Email marketing: 5 Emailuri automatizate pe care ar trebui să le aibă orice Ecommerce business
Email marketingul continuă să fie cel mai eficient mod de a ține legătura cu publicul tău și de a-i ține la curent cu activitatea în scopul loializarii acestora. De fapt, 64% dintre micile afaceri folosesc email marketing pentru a ajunge la clienți. Totuși, pe lângă clasicele newslettere, secretul este să implementezi și emailurile automatizate potrivite. Utilizandu-le pe cele corespunzătoare, poți oferi abonaților o experiență fantastică și îi poți face să revină întotdeauna la tine.
Automatizarea este esențială pentru orice afacere care încearcă să crească popularitatea brandului, veniturile, loialitatea clienților și nu numai. Este o metodă de a-ți personaliza mesajele și de a configura o strategie de e-mail marketing excelentă. Dacă și tu vrei să știi care sunt acele emailuri automatizate care nu ar trebui să lipsească din strategia ta de marketing, experții Marketiu le vor evidenția pentru tine.
Iată 5 emailuri automatizate pe care ar trebui să le implementeze orice Ecommerce business:
Abandoned Cart
Conform Oberlo, abandonul mediu al coșului de cumpărături este de aproximativ 71%. Ei bine, scopul principal al implementării unui email automatizat de abandoned cart este de a ajunge la cei 71% de oameni care au fost interesați de produsele sau serviciile oferite de afacerea ta, dar care încă nu au făcut o achiziție, și să îi întoarcă din drum, convingandu-i să o finalizeze. Este posibil ca aceștia să aibă nevoie doar de un mic imbold pentru a se întoarce și a cumpăra, deși există uneori și anumiți factori care i-au determinat să renunțe la comanda. Astfel, pentru a determina utilizatorii să finalizeze comanda poți adaugă ocazional în emailul tău câteva beneficii precum livrare gratuită sau un mic discount, care să vină ca o motivație. Întoarce-ți clienții din drum și crește-ți veniturile cu acest email automatizat. Dacă ți se pare dificil de implementat, poți apela la o agenție de marketing din București chiar acum.
Browse abandonment
Fluxurile de browse abandonment sunt asemănătoare celor de abandoned cart și au un scop similar, fiind de ajutor în creșterea veniturilor. Emailul automatizat de browse abandonment este declanșat atunci când un client vede un produs pe site-ul tău, dar nu adaugă articolul în coșul de cumpărături. Când navighează pe website, mulți oameni sunt distrași și nu merg mai departe cu o achiziție. Configurarea unui asemenea flux le va reaminti acestor clienți despre produsul la care s-au uitat cândva, le va oferi mai multe informații despre acesta și îi va conduce înapoi către website pentru a influența o achiziție.
Welcome email
Welcome emailul este cel mai important email automatizat pe care îl poate configura o afacere. Este prima impresie pe care un consumator și-o va face cu privire la modalitatea de comunicare a brandului tău, așa că este esențial pentru tine să îl înțelegi și îl realizezi în mod corespunzător. O serie de bun venit este declanșată atunci când cineva se abonează la newsletterul tău, de obicei printr-un formular pop-up pe un website sau când faci o achiziție. Poți folosi acest flux pentru a te prezenta, a cunoaște clientul, a construi o relație și a introduce anumite produse. De asemenea, poți îndemna consumatorul să te urmărească și pe platformele social media. În mod ideal, această automatizare va conduce la vânzarea inițială, mai ales dacă alegi să oferi și un incentive precum un discount. Decide cum dorești să fii perceput și nu-ți fie teamă expui elementele distinctive ale brandului în acest prim email. În acest mod vei putea să ieși în evidență în multitudinea emailurilor de bun venit.
Birthday email
Emailurile automatizate pentru ziua de naștere vin, de obicei, după cele esențiale precum cele de bun venit sau browse abandonment, însă ele trebuie să fie incluse în strategia de marketing pentru a obține cele mai bune rezultate. Trimiterea e-mailurilor pentru zilele de naștere este o modalitate excelentă de a loializa clienții, dar și de a le arăta aprecierea. Și, având în vedere că aceste emailuri automatizate pentru ziua de naștere sunt atât de ușor de setat, nu există niciun motiv să nu le implementezi pentru afacerea ta. Totuși, dacă alegi să le implementezi nu uita să iei în considerare câteva bune practici precum:
Include numele consumatorului pentru a crea o experiență cât mai personalizată, dar și o conexiune cu acesta. Astfel, fiecare client se va simți vizat și apreciat, oferind aceste lucruri înapoi către brandul tău.
Adaugă un cadou - Este ziua sa de naștere, deci nu poți începe comunicarea către client fără a-i oferi un cadou! În acest mod, oferi valoare emailului, dar și o motivație pentru ca utilizatorul să efectueze o achiziție. Poate fi un cadou surpriză la o comandă, livrare gratuită, un discount la unul dintre produsele sale preferate, orice cadou cu siguranță va fi bine venit!
Gândește-te când va fi trimis pentru a putea formula conținutul corespunzător și nu menționa vârstă pentru a nu risca să fii nepoliticos.
Replenishment
Nu există sentiment mai frustrant decât să ai nevoie de un produs care este epuizat sau aproape gol. Aici putem vorbi de alimente și băuturi, produse cosmetice, produse de curățare, suplimente, vitamine și lista poate continua. Există însă o modalitate prin care această situație poate fi evitată - poți fii primul care să le reamintească clienților atunci când este nevoie de o reaprovizionare prin emailuri automatizate de replenishment.
Aceste mesaje sunt declanșate și trimise automat clienților atunci când este timpul probabil, pe baza științei datelor predictiv, pentru a face restock produselor. Prin intermediul acestora afacerile pot să recomande produse consumabile, cum ar fi articolele de înfrumusețare sau de curățenie, chiar la momentul potrivit. Un studiu recent arată că aceste tipuri de email au cea mai mare rată de deschidere, însă eficacitatea unei astfel de campanii nu ar trebui să te surprindă. Le trimiți literalmente mijloacele pentru a obține ceva în momentul în care au cea mai mare nevoie - este ca un fel de magie atât pentru ei, cât și pentru tine! Dacă vrei să știi cum poți implementa emailuri automatizate de replenishment ia legătură cu o agenție de marketing în București și bucură-te de rezultate!
Email marketing continuă să aducă rezultate vizibile tuturor afacerilor, iar prin introducerea emailurilor automatizate în strategia de marketing le vei putea maximiza. Poate fi dificil să le creezi, dar și să le implementezi, în cel mai bun mod, însă cu ajutorul specialiștilor în domeniu totul va deveni mai simplu. Dacă ai nevoie de ajutor nu ezita să ne contactezi!