5 lucruri de luat în considerare atunci când lansezi o afacere de tip SaaS
Suntem conștienți că lansarea propriei afaceri pe bază de servicii nu este niciodată ușoară, dar dacă ai deja un punct de plecare și un USP puternic, lucrurile vor deveni mai ușoare. În acest articol, vom aduce câteva informații-cheie din conversația noastră cu Xenia Muntean, CEO și fondator Planable, din cel mai recent episod al podcastului nostru de marketing, The Marketing Innovation Show.
Dacă ai nevoie de o platformă care să îți permită crearea, revizuirea, aprobarea și realizarea conținutului de 6 ori mai rapid, îți prezentăm Planable. Acest site este creat pentru a ușura întregul proces din spatele creării conținutului și îți economisește timp pe care îl poți investi în stimularea ideilor tale pentru strategia de Social Media a afacerii tale.
Creat de experți din Social Media, Planable s-a născut din lipsa de opțiuni pe care le avem pe piață și își propune să îți ofere tot ce ai nevoie pentru a permite tuturor celor din echipa ta. să aibă o voce, să vă organizați și să vă gestionați munca și practic, simplifică totul.
În prezent, este folosit de peste 5.000 de branduri precum Land Rover, Jaguar, Viber, Siemens și Națiunile Unite, Planable poate deveni cu ușurință una dintre cele mai bune alegeri atunci când vine vorba de crearea, planificarea și postarea pe canalele tale de socializare.
Iată 5 lucruri de urmărit atunci când lansezi o nouă afacere de tip Software as a Service:
IDENTIFICĂ O PROBLEMĂ
Ca orice alte produse sau servicii, produsul tău trebuie să răspundă la o problemă existentă sau trebuie să identificați o nouă problemă pe care să o puteți rezolva. Când a lansat Planable, Xenia și-a luat în considerare experiența de lucru anterioară șin prima lor afacere, o agenție de marketing Social Media. Când a construit campanii pentru clienții săi, Xenia a descoperit că se întâmplă multe în acest proces: de la planificare, până la execuție și aprobare, care pot dura mai mult decât este necesar.
Deci, cum le gestionezi pe toate, nu? Aceasta este întrebarea pe care și-a pus-o când a avut propria agenție și când s-a gândit să construiască sistemul pe care o folosesc astăzi o mulțime de branduri.
“Eu și echipa mea, ne-am adunat și ne-am dat seama că întregul proces și întregul flux de lucru care se întâmplă în spatele creării de conținut ar putea fi simplificate și că există mult timp care ar putea fi economisit, așa că am creat Planable.”
2. CUNOAȘTE-ȚI CONCURENȚA
Un lucru de reținut: indiferent de scenariu, trebuie să fii conștient de cine este acolo, lângă tine. Începe pur și simplu prin a-ți te întreba clienții actuali sau publicul ideal care sunt alternativele lor și ce le-ar plăcea să experimenteze mai mult. Nu uita că vor exista întotdeauna produse similare și trebuie să fii în mod constant conștient de prezența concurentului.
Principalul challenge ar fi comunicarea într-un anume fel în care oamenii să înțeleagă că nu te afli în aceeași categorie cu alții.
De exemplu, Planable are legătură cu Social Media, însă nu este doar despre publicarea postărilor sau programarea lor, sau chiar despre managementul canalelor, este mai mult despre managementul conținutului și despre lucrul în echipă pe acel conținut, spune Xenia.
3. CONSTRUIEȘTE O STRATEGIE PUTERNICĂ DE LANSARE A PRODUSULUI
Dacă te decizi să lansezi produsul pe Product Hunt, trebuie să fii pregătit. Xenia ne-a împărtășit strategia ei când a lansat Planable:
“Am avut un hunter și l-am rugat să lanseze Planable într-o anumită zi. I-am dat toate materialele necesare și am avut o armată de prieteni pregătiți să voteze. Ai nevoie de o lovitură mare la început, astfel încât Product Hunt să fie de genul: „Oh, de ce votează acest serviciu toată lumea?”.
Aceasta a fost lansarea principală. După aceasta, Xenia a investit și în blogul lor, a început să facă optimizare SEO, fiind un produs bazat pe Content Marketing încă de la început.
Știam că acest lucru va fi ceva important și că trebuie să comercializăm produsul într-un mod în care oamenii ne înțeleg și într-un mod care să ne poziționeze bine.
4. APELEAZĂ LA CUSTOMER DEVELOPMENT INTERVIEWS
Chiar dacă le arătați oamenilor un produs care nu este încă pregătit, trebuie să primiți răspunsuri oneste pentru a continua să vă îmbunătățiți - dar întrebarea este, cum faceți asta? Citiți destul de multe despre dezvoltarea clienților și despre ce tip de întrebări să puneți și cum să determinați oamenii să se angajeze în ceva. Iată câteva întrebări pe care ar trebui să le adresați clienților:
Care este problema cu care te lupți?
Cum ai încercat să o rezolvi?
Cum a funcționat soluția ta?
Dacă ai obține o soluție care ți-ar rezolva problema, ai plăti pentru aceasta?
Aceasta este o altă parte importantă implicată în proces. Ar putea avea o problemă reală, ar putea avea nevoie de o soluție reală, dar s-ar putea să nu fie dispuși să plătească pentru aceasta. Deci, trebuie să bifezi toate acele căsuțe și apoi trebuie să vă implicați.
5. CUNOAȘTE-TE PE TINE CA BRAND
Cunoașterea de sine este ceva ce trebuie să avem nu numai noi, oamenii, ci și brandurile. Dacă un brand nu este conștient de propriile sale valori și de ceea ce reprezintă, îi va fi greu să treacă prin momente dificile, cum ar fi cel cu care ne confruntăm chiar acum, dar și în momentele lansării serviciului.
Primul lucru pe care trebuie să-l faci este să realizezi o introspecție în tine în calitate de brand și să-ți dai seama cine ești, ce reprezinți, cum vrei să fii văzut ca un întreg?
Mai apoi, fă o listă a valorilor pentru care dorești să fii recunoscut și implementează-le în ceea ce faci, în echipa ta, în starea voastră generală de spirit. Cunoaște-te pe tine!
Unele lucruri simple, cum ar fi să te cunoști pe tine însuți ca marcă, să faci interviuri adecvate pentru dezvoltarea clienților, să-ți cunoști concurenții, să construiești o strategie puternică de lansare și să îți identifici problemele care apar pe parcurs, pot fi principalul punct cheie pe care trebuie să îl iei în considerare atunci când lansezi o afacere SaaS.
Take your time, nu rata niciun pas și suntem convinși că aceste sfaturi te vor ajuta în construirea strategiei tale de lansare. Dacă totuși simți că ai nevoie de ajutor atunci când îți creezi strategia, programează o întânire inițială cu noi de 30 minute și vom fi fericiți să te contribuim la succesul tău!
Acest articol este inspirat de un episod al podcastului de digital marketing Marketiu - The Marketing Innovation Show.
Discuția dintre Andrei Tiu și Xenia Muntean - Fondatorul Planable a fost o sursă de informații și ne-a ajutat să extragem câteva idei utile din podcastul nostru despre marketingul digital.
Pentru a asculta versiunea completă a episodului din podcast, alegeți una dintre platformele noastre de streaming sau vizionează episodul pe YouTube: