Email marketingul și-a impus supremația încă de la primele sale implementări, fără să se clatine niciodată chiar și atunci când noile formate de marketing au devenit populare printre specialiștii în marketing online. Din acest motiv, marketingul prin e-mail a devenit un furnizor constant de conversii pentru multe întreprinderi mici, mijlocii și mari. În ciuda multor ani în care s-a vehiculat că email marketingul va fi înlocuit sau va dispărea, acea zi nu a sosit încă. De fapt, email marketing rămâne una dintre cele mai eficiente modalități de a ajunge la clienții potențiali și existenți.
Dacă și tu te numeri printre marketerii care doresc să își îmbunătățească vânzările e-commerce, este posibil ca strategia de email marketing să aibă nevoie de un imbold. În acest articol, vorbim despre primele 5 moduri creative de a obține o mai bună implicare și conversii din marketingul prin e-mail.
Personalizează mesajul
Personalizarea e-mailului pentru fiecare destinatar individual poate îmbunătăți ratele de deschidere, ratele de implicare și clickurile. Când spunem marketing personalizat prin e-mail, nu înseamnă că trimiți un e-mail individual fiecărui abonat. Personalizarea înseamnă că utilizați datele clienților pentru a crea un mesaj personalizat.
E-mailul tău ar trebui să conțină întotdeauna conținut valoros pentru cititor, la fel ca în cazul marketingul de conținut. Întrebă-te de ce ar beneficia publicul din citirea e-mailului tău? Ce câștigă persoanele de contact din citirea e-mailului? De ce l-ar deschide?
Conținutul tău ar trebui să fie poziționat cu obiectivul setat inițial pentru a vă ajuta să îl atingeți. Crează-ți conținut informativ, util, distractiv, educativ, cre să expire și care să convingă utilizatorul să ia măsuri.
Folosește segmentarea în funcție de comportamentul consumatorului
Trebuie să te asiguri că e-mailurile tale sunt bine targetate și relevante pentru clienții tăi. Un sondaj realizat de Salesforce a arătat că 57% dintre consumatori sunt dispuși să ofere de informații cu caracter personal dacă acest lucru înseamnă să primească conținut și oferte personalizate. Ceea ce înseamnă că dacă nu îți segmentezi încă publicul, este posibil să îl pierzi.
Este recomandat să folosești segmentarea bazată pe comportament în strategia de email marketing. Prin configurarea furnizorului listei de corespondență astfel încât să îți permită să urmărești diferitele interese ale utilizatorilor, istoricul tranzacțiilor și altele asemenea, vei înțelege ce fel de oferte vor aprecia mai mult.
Obținând acest tip de informații, poți trimite e-mailuri și oferte foarte personalizate, crescând șansele de a te bucura de rate mai mari de deschidere și clicuri.
Asigură-te că email-ul tău este mobile friendly
Pentru a evita trimiterea e-mailului direct la coșul de gunoi, este important să te concentrezi pe crearea de conținut optimizat pentru mobil, care să atragă atenția, în special pe un smartphone.
Optează pentru un design cu o singură coloană, care funcționează bine cu derularea verticală. Folosește imagini mari și titluri îndrăznețe - deși mulți specialiști în marketing recomandă brandurilor să NU folosească imagini. Includeți mult spațiu alb pentru lizibilitate. Menține-ți subiectele scurte. Și asigură-te că butoanele CTA sunt suficient de mari pentru a putea fi ușor atinse - cel puțin 44 de pixeli aria.
Serviciile de marketing prin e-mail, cum ar fi MailChimp, îți permite să testezi aspectul mesajelor pe o varietate de dispozitive și în diferite inbox-uri, cum ar fi Gmail în Chrome sau Outlook 2011. Astfel vei știi sigura ca e-mail-urile tale sunt afișate corect oriunde sunt trimise.
Combină email marketing cu alte strategii și tactici
Deși email marketing este un instrument puternic pe cont propriu, el poate fi combinat - ceea ce și recomandăm - cu alte canale pentru a asigura o experiență de brand perfectă.
De exemplu, utilizarea marketingului prin e-mail pentru a redirecționa traficul către site-ul web poate ajuta la creșterea rezultatelor pe partea de optimizare SEO prin reducerea ratelor de respingere sau obținerea de recenzii pe pagina companiei.
De asemenea, ia în considerare adoptarea unei abordări de marketing multi-canal cu marketingul prin e-mail. Profită la maximum de CTA-urile din rețelele de socializare care generează conversii în lista de e-mailuri, urmărește-ți abonații cu e-mailuri personalizate care promovează produsul sau serviciul tău și optimizează site-ul și landing pages pentru a avea un conținut concis și atragător..
Subiectul email-ului trebuie să fie atrăgător și concis
Subiectele pot ajuta sau dezavantaja o campanie. Încearcă să ai întotdeauna un subiect de mail suficient de convingător pentru a persuada contactele să deschidă e-mailurile, dar suficient de prietenos pentru a nu ajunge la unsubcribe. În primul rând, păstrați-le scurte: liniile cu mai puțin de 50 de caractere au rate de deschidere mai mari și orice peste limita de 50, riscă să fie trunchiat. De asemenea, încearcă să transmiți un sentiment de urgența cu un anunț special sau o vânzare cu durată limitată, dar nu fii prea insistent.
Menține subiectul scurt, simplu, clar și relevant pentru conținutul din e-mail. Folosește cuvinte de acțiune și cuvinte de putere pentru a evoca urgență, emoție, curiozitate și entuziasm pentru a încuraja deschiderea și a constrânge acțiunea. Nu uita să testezi liniile de subiect. ;)
Iată doar câțiva primi pași pe care fiecare entuziast al marketing ar trebui să-i ia în considerare atunci când decide să abordeze o campanie de email marketing. Nu te sfii niciodată de la a contacta o agenție de marketing digital dacă credeți că aveți nevoie de ajutor pentru optimizarea campaniilor și obținerea celor mai bune rezultate din marketingul prin e-mail.