Agenție de Digital Marketing, Social Media & PPC | Marketiu Romania

View Original

Beneficiile prezenței în Social Media a brandului tău

În cazul în care ești un antreprenor la început de drum în mediul online și vrei ca brandul tău să fie cunoscut pe piață și să ajungi la cât mai mulți clienți potențiali, atunci cu siguranță te vei bucura să afli că Social Media te poate ajuta să-ți atingi scopurile. Desigur, nu este suficient să fii prezent pe rețelele de socializare cele mai populare, ci trebuie să și creezi conținut constant potrivit pentru publicul tău țintă, astfel încât să te bucuri de toate beneficiile Social Media.

Chiar dacă începutul e mai greu, fiind nevoie de o strategie de Social Media Marketing și de crearea unui calendar de postări pe care să îl respecți cu sfințenie, câștigurile (atât financiare, cât și de imagine) pe care le poți obține pentru brandul tău sunt pe termen lung. Dacă încă stai în dubiu, noi ți-am pregătit mai jos o listă cu câteva avantaje pe care le vei obține odată ce alegi să folosești Social Media în promovarea afacerii tale.

Despre importanța migrării în online puteți afla mai multe și în podcastul nostru, The Marketing Innovation Show, unde colegul nostru, Andrei Tiu, și invitatul său, Ștefan Gergely, discută despre puterea pe care o afacere, care activase până în prezent în offline, o poate dobândi odată cu crearea unui site și promovării în Social Media. Îți dăm un spoiler: poți deveni principalul jucător din nișa ta!

 

Să începem!

Mai jos am listat beneficiile promovării în Social Media:

  • Expui valorile brandului

Majoritatea clienților se așteaptă să găsească informații despre brandul tău în online. Dacă ar fi să ne gândim la viața de zi cu zi, atunci când suntem curioși despre un brand sau despre produsele/serviciile acestuia, căutăm detalii pe Google sau chiar direct în Social Media, pe Facebook sau Instagram. Vrem să vedem ce promovează, cât de conectați sunt la noutățile din industrie, cum comunică, ce elemente vizuale folosește și cât de receptiv este la comentariile clienților. Este demonstrat de către specialiști că, un răspuns cât mai rapid în Social Media, va genera încrederea publicului și aceștia vor petrece apoi mai mult timp pe site-ul tău.

  •   Construiești o relație de încredere cu audiența ta

Cu toții folosim Social Media pentru a socializa cu prietenii, pentru a întâlni oameni noi sau pentru a fi la curent cu cele mai noi trenduri. Funcția de socializare a rețelelor de Social Media este un beneficiu pe care platformele îl pun și la dispoziția brandurilor pentru a construi relații și a menține conversații cu publicul lor. În momentul în care un brand comunica constant pe social media cu publicul său, lucrul acesta va stârni încredere, la fel ca în orice relație între oameni. 

Însă, consumatorii brandului tău sunt doar o parte din publicul larg pe care îl ai la dispoziție pentru a construi relații. Partenerii de afaceri, dezvoltatorii, distribuitorii sau persoanele conexe domeniului tău, sunt publicuri valoroase pe care îți dorești să ți le apropii și cu care este esențial să îți construiești relații, lucru posibil datorită promovării în social media. Comparativ cu beneficiile oferite de social media, când vine vorba de email marketing, comunicarea nu este în timp real, iar relațiile de lungă durată se construiesc mai greu. 


Pro tip: răspunde la fiecare comentariu, mesaj sau review, indiferent dacă este pozitiv sau negativ. Acest lucru va ajuta la construirea unor relații de încredere, iar clienții tăi se vor simți ascultați, în timp ce potențialii clienți vor simți că ești deschis să îi ajuți în orice problemă ar întâmpina cu produsele/serviciile tale, crescând astfel încrederea în brand.

  • Clasarea mai bună în rezultatele căutărilor

Conținutul tău din social media, precum postările de pe Instagram, Facebook sau LinkedIn, va fi indexat de motoarele de căutare precum Google, Bing, Yahoo, etc. Acest lucru îți va genera trafic organic pe site, în special din partea unui public aflat în căutarea unor produse/servicii asemănătoare cu cele vândute de tine, generând astfel vizibilitate extinsă pentru brandul tău. 

Iar dacă îți dorești o vizibilitate cât mai bună în paginile de rezultate ale motoarelor de căutare, va trebuie să integrezi în strategia de web development elementul de optimizare SEO  - astfel site-ul tău te va ajuta încă de la crearea lui să atragi trafic organic pe site, iar conținutul pe care îl vei urca pe site va contribui la succesul afacerii tale. Dacă vrei să afli mai multe despre optimizarea SEO, îți recomandăm articolul nostru scris sub forma unui ghid SEO pentru începători.

·       Creșterea vânzărilor prin retargetarea vizitatorilor site-ului

Orice specialist în marketing adoră “prajiturelele”, iar noi avem câteva motive pentru care ar trebui să îți placă și ție. Stai liniștit, nu îți sugerăm să începi să mănânci „prajiturele” în exces. Ne referim la cookie-uri, acele date care sunt salvate pe device-ul vizitatorilor site-ului tău. Unul din cele mai importante beneficii ale promovării în social media este retargetarea utilizatorilor după ce ți-au vizitat pentru prima dată site-ul, facilitând un contact continuu cu brandul tău, chiar și după ce au ieșit de pe site. Acestea funcționează sub forma unor reclame personalizate, afișând astfel doar produsele vizitate de o persoană sau produsele dintr-o categorie de interes pentru acea persoană, pe baza istoricului de navigare în site. 

Sfat din experiența noastră: chiar dacă nu ai suficiente instrumente în site pentru a servi remarketing personalizat, încearcă totuși să creezi o campanie de remarketing generală din Facebook Business Manager - ROAS-ul tău va crește exponențial!

  • Promovarea propriului conținut

În cazul în care scrii pe o platformă de blogging, realizezi un podcast sau videoclipuri pe YouTube, social media este de mare ajutor când vine vorba de promovarea conținutului creat de brandul tău. Te ajută să fii recunoscut drept o sursă de încredere și, cu siguranță, conținutul tău va ajunge la multe persoane. Nu uita că, pentru fiecare platformă pe care postezi, ar fi bine să îți prezinți conținutul în moduri diferite, fiindcă funcționalitatea fiecărei platforme este diferită și vrei să-ți adaptezi conținutul conform platformei. Un stil formal pe LinkedIn, puțin amuzament pe TikTok și socializare pe Facebook. În felul acesta, conținutul tău va părea fresh, iar comunitatea va observa efortul depus, în loc să copiezi același format pe toate platformele. În plus de asta, fiecare platformă are o altă dimensiune de vizualuri. Pentru a-ți varia conținutul vizual, îți recomandăm să încerci Canva: un tool ușor și eficient atunci când vrei să obții diferite forme de vizualuri creative.

  • Comunicare în timp real cu publicul tău

Dacă ar fi să ne gândim în ce situație ar fi cel mai bine să oferi un feedback instant, am spune: comunicarea de criză. Și de data aceasta, social media îți va oferi contactul rapid cu publicul tău și îți va crea contextul prielnic prin care să reacționezi rapid. Suntem cu toții la curent cu situațiile în care anumite firme au întârziat un răspuns, iar acest lucru a generat reacții negative de proporție. Este esențial să ne folosim de Social Media în cea mai bună variantă a sa și să nu îi subestimăm puterea pe care o are atât în sens pozitiv, cât și negativ. Așa că, fii rapid și eficient, fiindcă un feedback la momentul potrivit îți poate aduce avantaje.  

O altă formă a feedback-ului de care poți să beneficiezi dacă te promovezi în social media este acela provenit dinspre publicul tău, către tine. De la primul contact cu produsul/serviciul tău, clienții vor avea puterea de a-ți lăsa un feedback despre experiența lor cu brandul, lucru care te poate avantaja. Desigur, nu excludem faptul că un feedback poate fi și negativ, însă și acela îți poate aduce resurse prin care te poți îmbunătăți pentru a le oferi clienților calitatea dorită de aceștia. De altfel, majoritatea dintre noi achiziționăm un produs pe baza feedback-urilor oferite de alți cumpărători. Luând asta în considerare, este esențial pentru imaginea brandului tău să fie vizibile un răspunsurile tale la orice comentariu sau feedback venit din partea clienților, lucru care va spori profesionalismul, cât și engagementul cu publicul. 

Dacă ai nevoie de ajutor în setarea unor pagini profesionale pentru brandul tău în social media, te putem ajuta cu drag - trebuie doar să ne scrii pe hello@marketiu.ro.


Iar dacă ai găsit acest articol util, te invităm să te abonezi la newsletter-ul Marketiu - îți vom trimite de două ori pe lună noutăți din industrie și modalități pentru a-ți îmbunătăți strategia de marketing, cât și idei ușor de aplicat în afacerea ta în creștere.