Cum să folosești Clubhouse ca parte a strategiei tale de social media
Ai auzit de mai multe ori despre Clubhouse în ultimul timp? Clubhouse a devenit o aplicație destul de populară, cu o reputație bine definită. Fie că ai auzit de aceasta de la prietenii tăi, din social media sau poate de la o persoană publică, este timpul să afli ce este mai exact și cum poate fi de ajutor pentru un brand. Din cauza noutății sale poți fi puțin confuz, însă suntem aici pentru a clarifica lucrurile. Astfel că, în cele ce urmează vom povesti mai multe despre ce este Clubhouse, dar și despre cum poate fi folosit ca parte a strategiei tale de social media.
Ce este Clubhouse?
Pe scurt, Clubhouse este o aplicație de social media, dezvoltată de Paul Davison și Rohan Seth, care se bazează pe partea audio, disponibilă doar pentru utilizatorii de iPhone. În cadrul acesteia, utilizatorii pot găzdui sau participa la diverse conversații, în care se pot implica direct sau pot rămâne doar ca simpli ascultători.
La deschiderea aplicației vei fi întâmpinat de mai multe “camere”, fiecare având un subiect diferit, dezvoltat de un expert sau poate un novice în domeniul respectiv. Desigur, îți poți crea și propria camera, însă trebuie să ai în vedere că nu există imagini, videoclipuri și aproape niciun text, totul fiind bazat pe audio. Toate aceste conversații sunt asemănătoare unui podcast live, în care te poți implica oricând, însă ele nu vor fi salvate pentru a le putea reasculta.
Aplicația este destul de exclusivistă, deoarece nu te poți alătura decât pe baza unei invitații primite de la cineva care este deja membru. Odată ce devii membru, vei putea transmite invitația doar către patru persoane. Totuși, Paul Davison, CEO al Clubhouse, spune că aplicația se va deschide, în cele din urmă, pentru toți cei ce vor dori să o utilizeze, inclusiv pentru utilizatorii Android, pentru care nu există încă o variantă a aplicației.
De ce a devenit Clubhouse atât de popular?
Aplicația a avansat odată cu alăturarea mai multor persoane publice precum Oprah, Chris Rock, Drake, Ashton Kutcher, Elon Musk. Practic, ai putea avea ocazia să participi la chaturi cu oameni celebri, iar acest lucru încântă pe aproape oricine. În afara de vedete, Clubhouse se concentrează pe acele persoane pe care le consideră a fi clienți de elită. Pe lângă oportunitatea de a purta o conversație cu o persoană publică, aplicația îți dă ocazia să creezi propria ta “cameră” de discuție, unde îți poți împărtăși gândurile și opiniile cu alți oameni, lucru care atrage acele persoanele dornice de a se face auzite sau care își doresc pur și simplu să discute. De asemenea, dacă vrei să îți faci brandul mai cunoscut, Clubhouse poate fi un loc bun pentru acest lucru.
Cum poate fi Clubhouse o parte din strategia ta de social media?
Pentru moment, prin activitatea pe Clubhouse poți câștiga o notorietate mai mare pentru brand, lucru folositor atât pentru brandurile care se află la început de drum, cât și pentru acelea deja cunoscute, care doresc să se extinda. Mai mult de atât, vei putea fi perceput ca un brand cool, tineresc, care e mereu în pas cu noile trenduri, acesta nefiind doar un canal unde să ai ca obiectiv principal generarea de leaduri și conversii. Te întrebi cum poți beneficia de oportunitățile oferite de Clubhouse?
Pune-ți brandul în lumina reflectoarelor
Pe Clubhouse discuțiile sunt diverse - de la discuții banale despre obiecte, până la discuții legate de strategii de afaceri, povești de viață și multe altele. Varietatea acestor discuții poate conferi un avantaj brandului tău, creând șansa de a-l aduce în fața publicului potrivit. Acest lucru poate fi realizat alăturându-te unei camere, fiind invitat să vorbești sau chiar creând propria ta camera de discuție, unde poți aduce în față povestea brandului tău. Dacă publicul va considera că ceea ce spui este util, atunci vei avea mai mari șanse ca aceștia să își dorească să interacționeze mai mult cu brandul tău. Acest lucru face din Clubhouse locul perfect pentru creșterea notorietății unui brand.
Apelează la influenceri
Colaborarea cu un influencer poate aduce beneficii și de această dată. Poate că ție ca brand îți va fi mai greu să captezi atenția unei mulțimi, astfel încât să fie interesați de conversația la care participi sau de cea începută de tine, însă cu ajutorul unei persoane cunoscute, cu o comunitate puternică în jurul ei, atenția va fi mai ușor de captat, dar și de menținut. Prin urmare, prin intermediul unei colaborări cu un influencer, vei putea pune brandul tău în fața unui public numeros, crescând popularitatea printre utilizatorii Clubhouse, care te pot căuta mai apoi și pe alte canale social media.
Sponsorizarea camerelor
În cadrul aplicației încă nu există reclame (încă), însă publicitatea plătită poate fi realizată prin sponsorizarea camerelor. Această sponsorizare poate fi înfăptuită în mai multe moduri. Unul dintre ele este brandingul camerei, prin care va fi adaugat în numele camerei respective faptul că este sponsorizat de un brand anume. Spre exemplu, “Cum poți include Clubhouse în strategia ta de social media - Sponsorizat de agenția de marketing Marketiu” poate fi un nume pentru o astfel de cameră. Un alt mod ar fi includerea produselor unui anumit brand în discuție, în camerele care găzduiesc discuții nișate, potrivite cu acele produse, sau în acelea care se poartă discuții destul de generale. În ceea ce privește prețurile pentru o astfel de promovare, acestea pot varia pentru că fiecare creator percepe propriul tarif.
Deși este o aplicație relativ nou apărută și destul de exclusivista, Clubhouse a reușit să avanseze destul de repede, continuând să stârnească interesul multor persoane. Ne așteptăm ca în perioada următoare să se dezvolte din ce în ce mai mult, iar odată cu o posibilă extindere, va putea sta alături de aplicații precum TikTok sau Facebook, în ceea ce privește numărul de utilizatori. Astfel că, recomandarea noastra ar fi să o ai în vedere atunci când îți construiești strategia de social media. Nu uita că, dacă ai nevoie de ajutor, ne poți contacta oricând!