Agenție de Digital Marketing, Social Media & PPC | Marketiu Romania

View Original

5 Idei de Marketing de la DigiCon'19 pe care le poți aplica în afacerea ta

Cu ocazia DigiCon 2019, spațiul Amfiteatrului Cervantes din cadrul Hotel Cișmigiu s-a transformat pentru o zi în locul de naștere al unor idei de marketing îndrăznețe, dar complet aplicabile în afacerea fiecărui participant. Pentru că pe parcursul întregii zile am fost inspirați de discursurile fiecăruia din cei 5 speakeri, vrem să vă prezentăm și vouă 5 idei de marketing cu care am rămas noi în urma conferinței și pe care le poți aplica în afacerea ta fără să ai nevoie de resurse semnificative.

Așa cum v-am prezentat în blogul anterior despre DigiCon, line-up-ul evenimentului a constat în 5 speakeri, experți în Digital Marketing și tehnologii disruptive, influenceri și antreprenori, toți având un impact semnificativ prin inovațiile și strategiile de creștere pe care le-au aplicat în afacerile lor.

  1. Dacă o persoană trebuie să aleagă între 2 produse cu același rating, îl va alege pe cel cu un număr mai mare de review-uri.

Din acest motiv, colectarea de review-uri de la clienții tăi trebuie să fie una din prioritățile echipei tale, indiferent dacă ai o afacere B2C sau B2B. Consumul de acest conținut este parte din activitatea noastră - dovadă că nu plecăm în vacanță sau nu cumpărăm un gadget fără să citim review-urile altora. În plus, review-urile ajută foarte mult la creșterea conversiei - chiar dacă produsul sau serviciul vostru este foarte bun, aveți nevoie de „avocați”, de persoane obiective, care să îl recomande. 

După cum probabil v-ați dat seama deja, acestea sunt doar câteva dintre insight-urile pe care ni le-a dat Dana Mustățea, Growth Marketing Manager la UiPath. În plus, ne-a dat și câteva ponturi despre cum să colectăm eficient aceste review-uri, dar și cum să le folosim eficient în materialele de vânzări. 

Pro tip de la Dana: plasați pe Facebook un banner prin care să încurajați utilizatorii să își spună părerea despre experiența avută cu firma voastră.





2. În spatele a 3 succese, stau 150 de încercări nereușite.

Lucian Cramba, cofondatorul Beez, ne-a povestit despre cum a luat naștere această aplicație ce îi ajută pe oameni să economisească atunci când fac cumpărături online și mai ales despre câte provocări au întâmpinat pe drumul spre succes. Toată ideea aplicației a pornit de la faptul că piața de ecommerce are o creștere grozavă și de la problemele identificate în shopping-ul online finanțat cu cardul de credit - anume că 70% din oamenii care fac o descoperire de card pentru o cumpărătură online ajung să plătească dobândă și comisioane fără să fie necesar. Concret, aplicația lor se interpune între magazinul online și cumpărător, scoțând banca din ecuație și permițându-ți să cumperi acum și să plătești produsul în 60 de zile, oferindu-ți și un cashback datorită parteneriatelor bune pe care le au cu peste 500 de magazine în România.

3. Social Media nu e spațiu comercial, plasarea de produs de către un influencer trebuie să fie naturală atât în poză, cât și în contextul activității lui

Sigur v-ați dat seama că vorbim despre Influencer Marketing - iar subiectul a fost abordat de unul dintre primii influenceri de beauty din țara noastră, care a văzut oportunitățile deschise de Youtube și Instagram în acest domeniu - Laura Mușuroaea.

Laura ne-a făcut să înțelegem ce este un influencer - nu, nu trebuie să fie doar o persoană cunoscută și activă în social media, ci și să aibă un mesaj puternic, să fie autentic, pentru ca oamenii să se identifice cu el și să relaționeze, iar postările ar trebui să aibă un scop bine intenționat, să le fie utile oamenilor care îl urmăresc.

Pro tip de la Laura: Atunci când un brand alege un influencer cu care să lucreze, ar trebui să se uite dincolo de cifre (numărul mare de urmăritori) și să vadă cum interacționează cu oamenii care îl urmăresc, cum a integrat alte campanii în mod natural în feed și mai ales dacă influencerul se potrivește cu domeniul în care brandul activează.

4. Nu este ușor să lansezi un produs, însă growth hacking-ul te poate ajuta enorm.

Deși este greu să dai o definiție exactă pentru Growth Hacking, Ștefan Gergely a reușit să ne creeze o imagine mai clară asupra acestei tehnici prin exemple de succes aplicate de companii cunoscute. Unul dintre exemple este chiar Starbucks, care a câștigat foarte multă notorietate prin fotografiile postate de utilizatori cu numele lor scrise pe căni de cafea. Însă growth hack-ul care i-a făcut să devină trending pe Social Media a fost ideea de a-și instrui angajații să scrie pe căni numele greșite - astfel cumpărătorii erau amuzați de greșeală și postau pe social media, iar aceste postări căpătau un reach și o interacțiune mult mai mari. 

Pe lângă multe alte exemple de growth hacking marketing, Ștefan ne-a vorbit și despre blockchain, el având o experiență generoasă în acest domeniu - la 16 ani a devenit cofondatorul unei agenții de development din București ce a crescut de la 5 la 50 de oameni, toți specializați pe blockchain.

5. Pentru alocarea unui buget de marketing mai mare, este obligatorie măsurarea ROI prin KPI potriviți


Din perspectiva noastră, de agenție marketing digital, știm că de multe ori, pentru departamentul de marketing este dificil să justifice un buget mai mare în fața conducerii firmei. De aceea, Andrei, fondatorul Marketiu, a dat audienței 7 puncte de bază în funcție de care trebuie construit bugetul de marketing. În plus, Andrei ne-a vorbit despre ce KPI trebuie urmăriți pentru a măsura cât mai corect Return On Investment al unei campanii - nu, nu este vorba numai despre like-uri, reach sau număr de vânzări :) 


În cea de-a doua parte a zilei Andrei a prezentat câteva insight-uri despre modificarea comportamentului consumatorului și cum lumea consumă advertising diferit în contexte diferite - astfel, este foarte important să îți concepi campaniile conform unei strategii omnichannel foarte bine pusă la punct și gândită într-o perspectivă modernă, folosind tehnologia pentru a personaliza mesajele.

 A fost o primă ediție DigiCon încărcată cu emoție, inspirație, umor și pasiune, așa cum ne-am imaginat-o de la început în calitate de organizatori. Cu ocazia aceasta, vă anunțăm în exclusivitate că va exista și o a doua ediție - DigiCon 2020! Pentru a afla primii detaliile viitoarei ediții, vă invităm să ne urmăriți în Social Media: Facebook Marketiu, Instagram Marketiu, LinkedIn Marketiu.

Video-urile cu toate prezentările sunt disponibile pe pagina de Facebook DigiCon Marketing Conference, fiind transmise live la momentul evenimentului. Fotografiile de la eveniment sunt disponibile aici: http://bit.ly/FotoDigiCon2019