5 Sfaturi ca să îți pregătești Ecommerce-ul pentru Black Friday în 2021
Numărătoarea inversă a început! Black Friday se apropie cu pași repezi fiind așteptat cu entuziasm de majoritate utilizatorilor, iar afacerea ta ar trebui să profite de acest lucru. Din cauza pandemiei de Covid-19, care a impus multiple restricții precum distanțarea socială sau modificarea programului magazinelor, obiceiurile consumatorilor s-au schimbat. Pentru a fi cât mai puțin expuși, respectiv pentru a-și proteja sănătatea, din ce în ce mai mulți consumatori aleg să facă cumpărături online. Așadar, acum devine extrem de important să ai un Ecommerce funcțional. Pentru a profita din plin de una dintre cele mai așteptate zile din an, este necesar să te pregătești corespunzător și să îți ajustezi strategia de Ecommerce marketing.
Iată 5 sfaturi ca să îți pregătești Ecommerce-ul pentru Black Friday în 2021:
1. Asigură-te că website-ul poate face față traficului masiv
Una dintre cele mai mari probleme care apar de Black Friday este faptul că website-urile cedează din cauza numărului mare de utilizatori care accesează în același timp. Dacă se întâmplă acest lucru, experiența utilizatorilor va fi afectată și odată cu aceasta și așteptările lor cu privire la eCommerce-ul tău. Astfel, mulți vor renunța la a mai accesa, respectiv la a mai face o achiziție, deci vânzările vor scădea și nu vei mai obține performanța pe care o așteptai. Pentru a evita asemenea incidente, sfatul nostru este să îl testezi înainte pentru a te asigura că este pregătit să gestioneze mulțimea de utilizatori care va da navala în acea zi. Dacă nu știi cum să faci acest lucru, poți apela la o agenție de marketing digital în București care să te ajute atât cu partea de testare, cât și cu rezolvarea eventualelor probleme care vor fi identificate ulterior.
2. Adaugă live chat
Componenta de serviciu clienți bine pusă la punct este vitală de Black Friday. Gândește-te că majoritatea utilizatorilor vor avea diverse nelămuriri legate de oferte, produse, modalități de plată și livrare, deci vor avea nevoie de mai mult suport decât de obicei. Introducerea unui live chat pentru eCommerce va îmbunătăți experiența consumatorilor, oferind încredere, rapiditate, va arăta acestora că ești pregătit să răspunzi întrebărilor acestora și va reduce semnificativ numărul comenzilor abandonate. Pregătește în avans răspunsuri pentru întrebările care sunt adresate cel mai des, dar și pentru alte posibile nelămuriri pe care publicul le poate avea în acea zi. De asemenea, nu uita să plasezi această formă de chat strategic, într-un loc vizibil, pentru a nu fi dificil de găsit.
3. Recompensează clienții loiali
Black Friday poate fi o ocazie bună pentru a va loializa clienții actuali prin oferirea unor recompense. Este mult mai probabil ca utilizatorii care au ales să facă o achiziție în trecut, să o facă și de această dată dacă au un mic stimulent. Aceste recompense pot consta în cupoane de reducere sau transport gratuit oferite exclusiv lor. Pentru a le transmite către aceștia te poți folosi de email marketing, unde prin intermediul unui newsletter să îi anunți că doar ei pot profita de anumite recompense. Tot într-un astfel de newsletter poți include informații prețioase precum câteva dintre produsele care urmează să aibă reduceri. În acest mod, consumatorii vor fi mai îndemnați să rămână alături de brandul tău, dar și să facă o achiziție.
4. Optimizează pentru mobil
Conform eMarketer, cumpărăturile efectuate de pe mobil vor depăși 3,5 trilioane de dolari, în 2021. Mare parte din utilizatori vor alege să îți acceseze eCommerce-ul folosind un mobil, iar dacă website-ul tău nu este încă mobile friendly, majoritatea vor renunța la a mai naviga, respectiv la a mai face cumpărături. Pe de altă parte, dacă eCommerce-ul tău este optimizat pentru mobil va atrage mai mulți utilizatori, crescând rata de conversie, rata de engagement, dar și vânzările. Câteva sfaturi în aceasta privința ar fi să te asiguri că este afișat corect pe mobil, că imaginile sunt optimizate, dar și că are un design atrăgător. Dacă website-ul afacerii tale nu este încă mobile friendly, poți apela la servicii de web development oferite de o agenție de marketing digital în București.
5. Planifica strategia de marketing din timp
Strategia de Ecommerce marketing trebuie să fie în concordanță cu specificul, dar și cu așteptările publicului față de Black Friday. Planificarea în avans îți va da timpul necesar de gândire, dar și de ajustare, astfel încât rezultatul final să fie unul pe măsura așteptărilor. De asemenea, vei putea începe promovarea la timp pentru a aduce brandul tău în atenția consumatorilor înainte de ziua cea mare, urmând ca, mai apoi, să îi primești cum se cuvine pe website. Pentru ca strategia ta să fie una completă, nu uita să incluzi platformele social media, campaniile PPC, dar și componenta de email marketing. Astfel, îți vei putea aduce website-ul eCommerce în lumina reflectoarelor de Black Friday.
Acestea sunt doar 5 sfaturi care te vor ajuta să îți pregătești eCommerce-ul pentru Black Friday. Consumatorii deja au setate așteptări destul de mari legate de aceasta zi, deci, va fi nevoie să te ridici la înălțimea acestor așteptări. Nu uita că dacă întâmpini dificultăți echipa Marketiu este întotdeauna gata să îți ofere suportul necesar în vederea construirii celei mai bune strategii de Ecommerce marketing!