Cum să eficientizezi bugetele pentru campaniile din Google Ads
Probabil că și tu te-ai gândit să adăugi Google Ads la strategia de marketing, dar nu ești sigur de unde să începi sau cum vor funcționa aceste campanii pentru tine. De asemenea, poate că fiind la început încă nu îți permiți să investești un buget foarte mare în acestea. Nu îți face griji! Când sunt configurate și gestionate eficient, campaniile Google nu trebuie să fie costisitoare. De fapt, Google Ads poate oferi o rentabilitate ridicată a investiției, fiind în același timp un instrument extrem de util pentru a crește gradul de cunoaștere a brandului și a genera potențiali clienți.
Cu acoperirea sa imensă și capabilitățile de direcționare imbatabile, Google Ads a revoluționat modul în care specialiștii în marketing abordează fiecare strategie, asigurându-se că bugetele sunt utilizate eficient. În cele ce urmează, îți vom oferi câteva sfaturi și strategii esențiale pentru a profita la maximum de bugetul de care dispui atunci când utilizezi Google Ads. Vom trece prin toate punctele cheie, de la eliminarea cuvintelor cheie irelevante și până la înțelegerea valorilor care contează, astfel încât să poți optimiza fiecare parte din bugetul disponibil.
Iată 5 modalități prin care poți obține cele mai bune rezultate raportate la bugetul campaniilor Google:
1. Folosește cuvintele cheie negative
Un lucru necesar atunci când vrei să îți optimizezi cheltuielile este să folosești cuvintele cheie negative, să le organizezi în liste și chiar să le aplici mai multor campanii. Mult prea des, cuvintele cheie negative sunt aplicate reactiv și nu proactiv. Asta înseamnă că brandurile investesc bani inutil în termeni precum numărul de telefon al serviciului pentru clienți, recenzii sau chiar cuvinte irelevante, care au legătură cu piața în care activezi.
De exemplu, dacă vinzi șampon pentru păr gras, dar nu șampon pentru câini, nu ai dori să apari în rezultate atunci când cineva îl caută pe cel din urmă. Pentru a descoperi care sunt cuvintele cheie care fac reclama ta să apară în rezultatele căutărilor și care poate că nu sunt relevante pentru tine, consultă raportul privind termenii de căutare. Aici, vei putea găsi cuvintele irelevante care conduc oamenii către tine și le vei putea adăuga la lista de cuvinte cheie negative.
2. Selectează tipurile de potrivire a cuvintelor cheie
Tipurile de potrivire ale cuvintelor cheie sunt unul dintre elementele prin care poți pierde cea mai mare parte din buget prin Google Ads. Prea des, vedem clienții cheltuind 80% sau mai mult din bugetele lor de marketing în căutarea unor termeni care nu au generat conversii pentru ei timp de luni de zile, în principal din cauza gestionării deficitare a tipurilor de potrivire și în special din cauza dependenței excesive de cuvintele cheie cu potrivire amplă.
Cuvintele cheie cu potrivire amplă nu sunt greșite din punct de vedere empiric, ci doar tind să permită licitarea pentru prea multe căutări care nu sunt strâns legate de brandul sau produsele tale. Deși acestea pot fi mai ieftin de licitat decât alte tipuri de potrivire, de obicei ajungi să cheltuiești mult mai mult pentru a genera un client potențial sau o conversie cu ajutorul lor. Încearcă să adaugi în strategia ta și anumite cuvinte cu potrivire bazată pe expresie sau chiar potrivire exactă într-un mod mai strategic și vei constată că bugetul tău va fi utilizat în mod mult mai eficient. Dacă ți se pare un lucru dificil, poți apela la ajutorul unei agenții de marketing digital în București.
PRO Tip: Poți încerca și cuvintele cheie mai lungi, utilizând potrivirea exactă. Deoarece sunt mai puțin evidente sau populare, concurența pentru aceste cuvinte cheie este mai mică, ceea ce înseamnă că tind să aibă și un cost mediu pe clic mai mic.
3. Targetează locații specifice
Setarea prestabilită de direcționare geografică a Google Ads este, de obicei, țara în care activezi. Deși acest lucru poate fi benefic pentru majoritatea brandurilor care vând în întreaga țară, păstrarea setării implicite limitează capacitatea de a evalua sau optimiza performanța în regiuni mai mici, cum ar fi județul sau orașul. Direcționarea publicului în funcție de acestea îți va permite să observi performanța lor și să setezi ajustări ale sumelor licitate pentru regiunile cu performanțe mai mari sau mai slabe. Astfel, nu va mai trebui să consumi atât de mult buget pentru acele zone care nu sunt relevante pentru afacerea ta, în cadrul cărora produsul sau serviciul furnizat de tine nu prezintă la fel de mult interes.
4. Optimizează-ți website-ul
Întregul scop al Google Ads nu este doar acela de a crea un anunț pe care cineva dă clic. Este de a crea un anunț pe care cineva dă clic și apoi găsește de fapt produsul sau informațiile pe care le căuta. Poți capta atenția unei persoane interesate de un anumit produs prin reclama ta, însă atunci când acesta intră pe website poate nu va găsi tocmai acel produs despre care vorbești și astfel va părăsi destul de rapid. De asemenea, există și situația în care website-ul nu se va încarca în mod corespunzător, lăsând o perioadă prea mare de așteptare, ori cea în care diverse probleme tehnice pot afecta experiența utilizatorului. Toate acestea aduc cu sine aceleași efecte - părăsirea website-ului, fără a continua cu plasarea unei comenzi sau cu aflarea mai multor detalii.
În aceste cazuri, putem spune că bugetul este cheltuit fără rost pentru că deși a condus utilizatorul pe website, acesta nu a rămas acolo din cauza funcționării necorespunzătoare. Deci, înainte să creezi o campanie Google, asigură-te că website-ul tău oferă o experiență bună utilizatorilor.
5. Monitorizare constantă a rezultatelor
Unul dintre cele mai mari beneficii ale Google Ads este că poți urmări rezultatele și modifica strategia și bugetul oricând dorești. Acest lucru îți permite să testezi și să faci ajustări pentru a observa ce funcționează și ce nu, pentru tine. Încearca noi strategii și campanii în mod continuu și, ghidat de datele din Google Ads și Analytics, continuă să efectuezi modificări până când vei ajunge să îți poți îndeplini obiectivele de afaceri.
Echipa ta ar trebui să monitorizeze și să optimizeze performanța măcar la câteva zile, dacă nu zilnic. Însă pe lângă optimizările zilnice, periodic ar trebui să fie realizat un audit al performanței pentru a putea modifica strategia abordată. De obicei, recomandăm ca auditul să fie realizat pentru toate conturile în fiecare trimestru sau de cel puțin două ori pe an și, de asemenea, oricând planifici o actualizare a strategiei. O agenție de marketing digital te poate ajuta nu doar să realizezi o analiză în detaliu, dar și să poți modifica strategia de marketing astfel încât să obții rezultate mai bune.
Ia în considerare aceste sfaturi pentru afacerea ta și utilizează bugetul disponibil cât mai eficient posibil. Poate fi dificil să optimizezi corespunzător campaniile PPC, însă atunci când simți că pierzi controlul, nu ezita să apelezi la o agenție de marketing digital, alături de care vei obține rezultatele dorite.