Relații publice: cum să faci PR în spațiul de tehnologie B2B
Când auzi vorbindu-se de relațiile publice, majoritatea oamenilor consideră că PR-ul este o slujbă importantă, sexy, strălucitoare, impresionantă, în care faci conferințe de presă, unde te așezi pe scaunul din fața camerei și apari la televizor. Au construit această convingere că oamenii vor să vorbească cu tine, ceea ce nu este cazul în PR.
Când nu știi cu ce se ocupă o persoană din PR înainte de a intra în PR, lecțiile pe care le-ai învățat din jurnalism nu sunt atât de grozave. Nu se aplică cu adevărat. În acest articol, Ed Zitron, CEO al EZPR și membru al Topului Cei Mai Buni 10 oameni de PR ai tehnologiei realizat de Business Insider, ne va împărtăși câteva informații valoroase despre cum să faci PR chiar în spațiul bazat pe tehnologie B2B, în urma experienței sale ca jurnalist și ca persoană de PR.
Scrie ca și cum ai vorbi, nu ca și cum se presupune că ar trebui să vorbești
Cred că oamenii de PR ar trebui să fie ca reporterii pe care îi prezintă și să afle de fapt despre ce vorbesc.
Lucrul pe care Ed l-a adus, care contează cu adevărat, este să poți vorbi cu un reporter. Pentru că mulți oameni de PR, nu oamenii de marketing vorbesc într-un mod foarte ciudat, stilted. Ei comunică ca niște roboți. Persoanele PR reușesc să-și spargă creierul și să fie ca - Bună ziua, sper să aveți o zi plăcută, scriu o poveste mare. Sunt 300 de cuvinte mai târziu și nimeni nu este atent.
Scrie ca și cum ai vorbi, nu scrie așa cum crezi că ar trebui să vorbești. În momentul în care am început să fac asta, reporterii au început să-mi acorde un minut. Și oamenii nu fac asta.
Dacă vorbești într-un anumit mod și comunici bine, este eficient, s-ar putea să nu sune la fel de inteligent ca scena ciudată a arhitectului din Matrix, dar chiar funcționează mai bine.
Pune accent pe strategia de relații publice
Strategia este un cuvânt interesant, mai ales pentru PR, atunci când vine vorba de relațiile cu mass-media. Există doar atât de multe pentru care poți să faci strategii. Dacă sunteți o companie axată pe lansare, aveți aceste ținte, faceți aceste lucruri, dar când este un lucru mai larg și identificați mai mult, vedeți cu clientul spunând bine, ce este interesant la voi, ce este interesant pentru reporteri , ce relații putem construi cu acești reporteri. Aici o strategie devine mai dificilă, dar nu este imposibil să faci PR cu ele.
Oamenilor de PR le place să vină cu documente mari. Problema cu implementarea unei perspective mari pentru un public larg este că, dacă este foarte specifică, nu se aplică multor oameni; dacă este foarte largă, nu va fi suficient de aprofundată. Așadar, multe dintre acestea se rezumă la a sparge gheața și a vedea ce iese și a înțelege ce are de fapt clientul și, uneori, în noua etapă de afaceri, spunându-le să nu o facă.
Setează KPI-urile potrivite pentru relațiile publice
Când vine vorba de indicatorii de performanță, oamenii de PR fac, de obicei, un plan de două săptămâni care să cuprindă anumite seturi de întrebare-răspuns scrise, sau doar familiarizează clientul cu planul. Ei fac o listă de mass-media, o listă cu oamenii la care cred că pot lua acest lucru și apoi în interiorul lor, apoi încep să lanseze.
KPI-urilor le plac de obicei acoperirea - deci nivelul unu ar putea fi un TechCrunch sau Forbes, Business Insider sau Fortune. Nivelul doi depinde de mai mulți factori. Depinde într-adevăr, deoarece DevOps ar putea fi de nivelul doi pentru o persoană, dar pentru o companie puternic concentrată pe DevOps, va fi primul nivel.
În funcție de cine este clientul, este posibil să nu le pese de TechCrunch. Conversația este importantă. Dar aceste KPI-uri pentru noi, cel puțin, se bazează pe acoperirea reală, deoarece traficul este foarte greu de înțeles. Am avut clienți care au avut o lansare Kickstarter, unde un articol TechCrunch a dus la vânzări în valoare de 85.000 USD. Am avut unele care au dus undeva la 2000 de clicuri, nu există nimic altceva, spune Ed.
Ultimul este un caz extrem de riscant, care de obicei generează o cantitate bună de trafic. Dar lucrul pe care insist mereu cu clienții este că nu putem garanta acoperirea publicului. Și nu putem garanta de fapt traficul, deoarece nu ne aflăm într-o țară unde se practică controlul media. Aici există libertatea presei. Nu vă putem garanta nimic, dar vă putem oferi cote echitabile.
De cele mai multe ori, 95% dintre clienți sunt fericiți. Și pentru că stabilești aceste așteptări devreme, dacă ai aceste conversații, uneori clientul va spune „Știți ce, dacă nu sunteți 100% sigur că putem obține acest lucru, nu merită pentru mine.” Bine, atunci. Pleacă de langă ceva pentru care nu ești dispus să plătești.
Dacă aveți nevoie de trafic, poate doriți să faceți publicitate pe Facebook, este posibil să aveți alte lucruri care ar putea genera mai mult trafic. Dacă aveți nevoie de brand awareness și optimizare SEO, PR-ul este de neegalat pentru asta.
Stabilește bugetul potrivit
De obicei, între 8 și 15 mii pe lună este lucrul la care ar trebui să te aștepți. S-ar putea să găsești oameni care sunt mai ieftini. Întrebați întotdeauna de ce. Și cere-le rezultate mai recente. În PR mi s-au adresat de multe ori, spunând: „Hei, ce ai primit recent? Dă-mi câteva linkuri către cele mai noi trenduri. ' În ultimele trei luni, multor firme de PR le place să spună „Oh, da, am făcut asta și asta și asta”.
Fă PR de câte ori este nevoie
Dacă ai o companie cu o mulțime de lansări, o poți face în mod constant. Dacă ai o companie care face un lucru notabil pe an, fă un proiect. De exemplu, cu optimizarea SEO, poți face conținut în parteneriat, poți face propriile bloguri, le puteți prezenta unui șef. Poți face acest lucru destul de regulat și are un efect vizibil. Acum, în cea mai mare parte, însă, PR-ul bazat pe proiecte este bun. Cu excepția cazului în care poți găsi o agenție care să îți preia majoritate sarcinilor, trebuie să fii conștient de faptul că există bugete și că există proiecte.
De obicei, lansările sunt mult mai ușoare în domeniul electronicelor de larg consum. Nu este imposibil cu alte lucruri, dar trebuie să îți modifici așteptările. Cu povestea potrivită, cu cristalizarea corectă a evenimentelor, ești capabil să faci o mulțime de lucrări grozave și cred că este întotdeauna bine dacă angajezi o firmă de PR.
Lucrurile se schimbă, s-ar putea chiar și tu să o faci. Și s-ar putea să crezi că „acest lucru nu este ok”. Lucrul cu care trebuie să fii atent este că, dacă angajezi o agenție de PR pe termen lung, orice mai mult de trei luni, pentru mine este o nebunie. Acum, dacă ai o companie cu un produs electronic de consum pe care oamenii îl vor revizui, mergi la o agenție de PR, ai putea face un contract de șase luni. Dar dacă nu ești, probabil nu. Poți ajunge să colaborați cu persoana respectivă timp de șase luni. Dar dacă este contract de la lună la lună, vei fi mult mai fericit.
Sperăm că ți s-a părut util acest articol și, dacă vei avea vreodată nevoie de ajutor pentru crearea unei strategii de brand sau orice altceva legat de marketingul digital, programează o întâlnire de 30 de minute și asigură-te că te vom ajuta să îți extinzii afacerea!
Acest articol este inspirat de un episod al podcastului Marketiu - The Marketing Innovation Show.
Pentru a asculta versiunea completă a episodului podcast, alege una dintre platformele noastre de streaming sau vizionează-l pe YouTube: