zi apar altele. Dacă am ratat valul la început, este puțin mai greu să devenim virali mai târziu - când publicul este deja suprasaturat de trendul respectiv.

  • Remix trends - deși un trend a ajuns la suprasaturație, putem să le combinăm și așa să ajungem la un nou trend poate. Sau poate doar să luăm un trend existent și să-l reinterpretăm… totul ține de creativitate aici.

  • Părți & serii - oamenii sunt foarte curioși și le plac poveștile. Dacă avem o idee sau o poveste mai complexă, o putem împărți în părți & serii - obținând mai mult content de publicat, dar determinând și oamenii să ne urmărească / să intre pe profilul nostru pentru a vedea continuarea.

  • Sunete populare - asta va aduce o expunere mai mare atunci când utilizatorii vor intra să vadă mai multe filmulețe cu un sunet care le-a atras atenția. 

  • Hashtags - TikTok Hashtags te poate ajuta să descoperi și să alegi trendurile virale, care se potrivesc cel mai tipului tău de conținut.

TikTok este o platformă care crește cu viteza luminii și din ce în ce mai mult brand-uri și persoane publice i se alătură. Sperăm că acest articol te-a ajuta să înțelegi mai bine algoritmul din spate și acum ești pregătit să-ți conturezi strategia pentru profilul și propria ta strategie de TikTok.

Brand-urile încep să se promoveze prin TikTok Ads - lucru care încă nu este posibil în România. Dar, dacă ai un business care are clienți în străinătate și vrei să testezi TikTok Ads - ne poți scrie pe hello@marketiu.ro și te vom ajuta cu mare drag, am devenit oficial parteneri TikTok!