Agenție de Digital Marketing, Social Media & PPC | Marketiu Romania

View Original

5 Cele mai bune instrumente de analiză de marketing pentru eCommerce

Analiza de Ecommerce marketing îți poate furniza date relevante privitoare la punctele tari și punctele slabe ale afacerii tale online, dar te poate ajuta și să observi dacă strategia de marketing digital funcționează sau dacă este nevoie să faci anumite schimbări. Aceste date sunt la fel de prețioase pentru un eCommerce precum produsele sau serviciile oferite clienților, însă ca să ajungi la acestea vei avea nevoie de instrumentele de analiză corespunzătoare. Pentru a te ajuta, am ales acele instrumente care îți pot furniza toate informațiile de care ai nevoie. Indiferent de buget sau de sectorul în care activezi, vor fi o soluție bună în vederea îmbunătățirii strategiei de marketing digital. 



Iată 5 cele mai bune instrumente de analiză de marketing pentru eCommerce:


1. Google Analytics


Google Analytics este acel instrument de care afacerea ta are nevoie! Este gratuit destul de ușor de utilizat și, desigur, extrem de îndrăgit de către utilizatori. Poate urmări și raporta valori importante precum performanța produselor, conversiile, gradul de achiziție al consumatorilor, dar și informații referitoare la comportamentul și interesele acestora. Google Analytics îți va permite să creezi rapoarte personalizate, de audiență, reușind astfel să înțelegi mai bine atât comportamentul clienților actuali, cât și pe cel al potențialilor clienți. Instrumentul vine împreună cu Google Search Console, iar combinația acestora oferă valori detaliate, folositoare în procesul decizional. 

2. Kissmetrics


Dacă îți dorești o analiză de Ecommerce marketing mai avansată, Kissmetrics este soluția. Acesta este un instrument cuprinzător, care analizează lucrurile la nivel individual mai degrabă decât să ofere o perspectivă generală asupra lor. Platforma acoperă valori esențiale precum vânzările totale, vizitatorii noi sau rata de conversie, iar segmentarea avansată te va ajuta să îți dai seama care campanie funcționează și care nu, luând în considerare canalul de marketing utilizat. În plus, rapoartele detaliate oferă informații despre produsele cele mai vizualizate, despre cele mai populare categorii, despre procentul de căutări care sfârșesc prin realizarea unei achiziții și alte asemenea. Instrumentul nu este gratuit, dar caracteristicile sale ar putea reprezenta o schimbare radicală pentru afacerea ta. 


3. Hotjar


Hotjar analizează acele valori importante pe care le poți transpune, mai apoi, în acțiuni concrete și insight-uri valoroase. Acesta se concentrează pe înțelegerea comportamentului utilizatorilor și pe prezicerea nevoilor în vederea oferirii celei mai bune experiențe atunci când iau contact cu afacerea ta. De asemenea, poți îmbunătăți rata de click, dar și  conversiile pe website cu ajutorul funcției “Heatmap”, care îți arată ce produse, categorii sau pagini obțin cele mai bune impresii. Comparativ cu restul instrumentelor, Hotjar aduce și sabloane de chestionare prin intermediul cărora clienții pot da un feedback rapid, care îți va fi de ajutor. 



4. Klaviyo


Când vine vorba de eCommerce, putem spune că acest tip de afacere este strâns legată de email marketing. Cea mai bună variantă pentru a analiza această componentă a strategiei de marketing este Klaviyo. Această platformă automatizează segmentarea audienței, urmărește rata de deschidere a emailurilor, dar și a click-urilor. Mai mult de atât, Klaviyo îți permite să analizezi valorile cheie, campaniile, fluxul sau performanța, destul de ușor prin intermediul unei interfețe intuitive. Astfel, vei putea observa care sunt produsele, dar și textele care funcționează cel mai bine, dar vei putea stabili și care sunt cele mai bune ore pentru trimiterea unei campanii de email marketing.


5. Woopra


Pentru un eCommerce o comandă abandonată întotdeauna va ridica anumite semne de întrebare sau, cel puțin, așa ar trebui. Cauzele pot fi multiple, însă printre acestea se numără prețurile descurajante sau multitudinea de pași pe care un utilizator trebuie să îi urmeze până să poată finaliza o comanda. Indiferent de care este cauza, Woopra te va ajuta să o identifici. Woopra este acel instrument cu ajutorul căruia poți înfăptui o analiză amănunțită cu privire la comenzile care nu sunt finalizate. Printre acțiunile pe care le poți realiza prin intermediul sau se regăsesc: identificarea impactului pe care modalitatea de transport și de plată o au asupra comenzilor abandonate sau îmbunătățirea procesului de finalizare a unei comenzi. Acceptând ajutorul furnizat de Woopra vei putea reduce numărul comenzilor abandonate, respectiv crește numărul celor finalizate. 

Acum că ai aflat care sunt cele mai bune instrumente cu care poți înfăptui o analiză de Ecommerce marketing, tot ce rămâne de făcut este să le utilizezi pentru a obține cea mai bună performanță. Acestea te vor ajuta să observi care sunt lucrurile ce necesită îmbunătățiri, dar și care sunt cele ce funcționează, pentru a-ți perfecționa strategia continuu. Dacă ai nevoie de ajutor nu ezita să apelezi la o agenție de marketing digital, care îți va putea oferi îndrumarea de care ai nevoie!