Trei moduri eficiente prin care să crești vânzările online de Crăciun
Sezonul sărbătorilor este oficial deschis, așa că presiunea cadourilor începe să se resimtă în jurul nostru - și cum oamenii tind să lase pe ultima sută de metri cumpărarea cadourilor pentru familie și prieteni, Decembrie devine luna ideală pentru ca brand-ul tău să fie auzit și să interacționeze la un alt nivel cu toți clienții, într-o perioadă în care aceștia reacționează cel mai bine la mesajele promoționale.
În același timp, luna Decembrie este una dintre cele mai competitive din sezon când vine vorba de marketing online și de rezultate, dat fiind că mesajele promoționale cresc în număr, fiecare business încercând în cele mai originale moduri de a atrage atenția consumatorilor.
Urmărind rolul tehnologiei în marketing și cum a transformat industria în ultimii ani, dar și cum oamenii devin din ce în ce mai activi în online, nu este de mirare că brandurile aleg să aloce un buget mai mare promovării în online, pentru a interacționa cât mai mult cu publicul. Mai departe vei găsi sfaturile noastre despre cum să crești notorietatea brandului tău și despre cum să ai un engagement mai mare în cea mai frumoasă perioadă din an:
Profită de Social Media
Este bine cunoscut faptul că petrecem din ce în ce mai mult timp pe Social Media - majoritatea dintre noi ne verificăm profilul cel puțin o dată pe oră, iar acesta este mediul unde majoritatea Millenialilor și celor din GenX caută recomandări, informații despre branduri sau review-uri ale unor produse sau servicii. Fiind activ pe Social Media este un must-do, pentru că oferă oamenilor șansa să cunoască brand-ul mai bine, să vizualizeze produsele, ofertele și modul în care brandul respectiv are un impact în comunitate- toate acestea joacă un rol esențial în creșterea Brand Value și în consolidarea relației între brand-consumator. Asigură-te că ai un calendar pentru postările de pe fiecare platformă, găsind intervalele orare ideale pentru a avea activitate cu urmăritorii- clienții iubesc asta! Ține minte, însă, imaginea brandului tău poate fi influențată doar de câțiva clienți mulțumiți, și acesta este un mod foarte bun de a genera word-of-mouth, și implicit, de a adăuga mai mulți clienți în portofoliul brandului tău. Și încă ceva- cea mai bună parte despre Social Media? Este gratis!
Get Pro: Campaniile Social Media Marketing au fost dovedite ca fiind cele mai eficiente metode de a ajunge la clienții deja existenți, dar și potențialii clienți. Facebook permite targetarea avansată a publicului, pe criterii precum comportamentul cumpărăturilor online sau venit, opțiunea de Ad Manager devenind o unealtă puternică de care te poți ajuta pentru a ajunge la publicul vizat de tine.
Promovează User Generated Content
Toată lumea vrea să se simtă special și parte din „ceva mare” - folosind conținut creat de clienții tăi, dar și relaționând cu ei prin distribuirea mesajelor sau fotografiilor create de ei, toate aceste metode sunt un prilej excelent în consolidarea încrederii și a relației brand-consumator. De asemenea, folosirea User Generated Content poziționează brandul tău ca unul preocupat de comunitatea lui, un brand care își ascultă clienții și face parte din viața lor.
Un exemplu ar fi organizarea unor concursuri online, prin care oamenii sunt sfătuiți să interacționeze cu brandul prin fotografii cu produsele brandului, folosirea unor hashtag-uri specifice, crearea unor filmulețe, sau chiar activități offline. Aici este momentul în care poți deveni cât de creativ este nevoie, în funcție de caracteristicile publicului-țintă.
Brand-uri care au avut campanii de succes folosind User Generated Content sunt Red Bull - cu campania #PutACanOnIn, Starbucks, cu recunoscutele pahare roșii de Crăciun, Carrefour - care a organizat în numeroase țări concursuri de desen pentru copii, desene care au fost promovate în online și în magazine mai departe.
Pro Tip: urmăritorii tăi sunt un alt mod pentru a obține expunere în online și trafic organic. Pentru a obține o expunere mai largă pe Facebook, când organizezi un eveniment, nu ezita să încurajezi publicul să își eticheteze prietenii mai departe, pentru ca mai mulți oameni să afle de brand-ul tău și de activitatea ta. Nu-ți fie teamă să ceri, unele dintre cele mai bune campanii de awareness au fost generate prin implicarea comunității brandurilor - și oamenii iubesc lucrurile gratis! :)
Email Marketing
Indiferent de mărimea afacerii tale, dacă ai o bază de date cu informații despre clienții tăi, email marketing este o unealtă care trebuie folosită. În anul precedent, segmentul de email marketing a avut parte de o dezvoltare continuă, dezvoltându-se tehnologii și unelte prin care poți crea într-un mod foarte ușor newslettere și mesaje promoționale. Majoritatea dispun de Templates, pentru ușoara folosire și creare a acestora, însă campaniile de email pot fi create și de la 0. Email-ul rămâne una dintre cele mai profitabile canale de Direct Marketing, cu o medie de return on marketing investment de 3000%.
Dacă ai o bază de date mai restrânsă, de cel puțin 2000 contacte, poți începe cu o platformă precum MailChimp, care dispune de o versiune Free Trial. Alternativ, dacă ai în vedere creșterea afacerii tale, sau dacă baza de date dispune de peste 5000 contacte, poți să te îndrepți spre unelte mai versatile, precum Related Marketing Cloud, care oferă, pe lângă Email Marketing, SMS, Mobile Push Notifications și Recommendations Modules. Ei sunt unii dintre companiile în plină dezvoltare în industria din UK și lucrează cu branduri de E-Commerce recunoscute internațional. Așadar, merită să arunci o privire, dacă ai în vedere creșterea afacerii tale și oferirea unor experiențe personalizate clienților tăi.
Getting started: Dacă nu ai colectat încă email-uri de la clienții tăi încă, niciodată nu este prea târziu! Crăciunul este o perioadă ideală pentru a crea promoții sau concursuri pentru clienții tăi, prin care poți solicita clienților tăi date pentru a intra în concurs- bineînțeles, doar cu acordul lor! Când recurgi la această metodă, fii sigur să incluzi o mențiune în formularul de înscriere sau în reguli prin care să anunți că prin participarea la concurs, participanții sunt de acord cu abonarea la newsletter sau la mesajele promoționale viitoare. Dacă nu dispui de resurse pentru a incorpora acest proces pe website-ul tău, o alternativă potrivită ar fi un landing page pe platforme precum Unbound.
Get pro: Fii sigur să colectezi adresele de email ale clienților alături de numele lor - astfel, dacă incluzi prenumele lor în subiectul mailului, vei obține un număr mai mare de oameni care să deschidă mailul și implicit, să-l citească.
Așadar, acestea sunt cele trei arii pe care trebuie să le explorezi și să începi să le folosești cât mai curând pentru a te asigura ca brandul tău va rămâne în top la sfârșitul sezonului - și pentru a avea un motiv în plus de sărbătorit la sfârșitul anului. Iar dacă ai nevoie de ajutorul nostru, nu ezita să ne scrii pe hello@marketiu.ro - am fi fericiți să contribuim la succesul afacerii tale!