Cum să creezi o strategie de social media marketing eficientă
Pentru a-ți putea dezvolta brandul în social media este nevoie de o strategie bine pusă la punct. Fără a avea o strategie, crearea de conținut pentru social media va fi ineficientă, deci, nu va aduce rezultatele dorite. Setarea unor obiective clare, măsurabile, înțelegerea publicului țintă sau înfăptuirea unei analize a activităților, reprezintă elemente cheie, fără de care nu poți obține succesul. Toate cele menționate fac parte din strategia de social media marketing de care orice afacere are nevoie. Te întrebi cum poți dezvolta strategia potrivită pentru afacerea ta?
Iată 5 pași pentru a crea o strategie de social media marketing eficientă:
1.Cunoaște-ți publicul țintă
Este important să îți cunoști publicul țintă pentru a ști cui te adresezi, care sunt nevoile, dar și preferințele lor. Aceste detalii te vor ajuta să construiești obiective realiste, dar și să creezi conținut de calitate, care va fi apreciat de către public. Un prim pas în această direcție ar fi crearea profilului persoanelor vizate. În acest sens, atenția ar trebui să se îndrepte către întrebări precum cine sunt acești utilizatori, care sunt interesele lor și care este tipul de conținut preferat de către aceștia. Analizează aspecte legate de platformele pe care utilizatorii își petrec cel mai mult timp, cât timp petrec mai exact, dar și când aleg să își petreacă timpul pe diverse platforme de social media. De ajutor în realizarea acestei analize sunt diversele funcții oferite de platforme cunoscute precum Facebook, Instagram, Twitter sau LinkedIn, prin intermediul cărora poți afla destul de multe informații cu privire la audiența dorită. Nu uita că, atunci când îți cunoști mai bine audiența, vei putea dezvolta mult mai ușor o strategie eficientă prin care să ajungi la aceasta.
2.Stabilește-ți obiectivele potrivite
Stabilirea corespunzătoare a obiectivelor stă la baza oricărei strategii de marketing de succes. Obiectivele te ajută în definirea acelor lucruri pe care dorești să le obții, iar fără ca acestea să fie fixate, nu vei putea să măsori performanța acțiunilor întreprinse. Prin urmare, atunci când formulezi obiectivele de marketing va fi nevoie să iei în considerare faptul că trebuie să fie în concordanță cu nevoile afacerii tale, atât calitative, cât și cantitative, dar și formulate SMART - specific, măsurabil, accesibil, relevant și încadrat în timp. Pe lângă aceste lucruri, ținând cont că platformele social media sunt diferite, un sfat ar fi să setezi câte 2-3 obiective pentru fiecare dintre platformele vizate.
3.Află mai multe despre competiție
Analiza competiției este importantă pentru că aceasta îți poate furniza informații prețioase cu privire la cine sunt competitorii, ce strategii adopta ei, care sunt acțiunile pe care le fac bine și care sunt punctele lor slabe. Aceste informații îți vor conferi o viziune mai amplă asupra industriei din care faci parte pentru a-ți putea construi strategia de social media marketing astfel încât să ai un plus în fața competiției, dar și să te poți distinge de aceștia. O asemenea analiză te poate ajuta și să alegi platformele spre care să îți îndrepți mai mult atenția. De exemplu, o platformă care funcționează în cazul competiției, poate funcționa și pentru tine sau, dacă observi că adversarii tăi se concentrează pe o anumită platformă, te poți îndrepta către celelalte pentru a-ți extinde audiența.
4.Creează conținut de calitate
După ce ai aflat care sunt nevoile și preferințele consumatorilor, dar și care este abordarea competiției, urmează crearea unui conținut calitativ, bazat pe aceste informații. Va trebui să definești clar, în cadrul strategiei de conținut, subiectele pe care se vor concentra postările. Odată definite, ce rămâne de făcut este crearea și setarea unui calendar de postare, care te va ajuta să organizezi subiectele astfel încât să se afle în concordanță cu obiectivele stabilite. Pentru a spori eficiența conținutului, o recomandare ar fi să îl adaptezi în funcție de platforma pe care plănuiești să îl distribui. În acest fel, vei avea mai multe șanse ca acesta să fie apreciat de către audiență, maximizând rezultatele.
5.Măsoară rezultatele
Pentru a te asigura că strategia ta de social media marketing este una eficientă, trebuie să stabilești cum vei măsura rezultatele pentru a te convinge de performanța acesteia. Măsurarea constantă a performanței te va ajuta să descoperi care sunt punctele slabe ale strategiei și să le îmbunătățești pentru a avea rezultatele dorite. Un lucru pe care ar trebui să îl stabilești atunci când măsori rezultele este legat de valorile pe care dorești să te concentrezi, în funcție de obiectivele stabilite. Unele dintre valorile ce pot fi măsurate se pot concentra pe engagement, pe impact sau pe ROI. Pentru a analiza toate aceste date te poți folosi de statisticile furnizate de fiecare platforma sau poți apela la alte instrumente precum Sprout Social, HubSpot sau Google Analytics. După ce te-ai hotărât cum vei măsura valorile dorite, trebuie să alegi perioada vizată, să interpretezi rezultatele obținute și să le compari cu ceea ce ți-ai propus inițial. În urma acestei confruntări vei afla care sunt aspectele pe care ar trebui să le îmbunătățești.
Aceștia sunt 5 pași esențiali în crearea unei strategii de social media marketing eficiente. Urmați corespunzător te vor ajuta să îți dezvolți afacerea prin intermediul unui instrument extrem de puternic - social media. Totuși, dacă întâmpini dificultăți în crearea și implementarea acesteia, nu ezita să ne contactezi!