Growth Hacking în perioada post COVID - cu Ștefan Gergely - The Marketing Innovation Podcast Show
Suntem bucuroși să împărtășim cu voi primul episod al noului nostru podcast - The Marketing Innovation Show!
Stefan Gergely și Andrei Tiu vor discuta în acest episod despre cum afacerile de tip B2B, dar și cele B2C se pot folosi de oportunitățile care vor apărea, sau care deja au apărut, după apogeul crizei de Coronavirus.
Dacă preferi să asculți episodul în loc să citești despre el, folosește platforma ta preferată:
Poți să urmărești episodul și pe YouTube:
Primul nostru invitat - Ștefan Gergely
Stefan este partener la Under Development Office, o agenție de dezvoltare orientată spre produs. Under Development Office este una dintre primele companii de software din Europa care a dezvoltat blockchain ca serviciu și este acum lider regional în acest domeniu. Ștefan este fondatorul Aurus.io, o companie fintech, care a construit o criptomonedă 100% gold-backed și ATA, Asociația Română de Tehnologii Avansate, precum și alte startup-uri de tehnologie se concentrează pe Produs și Creștere.
Ștefan lucrează în prezent la noul său proiect, Dime.ly, o platformă de date care le permite oamenilor să își monetizeze în mod transparent datele și să își promoveze foarte ușor afacerile, chiar și gratuit.
Să începem!
Ștefan va răspunde la întrebările lui Andrei despre Growth Hacking, astfel încât vei afla cum să te folosești de diferite tactici pentru a trece cu bine peste această perioadă dificilă.
Andrei: Un bun punct de plecare ar fi explicația noțiunii de Growth Hacking. Propun să stabilim baza discuției și să ne spui ce crezi că reprezintă Growth Hacking.
Ștefan: Este o întrebare pe care am primit-o des! Numim conceptul Growth Hacking astfel deoarece există anumite componente ale marketingului deja definite. Publici anunțuri pe Facebook, când să publici anunțurile pe Facebook. Growth Hacking-ul intervine și practic se ocupă cu tot ce înseamnă creștere și necesită multă intuiție, idei nebune - să faci piggybacking pe seama succesului campaniilor de marketing sau a altor platforme. Mă refer la piggybacking în sensul propriu - de exemplu, atunci când derulezi o campanie de anunțuri Facebook, faci un piggyback pe succesul Facebook utilizând suprafața lor. Atunci când lansezi o campanie pe Reddit pentru a încerca să convingi oamenii să acceseze website-ul tău, o faci într-un subreddit care este în tendință, de exemplu, și care se bazează pe succesul Reddit. Astfel, aș defini Growth Hacking drept un regim care se extinde din acest cadru de marketing mai mult sau mai putin tradițional, dar care este la fel de important.
Andrei: Super! Mulțumesc mult - sunt de acord cu cea mai mare parte a celor spuse. Haideți să discutăm câteva dintre cele mai populare cazuri Growth Hacking p care le-ai întânit sau poate câteva dintre cazurile tale de succes anterioare, iar de aici putem juca un pic de ping-pong. Apoi, să trecem mai departe la ceea ce crezi că ar fi niște canale bune pe care ascultătorii noștri să le poată analiza și să se poată concentra în următoarele luni, care ar putea fi un potențial foarte bun al canalelor pentru creșterea ROI.
Ștefan: Growth Hacking cred că este un domeniu dependent, într-un sens în care dacă dorești să lansezi un stand cu covrigi, nu vei folosi Product Hunt. Există foarte puține Growth Hacks pentru care puteți utiliza Produsul Hunt. Pentru a defini mai bine conceptul, vom avea în vedere următorul exemplu: să zicem că dorești să lansezi un food truck care vinde covrigi. Nu ai cum să îți îndrepți activitățile de bază pe Product Hunt. Poți utiliza Produsul Hunt ca un Growth Hack pentru a activa o anumită componentă a activității tale - dacă îți dorești să fii liderul food trucks care vând covrigi în Google Search, apoi poate poți utiliza Produsul Hunt pentru că poate aduce un flux considerabil de trafic. Este foarte important să ai în vedere ceea ce încerci să lansezi. Motivul pentru care nu vorbesc atât de mult despre marketingul tradițional este că nu am foarte multă experiență. Trebuie să știi foarte bine ce faci dinainte, ce înseamnă produsul pe care îți dorești să-l vinzi.
Andrei: Cum putem noi, ca marketeri sau antreprenori, să găsim hacks sau trucuri pe care să le putem folosi în afară de subiectul Growth Hacking - folosind mixuri tradiționale de marketing în încercarea de a amplifica rezultatele noastre? Care a fost beneficiul pe care l-ai obținut folosind Product Hunt?
Ștefan: Nu cred că am lansat până acum atât de multe produse Product Hunt. Proiectul meu preferat despre care îmi place să vorbesc este unul dintre cele mai virale lansări de produse Hunt în România - The Button. Este un concept cu adevărat simplu pe care eu și cu prietenul meu bun, Andrei, l-am creat. The Button este o pagină cu un singur buton pe care scrie „Nu apăsa” și, în afară de asta, totul este irelevant. Dacă apeși butonul, ești direcționat către o pagină web de unde puteți cumpăra butonul cu cel puțin un cent mai mult decât persoana care a cumpărat butonul anterior. Deci, în mod fundamental, este un flux de trafic - ai cumpărat butonul pentru a obține trafic. Am fost nominalizați la Product Hunt Golden Key Awards, unde am obținut locul 2 în categoria noastră și am obținut 30.000 de vizitatori în câteva zile - ceea ce este destul de mult. Avem un trafic foarte bun: atât din SUA, cât și din Marea Britanie.
Andrei: Dacă ascultătorii noștri s-ar gândi la Product Hunt în mixul lor de marketing, ar trebui să-l folosească doar pentru lansări? Cum ar putea să se folosească de el, dacă este vorba de o companie deja existentă sau de un start-up?
Ștefan: Cred că Product Hunt este o platformă excelentă de utilizat dacă lansați un produs. Poți să-l utilizezi să aduci trafic și rate de conversie bune, iar sfatul meu ar fi să efectuați un proces onboarding cu adevărat lin, deoarece vei avea o mulțime de oameni care îl parcurg, deci îți dorești să fie cât mai curat posibil, să convertești cât mai mult. Cu acest buton, am avut o rată de conversie de 98% de persoane care au dat click pe buton. 90% este o rată uriașă. Tendința globală de marketing este de a merge mai departe cu produsul, astfel încât să nu mai construiești orice produs vrei, să rulezi reclame Facebook și să funcționeze - trebuie să te gândești la întregul flux de oameni care vin prin anunțurile Facebook, cum vor genera mai mulți utilizatori pentru tine, așa că trebuie să lucrezi la viralitatea produselor.
Pentru a răspunde la întrebarea ta, Andrei, dacă ai o afacere stabilită și dorești să utilizezi Product Hunt, cred că unul dintre cele mai bune exemple pentru asta este Figma. Figma este un instrument de design gratuit, care întrece Adobe și Sketch, cu ajutorul căruia îți poți construi mini-produsele. De asemenea, poți construi un instrument în Figma care transformă GIF-urile în animații pe mai multe pagini de design. În loc să lansezi un produs, dacă ai deja o afacere stabilită, poți lansa funcții și apoi să o folosești pentru aspectul SEO pentru acea caracteristică specifică. Îl poți folosi și pentru a promova acea caracteristică specifică - asta sugerez majorității companiilor cu care am lucrat până acum. Un lucru pe care trebuie să-l iei în considerare este comunitatea Product Hunt, care este foarte inteligentă în comparație cu alte comunități - își vor da seama și știu dacă vei încerca să îi păcălești. Nu lansa doar funcții ieftine, asigură-te că servesc diferitelor tipuri de audiență sau cu scopuri diferite. Product Hunt este gratuit, dar nu poți fi ieftin în acest sens. Totul trebuie să aibă o formă de muncă în spatele ei. Comunitatea este întotdeauna înțelegătoare, însă există și puțin hate, dar Product Hunt este cu siguranță platforma potrivită pentru a lansa un MVP, un loc minunat pentru a primi feedback și pentru a vorbi cu oamenii, dar este în același timp un loc în care nu vei rămâne relevant mai mult de trei zile.
Andrei: Poți relansa același produs de mai multe ori?
Ștefan: Dacă nu ai fost complet transparent atunci când l-ai lansat, se poate să poți lansa produsul din nou, dar dacă nu, comunitatea nu primește acest lucru cu brațele deschise.
Andrei: Poți difuza anunțuri sponsorizate?
Ștefan: Da, poți rula postări promovate pe Product Hunt, am văzut destule. Ei convertesc traficul, dar nu l-aș recomanda - înfrânge scopul Product Hunt. Îl poți folosi pentru orice, atâta timp cât ești suficient de creativ sau atâta timp cât lucrezi cu cineva suficient de creativ și care are experiență în Product Hunt.
În principal, Product Hunt este bun pentru produse de tip software as a service, care sunt în mare parte B2B, astfel încât să vindeți altor creatori sau antreprenori.
Dacă dorești să lansezi o aplicație de închiriere de biciclete București pe Product Hunt, șansele să obții o formă de succes sunt foarte mici. Este foarte clar că traficul care provine din Google Ads și traficul care provine din Product Hunt sunt complet diferite. Utilizatorii care provin din Product Hunt au o șansă mult mai mare de face referire produsului tău mai târziu - astfel, Product Hunt de produse este locul perfect pentru a ataca pionierii. Comunitatea Product Hunt destul de mică, așa că nu poți construi o afacere de milioane de dolari aici.
Andrei: Să vorbim puțin și despre alte platforme. Pe ce te concentrezi atunci când te gândești la Growth Hacking în viitor? Care sunt acele lucruri la care te uiți în acest moment și crezi că și ascultătorii noștri ar putea să se concentreze pe ele?
Ștefan: TikTok. Gary V. îl împinge constant și există un motiv pentru asta: TikTok va fi o platformă bună pentru a fi folosită. Pe TikTok, există oameni care produc conținut, caută conținut; există constant tendințe, care apar astăzi și dispar 3 zile mai târziu.
Andrei: Spune-ne mai multe despre noul tău proiect, Dime.ly.
Ștefan: Dime.ly este ca un Tinder pentru anunțuri, unde oamenii vin, oferă acces la anumite tipuri de date de pe dispozitivul lor. Pe baza cantității de date care sunt prelucrate, utilizatorii sunt plătiți pentru asta în timp, fiind un venit pasiv, în timp ce agenții de publicitate pot difuza un anunț gratuit pe Dime.ly.
A: TikTok este, de asemenea, o platformă care se concentrează pe video. Cum ai de gând să-i determini pe oameni să producă videoclipuri?
Ștefan: Suntem încă la început, nu toate aceste idei au fost gândite. Este important atunci când vă gândiți la Growth Hacks să vezi care este direcția acelei platforme pe care o utilizezi, în ce direcție merge, pentru că poți folosi întotdeauna aceste lucruri de nișă, cum ați fi folosit stories cu mult timp în urmă, când au apărut pe Instagram sau Facebook. TikTok a lansat recent o funcție live care se plasează în top - așa că acum live-urile devin cel mai promovat tip de conținut de pe TikTok și am observat tendința de a stabili recordul pentru cel mai lung live acum câteva săptămâni.
Cei mai mulți dintre clienții noștri greșesc atunci când nu se concentrează pe ce este în trending. Trebuie să fii mereu la curent cu tot ce este în trending. Conținutul live este mult mai dificil de creat, dar dacă este tendința actuală, costul ar putea să merite cu adevărat.
Andrei: Acum că am discutat Product Hunt pentru B2B, ce altceva ar fi demn de remarcat și ar fi ceva acționabil pe care oamenii îl pot prelua și pune în aplicare până la sfârșitul acestei săptămâni?
Ștefan: Byte. Byte este Vine în devenire, fiind o oportunitate foarte interesantă. Este o nouă platformă care a fost lansată în urmă cu o lună sau două și este una dintre puținele platforme sociale care se află la început și au garantat să atingă un anumit nivel de succes. Dacă accesezi Byte chiar acum, aruncă o privire asupra cât de flămânzi sunt pentru conținut nou. Dacă poți să mergi acolo și să completezi această nișă, cred că Byte este una dintre platformele pe care poți avea mult succes.
Sperăm că ți-a plăcut acest preview al primului episod, chiar și sub formă de articol! Îl poți asculta pe platforma ta preferată: