Agenție de Digital Marketing, Social Media & PPC | Marketiu Romania

View Original

Impactul Metaversului asupra Marketingului Digital - cum să te pregătești pentru captivanta lume virtuală

Metaversul a devenit unul dintre cele mai populare subiecte de discuție în ultima vreme. De la prima prezentare a lui Mark Zuckerberg despre oportunitățile unui univers virtual, oamenii au început să exploateze ideea și să o adapteze după specificul industriei în care activează. De exemplu, Axie este un joc în care personajele pot fi cumpărate, vândute sau îmbunătățite.

Au apărut tot mai multe proiecte care combină ingenios concepte, precum Realitatea Augmentată (AR), Realitatea Virtuală (VR) și Internetul Lucrurilor (IoT). Metaverse, următoarea iterație a internetului, va permite în curând utilizatorilor să facă o varietate de activități comune, cum ar fi munca, socializarea, joaca și distracția. Imaginează-ți următoarea întâlnire cu prietenii la festivalul Coachella.

Totuși, pentru a vă bucura pe deplin de această lume fascinantă construită pe Blockchain, trebuie să vă familiarizați cu următoarele concepte:


  1. Înțelegeți pe deplin beneficiile descentralizării

Descentralizarea descrie un sistem care nu este deținut sau controlat de o singură entitate, cum ar fi băncile și companiile. Acest concept a apărut în anul 2009 când foarte puțini au înțeles potențialul Bitcoin, dar recunoașteți că v-ați fi dorit să fiți unul dintre acei puțini oameni. În zilele noastre, nu putem vorbi despre descentralizare fără a vorbi despre tehnologia Blockchain, așa că să lămurim și acest termen. Blockchain este un registru online care este deținut de toți utilizatorii și stochează informații importante, cum ar fi detalii despre tranzacțiile cu criptomonede și date medicale. Cu alte cuvinte, descentralizarea este nucleul viitorului, deoarece aduce împreună transparența, securitatea și inovația.


2. Familiarizați-vă cu ce înseamnă jetoanele fungibile și nefungibile

Dacă plătiți acum bunurile și serviciile cu monede fiduciare, în Metaverse va trebui să cumpărați tot ce doriți cu așa-numiții tokeni. Există două tipuri de jetoane: fungibile și nefungibile.

Dacă tu și prietenul tău aveți exact aceeași ceașcă de cafea, o puteți schimba între voi pentru că nu veți observa schimbarea, deoarece este identică. Exact așa funcționează jetoanele fungibile. MANA și SAND sunt două exemple ale acestui tip de criptomonedă pe care le poți folosi în Metaverse pe platformele Decentraland și Sandbox. Dar imaginează-ți că ai o ceașcă de cafea cu Barcelona pe care ai luat-o dintr-un magazin, iar prietenul tău are o ceașcă de cafea pe care a personalizat-o la Paris. Nu va fi exact la fel dacă le schimbi, nu-i așa? Deci, jetoanele nefungibile sunt ca niște opere de artă unice. Cu siguranță ai văzut pe internet tot felul de ilustrații cu maimuțe plictisite - fac parte dintr-o colecție de 10.000 de NFT-uri numită Bored Ape.

Acum că știi elementele de bază pe care este construit acest univers virtual, trebuie să fii pregătit pentru impactul pe care îl va avea  Metaverse în Marketingul Digital. Acesta va aduce cu sine cu o serie de oportunități, dar și de provocări, însă pentru a veni în ajutorul tău am pregătit 3 direcții pe care să le ai în vedere:


  1. Remodelarea comerțului electronic

Este mai ușor să-ți menții clienții implicați și să te conectezi cu ei într-un mediu virtual. Înțelege-le nevoile, descoperă-le așteptările și adună o echipă IT care este pregătită să aducă experiența utilizatorului la cele mai înalte niveluri. Creează spații în Metaverse cu care clienții să poată interacționa. Imaginează-ți cum ar fi să poți merge la un magazin de îmbrăcăminte și să îți poți personaliza hainele chiar acolo, fără a fi nevoie să aștepți ca designerul să îți schițeze rochia dorită. De asemenea, este mai ușor să urmărești experiența pe care o au clienții atunci când intră în magazin. Le-a fost greu să găsească produsul dorit? Au fost impresionați de noile cabine de probă pe care le-ai instalat? Deși domeniul eCommerce a crescut în ultimii ani și marketerii au încercat să înțeleagă comportamentul consumatorilor cu ajutorul Pixelului Facebook, ei nu au reușit niciodată să vadă emoțiile pe care utilizatorii le au cu adevărat atunci când accesează magazinul online. Urmărește reacțiile lor în timp real în Metaverse și fii alături de clienții tăi atunci când au nevoie de tine. Metaverse nu poate fi deconectat, repornit sau resetat. Utilizatorii pot intra în lumea ta virtuală oricând doresc și pot avea timp să-ți exploreze afacerea. Uită de programul clasic de la 9 la 5 și fii gata să-ți întâmpini clienții oricând!


2. Stimularea activității Social Media

Deoarece subiectul a prins amploare la scară largă, oamenii doresc să exploreze din ce în ce mai multe spații în Metaverse. Imaginează-ți cât de ușor va fi să obții reacții la postările tale pe rețelele sociale de la persoanele care te urmăresc. Poți crea conținut de tipul video din spațiile pe care le-ai creat în Metaverse, care le va atrage atenția potențialilor clienți și le va spori  curiozitatea de a-ți explora și mai mult marca. Surprinde-ți clienții cu conținut de calitate!


3. Îmbunătățirea strategiei SEO

Deoarece Metaversul este într-o dezvoltare continuă și rapidă, prezintă interes tot mai mare și pentru persoanele pasionate de tehnologie, design grafic și arhitectură. Cu siguranță, chiar dacă și clienții tăi se lasă impresionați de aceste aspecte, nu toți vor cumpăra ochelari VR pentru a explora spațiile pe care le-ai creat. Pe lângă imaginile și videoclipurile pe care le poți aduce din spațiul virtual, ar fi bine să începi să creezi conținut și sub formă de articole. Educă-ți publicul în acest sens și fii pe primul loc în Căutarea Google cu cele mai bune practici privind SEO.

Așadar, experiența Metaverse este rezultatul unui amestec între lumea fizică și lumea virtuală. Dacă ai jucat cel puțin o dată Sims, probabil că te-ai îndrăgostit de a avea o versiune virtuală a ta pe care o poți controla din tastatură și mouse. Imaginează-ți că, în loc să stai în fața unui ecran și să citești acest articol așa cum faci acum, într-un Metavers poți fi în interiorul tuturor experiențelor tale online. Poate pe viitor, poți citi acest articol din New York pe un panou publicitar în timp ce bei o cafea, cine știe?

Suntem întotdeauna gata să te ajutăm să îți adaptezi strategia de marketing pentru a face față noilor schimbări tehnologice. Contactează-ne și hai să construim împreuna strategia de marketing în jurul Metaversului.