Cum să crești vânzările de Black Friday prin Social Media
Chiar dacă pare că mai este mult timp până la Black Friday, dacă vrei să te bucuri de cele mai bune rezultate în acest an trebuie să lucrezi din timp la strategia ta de marketing. Și pentru că trăim în era smartphone-ului și a Social Media, trebuie să vezi aceste canale nu doar ca un spațiu de socializare cu prietenii, ci mai degrabă ca pe un loc unde se fac achiziții rapide - de aceea este important să incluzi Social Media în strategia ta de Black Friday. În continuare, îți vom dezvălui cele mai bune tips & tricks pentru a te ajuta să profiți la maximum de tradiția americană devenită un adevărat fenomen la nivel mondial.
Alcătuiește un ghid de cadouri
Finalul lunii Noiembrie este de obicei momentul când oamenii încep să se gândească la cadourile de Crăciun pentru cei dragi și își alocă timp pentru aceste căutări. Întocmirea unui ghid de cadouri atractiv este modalitatea perfectă pentru a atrage astfel de persoane în căutare de idei și pentru a le oferi valoare adăugată prin sugestiile făcute.
Ia în considerare crearea unui astfel de ghid de cadouri (sau chiar două) ca parte din strategia de marketing pentru Black Friday. Fie că o faci sub formă de infografic sau de articol pe blog, postarea ghidului pe canalele tale Social Media cu câteva zile înainte de Black Friday le va da timp urmăritorilor tăi să își aleagă produsele favorite.
Pro tip: folosește-te de acest ghid de cadouri și pentru a-ți mări baza de date pentru Email Marketing - încurajează-ți urmăritorii din Social Media să se înscrie la newsletter pentru a afla primii despre reducerile pe care le pregătești.
2. Transmite sentimentul de „promoție limitată”
Strategia de conținut pentru Black Friday trebuie să includă faptul că promoțiile tale vor avea o durată limitată sau că sunt disponibile în limita stocului - astfel îi vei determina pe cei care te urmăresc să cumpere imediat ce promoția devine disponibilă.
Cu ajutorul postărilor din Social Media poți începe din timp să le dai indicii despre ce discount-uri urmează, arată-le cum te pregătești pentru Black Friday sau dezvăluie pe parcursul mai multor postări care este cea mai mare surpriză pe care le-o pregătești.
Pro tip: Folosește-te de opțiunile Instagram Stories pentru a genera interacțiune cu publicul tău înainte de Black Friday - află de la ei ce produse îi interesează cel mai mult, ce beneficiu ar aprecia (livrare gratuită, retur gratuit etc). Nu uita să folosești și un countdown :)
3. Fă un update imaginii de copertă
Multe afaceri neglijează imaginea de copertă din profilul lor de Facebook, neschimbând-o cu anii. Această imagine este prima pe care o vede o persoană când intră în contact cu brandul tău, astfel că este un loc numai bun pentru a anunța noutățile pe care le pregătești. Crează o imagine de copertă specială pentru Black Friday pentru a-i anunța pe vizitatorii paginii tale despre promoția pe care o vei avea.
Pro tip: Dacă nu ai suficient timp la dispoziție să creezi un design nou, poți apela la aplicații online de design precum Canva - aici vei găsi numeroase template-uri pentru această sărbătoare, pe care trebuie doar să le personalizezi pentru a fi în concordanță cu stilul brandului tău.
4. Folosește Messenger ChatBots pentru a-ți ajuta clienții să găsească ofertele
Dacă nu folosești încă Chatbots, Black Friday este ocazia potrivită să începi.
Îi poți pur și simplu anunța că pe site-ul tău este o promoție în desfășurare, adăugând link către landing page-ul dedicat Black Friday, sau poți încerca o variantă mai complexă, în care să îi ajuți pe utilizatori să găsească ce vor. Poți seta întrebări cu mai multe variante de răspuns, iar pe baza răspunsurilor date de utilizatorii tu să le transmiți cea mai bună ofertă pentru ei.
Verifică acest articol dacă ai nevoie de ajutor în setarea unui chatbot și exemple creative de cum îl poți folosi pentru afacerea ta.
5. Crează postări cu produse din shop
Este Black Friday și fiecare utilizator social media caută un deal bun - de ce să nu le aduci magazinul direct în feed?!
Postează pe Instagram o poză cu produsul tău, dă-i tag din shop, accentuează în descriere faptul că e vorba despre o promoție Black Friday - cei care te urmăresc vor putea ajunge astfel direct pe pagina produsului din magazinul tău online.
Pro tip: Odată ce promoția de Black Friday a fost lansată, asigură-te că echipa ta este online și că poate furniza un customer service exemplar pe social media.
6. Folosește hashtag-uri
Nu putem sublinia suficient cât de importante sunt hashtag-urile pe Instagram pentru o afacere! Dacă le alegi pe cele potrivite afacerii tale și îți stabilești o strategie de hashtag-uri, ele te ajută să fii descoperit mai ușor de potențiali clienți - și, poate cel mai important aspect, complet gratuit!
Dacă vrei să afli mai multe despre cum poți folosi Instagram-ul ca un profesionist în promovarea afacerii tale, aici este un blog dedicat Instagram Marketing.
7. Retargeting pe Social Media
Retargeting-ul este mereu o idee bună! Iar în perioada sărbătorilor, cu atât mai mult. Acum este momentul oportun să ajungi la vizitatorii site-ului tău care au abandonat coșul de cumpărături anterior și să le transmiți ce reduceri de nerefuzat ai.
BONUS: Dă-le motiv clienților să se întoarcă!
Dacă oferta ta de Black Friday este atractivă, cu siguranță vei încheia ziua cu numeroase comenzi. Dar o strategie bună de Black Friday nu se oprește aici, ci te poate ajuta să îi determini pe clienți să se reîntoarcă pe site-ul tău și să cumpere și cu altă ocazie.
Cum? Crează vouchere cu diverse promoții și adaugă-le la fiecare comandă primită de Black Friday. Poți oferi o reducere pentru orice produs sau doar la o categorie de produse, livrare gratuită sau un cadou la următoarea comandă. Cel mai important este să promovezi aceste acțiuni pe canalele tale de Social Media, pentru ca cei care te urmăresc să afle din timp!
Sperăm că aceste sfaturi îți sunt de folos în pregătirile tale pentru Black Friday și că te vor ajuta să profiți la maximum de sezonul sărbătorilor! Dacă ai nevoie de ajutor din partea noastră, îți stăm cu drag la dispoziție - trebuie doar să ne scrii pe hello@marketiu.ro.