Cum să alegi agenția de marketing potrivită afacerii tale?
Dacă ești în procesul de a-ți crește afacerea, atunci nu este nicio surpriză pentru tine că promovarea în mediul online te poate ajuta să îți atingi scopul. De multe ori însă, faptul că ai la dispoziție atât de multe canale și tactici de marketing poate fi descurajant, mai ales pentru afacerile aflate la început de drum, când multe alte aspecte necesită atenția ta, iar SEO, PPC și content marketing nu îți sună deloc familiar.
De ce să lucrezi cu o agenție de marketing?
Motivul cel mai des întâlnit pentru care o afacere are nevoie să lucreze cu o agenție de digital marketing este pentru expertiza pe care o echipă dintr-o agenție o deține. Experiența unei agenții de marketing este construită prin contribuirea la o multitudine de proiecte din numeroase industrii în care au folosit diverse tehnici și instrumente de marketing pentru a atinge cele mai bune rezultate pentru clienții lor.
În plus, noi tactici de marketing și noi canale apar în fiecare zi, astfel că poate fi dificil pentru un singur om să rămână la curent cu toate trendurile și să găsească modalitatea potrivită de a folosi diferitele platformele.
Aici intervine partea în care o agenție de marketing te poate ajuta să îți crești afacerea. Angajarea unei echipe de experți care să se ocupe de implementarea strategiei tale de marketing îți va permite ca tu să te concentrezi pe alte aspecte ale afacerii tale.
Când vine vorba de alegerea unei agenții de marketing, nu este deloc o decizie ușoară - mai ales dacă este prima ta colaborare de acest fel. Urmează sfaturile prezentate în acest articol despre cum să alegi cea mai bună agenție de marketing, potrivită nevoilor afacerii tale:
1. Stabilește nevoile tale de marketing
Înainte de a începe căutarea, trebuie să stabileșți anumite lucruri, precum obiectivele pe care vrei să le atingi cu această agenție și care este bugetul pe care ești dispus să îl aloci. Înțelegerea exactă a ceea ce vrei să obții te va ajută să eficientizezi procesul de alegere a unei agenții. După ce ai stabilit, spre exemplu, că vrei să te bucuri de mai multă notorietate pe piață, sau că vrei să dai un refresh brand-ului tău ori să îți crești rezultatele unei promoții de tip Black Friday, este momentul să începi o căutare activă a agenției de marketing potrivită afacerii tale.
2. Fă un research amănunțit
După ce ai găsit în online câteva rezultate de agenții ce oferă serviciile marketing de care tu ai nevoie, este timpul să faci o verificare mai amănunțită a fiecărei agenții în parte. Practică ei ceea ce susțin? Spre exemplu, dacă plănuieșți să angajezi o agenție pentru a-ți dezvolta strategia de conținut (content marketing), ar fi bine să analizezi modul în care administrează propriul blog. Același lucru este valabil și pentru SEO - pe ce loc sunt ei în rezultatele căutărilor pentru cuvintele cheie?
O altă modalitate de a găsi o agenție de marketing este prin recomandări - cu siguranță ai prieteni și cunoștințe cu experiență în marketing sau antreprenoriat și te pot ghida spre anumite agenții. Alternativ, poți cere recomandări în grupurile de antreprenori sau chiar prin profilul tău de LinkedIn.
Pro tip: LinkedIn este un mediu bun pentru a te documenta despre experiența angajaților unei agenții de marketing.
3. Întâlnirea cu agenția
Dacă informațiile găsite până acum în mediul online au fost pe placul tău, următorul pas este să soliciți o întâlnire cu agenția digital marketing - acum este momentul în care le povestești despre afacerea ta și despre obiectivele tale, discuți eventualele probleme întâmpinate în trecut și afli mai multe despre experiența agenției. Se practică foarte des ca această întâlnire inițială să fie una online, pentru a eficientiza procesul de filtrare.
4. Pune întrebările potrivite
Desigur, sunt o mulțime de întrebări pe care le poți pune unei agenții, însă în primul rând vei vrea să aflii despre câteva campanii din portofoliul lor. În al doilea rând, vei vrea să cunoșți persoanele din echipă cu care vei colabora, mai ales dacă alegi un pachet cu multiple servicii de marketing. Nu în ultimul rând, întreabă-i despre cum măsoară rezultatele campaniilor.
În același timp, pentru a stabili dacă e agenția potrivită sau nu, trebuie să fii atent ca și ei să pună câteva întrebări cheie - este important ca persoanele din agenție să se arate interesate de specificul afacerii tale, de produsele/serviciile comercializate, de evoluția marketingului în companie și nu numai. Astfel te vei asigura că serviciile pe care le vei primi sunt croite după nevoile tale - doar așa vei avea parte de cele mai bune rezultate.
5. Stabilește din start condițiile contractului
Dacă te-ai hotărât asupra agenției, acum este momentul să deveniți parteneri prin semnarea contractului. Stabiliți împreună încă de la început care va fi durata contractului, data de început, care sunt serviciile ce urmează a fi prestate, care este valoarea serviciilor și modalitatea de plată, dar și care sunt clauzele de încheiere a parteneriatului.
În ceea ce privește plata serviciilor de marketing, agențiile aleg de obicei una din următoarele variante:
Taxă lunară - plătești o taxă fixă în fiecare lună pentru fiecare serviciu de marketing de care ai nevoie
Plata la oră - agenția va implementa campaniile conform contractului și va taxa la oră munca depusă
Plata per proiect - agenția îți va trimite un proiect cu acțiuni specifice și va percepe o taxă fixă pentru implementarea lui
Aceștia sunt doar 5 pași în alegerea unui colaborator de încredere - în final este decizia ta și trebuie să iei în considerare valoarea pe care ți-o poate aduce o astfel de agenție, dar mai ales rezultatele pe care le pot obține pentru afacerea ta.
Dacă ai nevoie de ajutor din partea noastră, îți stăm cu drag la dispoziție - trebuie doar să ne scrii pe hello@marketiu.ro.