Cum să îți dezvolți afacerea de tip B2B SaaS folosind Marketingul Digital
Strategia de Marketing a afacerii tale nu este un aspect ce ar trebui neglijat, indiferent de domeniul tău de activitate. Marketingul Digital este o componentă esențială pentru o vizibilitate crescută, un contact direct cu publicul și atingerea obiectivelor de marketing. Dacă totuși nu ești suficient de convins despre asta, iată câteva dintre trendurile anului 2020 în materie de digital, din care te-ai putea inspira. În curând vom lansa Raportul de Trenduri pentru anul 2021, așa că stai aproape!
În timp ce majoritatea discuțiilor din online se îndreaptă către zona brandurilor bazate pe produs sau servicii în general, ne-am gândit să aprofundăm zona B2B SaaS, inspirați de discuția din cadrul emisiunii noastre de tip podcast de marketing - “The Marketing Innovation Show”, purtată de Andrei Tiu și Alan Gleeson, pe care o poți asculta integral pe platformele de streaming ale podcastului Marketiu.
Vom atinge aspecte importante, precum nevoia unei strategii de Digital Marketing bine puse la punct, cărora li se alătură Vânzările & Marketingul, cât și Strategii de urmărire a performanței Marketingului prin setarea unor KPIs potriviți. Atenția în acest sens se va axa pe zona start-up-urilor și modalitățile de creștere în domeniul de B2B SaaS, folosind tactici de marketing pentru a se dezvolta, cât și pentru a trece cu ușurință peste această perioadă în care tindem să fim mai atenți în ce investim, chiar dacă în același timp ne dorim o creștere a vizibilității brandului.
Dacă te afli în situația în care tocmai ai pornit pe un nou drum cu o afacere, urmărește îndeaproape cheltuielile și lead-urile pe care le ai și încearcă să vezi care sunt cele mai benefice zone în care acționezi și cum îți poate afecta aceasta performanța. Dacă un anumit segment pe care tu îl urmezi tinde să nu funcționeze așa cum ar trebui, întoarce-te la strategia inițială de brand și adaugă valorile lipsă serviciului în sine și urmărește cum să îți adaptezi mai bine oferta către piața care te interesează cel mai mult, înainte de a-ți ridica bugetele.
Un bun lucru de realizat în start-up-ul tău este decizia de a îngusta și prioritiza anumite aspecte importante ale afacerii, precum publicul căruia îi comunici și nevoile pe care aceștia le au. Dacă faci acest lucru, poți observa că va începe să se concretizeze un public bine definit, cât și publicațiile pe care ar trebui să îți concentrezi atenția, pentru a putea alege canalele și strategia corectă.
Dacă aceste lucruri nu vor avea loc, te vei situa în poziția în care bugetele vor fi consumate pe anumite investiții într-un mod irelevant, în special când ne referim la zona de B2B SaaS, în care costurile sunt mari și îți dorești un ROI rapid și consistent. Tocmai de aceea, vei avea nevoie de oameni competenți, care să știe cum să descopere toate verticalele consumatorilor tăi și să se adapteze lor în funcție de orice nevoie. Strategia pentru un start-up B2B SaaS este dificilă, deoarece restricțiile de resurse sunt destul de mari, în special cele din Europa de Est.
Chiar dacă atât Google, cât și LinkedIn pot fi două tool-uri scumpe din cauza monopolului pe care îl au în piață, acestea reprezintă două resurse cu adevărat esențiale pentru creșterea start-up-ului tău. Spre exemplu, LinkedIn poate fi folosit cu succes în situații în care dorești să creezi notorietate și conștientizare despre poziția voastră din piață.
Cu ajutorul platformei LinkedIn, ai acces către anumite profiluri ideale care pot să îți servească drept clienți și față de care puteți promova brandul tău către ei. Într-adevăr, nu are puterea și gama largă pe care Google o poate oferi, însă este ceva de care te poți folosi pentru a crea contacte noi.
În ceea ce privește growth hacking-ul când vine vorba de afaceri B2B SaaS, lucrurile mereu au stat puțin mai complicat, în comparație cu bunuri sau lucruri ce pot deveni virale cu ușurință.
Avem un exemplu care te-ar putea ajuta: cei de la Turtl.co au făcut o expoziție în care au reușit să livreze un conținut haios în timp ce echipa lor era pe stradă, încercând să genereze engagement, transpunând asta printr-un film în online. Acest lucru le-a generat multă vizibilitate în online, pe LinkedIn, și suntem siguri că a fost o tehnică foarte bună, care le-a adus și vânzări.
În zona Software as a Service, există multe lucruri cu care te poți confrunta, iar un pas bun de făcut este prioritizarea task-urilor pe care le ai. De cele mai multe ori, există situații în care personalul unei firme este limitat, iar atunci când au prea multe lucruri de făcut, eficiența lor scade. În Europa, limitările din punct de vedere al personalului sunt mai mari decât în SUA, unde mulți își permit să fie prezenți pe multe canale, creând conținut și ocupându-se de vânzări sau multe alte atribuții importante.
În cazul de față, prioritizarea este un lucru care trebuie luat foarte în serios și aplicat cu promptitudine, dacă îți dorești ca serviciul tău să fie calitativ din toate punctele de vedere.
Există câteva aplicații pe care Alan, invitatul nostru în podcastul Marketiu, le-a recomandat pentru a eficientiza timpul angajaților, cum ar fi: managementul taskurilor, cât și managementul altor nevoi care apar pe parcurs.
Spre exemplu, Toggl este o aplicație pentru o contorizare bună a timpului în funcție de orice sarcină din agendă, care ajută la crearea unui program organizat. Desigur, o organizare bună a echipei se observă și la nivelul comunicării, iar acest lucru poate fi oferit de Slack, o aplicație folosită pentru a crea conversații specifice pentru sarcinile importante sau planificarea internă a dezvoltării brandului. Basecamp sau Trello sunt două aplicații preferate de Alan, datorită fluxului de îndatoriri care apar din toate părțile și necesității prioritizării lor, venite pe parcurs. Desigur, să nu uităm de Grammarly, ideal pentru verificarea conținutului din texte, pentru a avea cursivitate și pentru a verifica textul de greșeli gramaticale.
Desigur, este important să ai o platformă de CRM performantă, care să cuprindă toate nevoile de care afacerea ta are nevoie, precum vânzări, marketing integrat, asistența pentru clienți și furnizori, etc.
Aici putem menționa Salesforce, Zoho, și HubSpot, alte trei platforme fac parte din cele preferate de Alan și cu care acesta a văzut că se lucrează eficient.
Chiar dacă zona SaaS este un domeniu complicat și alunecos, este bine să ținem cont de câteva lucruri esențiale precum strategia de marketing în care să se regăsească strategia de business, canalele de comunicare folosite, cât și implementarea unor platforme utile care pot eficientiza într-un mod vizibil, compania ta.
Dacă ai o afacere de tip SaaS B2B și ai nevoie de ajutor cu marketingul digital, dar nu e;ti sigur ce servicii s-ar potrivi cel mai bine nevoilor afacerii tale, programează o întâlnire inițială de 30 de minute și noi ne vom asigura să găsim cele mai bune soluții pentru tine și afacerea ta.
Acest articol este desprins dintr-un episod al podcastului Marketiu - The Marketing Innovation Show.
Pentru a asculta versiunea integrală a episodului de podcast, alege una dintre platformele tale preferate, sau urmărește-l pe YouTube: