Maximizează-ți vânzările de Black Friday 2020 prin Marketing Online
Cea mai aglomerată zi a shoppingului online se apropie! Black Friday este cu siguranță cel mai așteptat eveniment al anului în materie de reduceri: așteptat atât de cumpărători, care vor să găsească și să profite de cele mai bune prețuri din an pentru produsele mult-dorite, cât și de magazinele online, care vor să își crească semnificativ vânzările.
Pentru că 2020 nu a fost un an prea bun până acum pentru afacerile ecommerce din multe domenii (cumpărătorii fiind mult mai cumpătați în acest an sau chiar afectați din punct de vedere economic), ne-am gândit să punem pe listă 5 strategii de marketing ușor de aplicat pentru orice magazin online, prin care să-ți maximizezi vânzările de Black Friday 2020:
1. Testează și optimizează viteza de încărcare
Am spus-o și o mai repetăm: viteza de încărcare a unui site este printre principalele aspecte care pot influența performanța unei campanii. Un timp mare de încărcare va duce și la un abandon crescut, iar acest lucru înseamnă un singur lucru: că pierzi bani - atât din cei investiți în campaniile de tip Social Media Ads sau Google Ads, cât și din potențialele comenzi ce ar fi fost plasate pe site de către cei care nu au așteptat să se încarce.
Îți poți testa viteza de încărcare cu ajutorul Google PageSpeedInsights - fii atent la timpul până la afișarea primului val de conținut, dar și la timpul scurs până când site-ul devine interactiv. Recomandarea noastră este să îl menții pe cel din urmă la sub 3 secunde, mai ales dacă e vorba de un website ecommerce. Tot acest tool îți va spune în continuare și care sunt optimizările pe care trebuie să le faci pentru a îmbunătăți timpul de încărcare.
Din experiența noastră, de multe ori imaginile din site sunt cele mai problematice, căci mulți nu le optimizează dimensiunile înainte de a le încărca. Dacă îți dorești imagini de calitate, dar care să nu afecteze perfomanțele site-ului, îți recomandăm să le faci upload la lățimea de 1024px, iar ca dimensiune să aibă în jur de 100kb - TinyJPG este un ajutor de nădejde în compresia imaginilor.
2. Adu sentimentul de FOMO pe site-ul tău
FOMO sau Fear Of Missing Out este acel sentiment că ratezi ceva important, de care toți ceilalți în afară de tine știu deja și profită - este un impuls psihologic de la care oamenii nu se pot abține. Acesta poate fi aplicat și în marketing, sub forma mesajelor care stârnesc audienței tale dorința de a cumpăra de teama că pierd ceva important. Dacă obișnuiești să călătorești, cu siguranță ai observat notificările de acest tip folosite intens de Booking.com.
Cum poți implementa FOMO pe site-ul tău?
Arată că oamenii cumpără produsele tale
Evidențiază oportunitățile pierdute
Arată nivelurile stocului limitat
Pune termen de expirare pentru oferte în paginile de produs
3. Folosește-te de Pop-up-uri
Chiar dacă ai reduceri foarte bune, nu toți cei care intră pe site sunt pregătiți să cumpere la momentul respectiv - poate vor să caute mai multe oferte înainte de a decide, ori poate trebuie să își recalculeze bugetul sau să facă mai mult research despre produs. Indiferent de caz, dacă au ajuns pe site-ul tău, e important să nu îi pierzi - folosește-te de un pop-up care detectează intenția lor de a părăsi site-ul și oferă-le un motiv să stea (sau să cumpere).
Spre exemplu, le poți oferi un cod de transport gratuit indiferent de comandă, ori o extrareducere sau poate un produs bonus la o achiziție de valoare mai mare - orice le-ai oferi, nu uita să le capturezi adresa de email și să le trimiți acolo surpriza, urmând ca apoi să le trimiți și un reminder de tipul „oferta expiră curând” în cazul în care nu fac o achiziție în timp util.
4. Email-urile automatizate sunt cheia conversiilor
Dacă tot am ajuns la capitolul email-uri, trebuie să îți amintim că noi suntem mari fani ai Email Marketing-ului - acest canal are un ROI (Return Of Investment) foarte mare pentru clienții noștri, astfel că nu putem decât să îți recomandăm să îl incluzi și tu în Strategia de Marketing. Pe lângă newsletter-ele obișnuite care anunță reducerile de Black Friday 2020, ar trebui să incluzi în planul tău și setarea unor email-uri automatizate, pentru a crește rata de conversie.
Cel pe care îl recomandăm noi pentru acest eveniment este email-ul automatizat de Abadoned cart - așa cum spuneam mai sus, nu toți vizitatorii site-ului sunt pregătiți să cumpere, iar dacă pentru cei care abandonează site-ul avem deja o modalitate de capturare, trebuie să aplicăm o strategie și pentru cei care abandonează coșul de cumpărături.
La 1 oră după abandonul coșului, poți seta trimiterea unui email de reminder, alături de o extramotivație, precum transport gratuit sau extrareducere, dar nu uita să adaugi și recomandări de produse similare, precum și o secțiune de review-uri pozitive pentru produsele/serviciile tale, pentru a oferi un plus de încredere.
5. Folosește Social Media în favoarea ta
Conform unui studiu recent, Milenialii sunt categoria care cumpără cel mai mult de Black Friday. Unde găsești cel mai ușor acest segment de cumpărători, te întrebi? În Social Media, căci demograficele rețelelor de socializare intens utilizate precum Facebook și Instagram sunt dominate de persoane între 23 și 40 ani!
Profită de aceste insight-uri și include Social Media Marketing în strategia de marketing de Black Friday - expune-ți ofertele și produsele cu cele mai bune reduceri în postări organice (nu uita să dai tag produselor în Facebook/Instagram Shop), creează campanii Paid Ads (ideal cu obiectiv Add to Cart) bine targetate către publicul tău țintă și nu uita de remarketing, căci e mult mai ușor să convertești o persoană care ți-a vizitat deja site-ul decât una aflată la prima interacțiune cu tine!
Pro tip 1: nu uita să folosești vizualuri în formatele potrivite pentru fiecare rețea socială în parte. Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de design, îți recomandăm cu încredere Canva - este un tool gratuit cu multe template-uri ce te vor ajuta să îți îmbunătățești imaginea în online.
Pro tip 2: folosește 25-30 de hashtag-uri relevante la fiecare postare de pe Instagram - acestea te vor ajuta să crești reach-ul organic și, implicit, notorietatea brandului tău.
Sperăm că strategiile noastre de marketing îți vor fi de folos în pregătirile pentru Black Friday 2020 și că te vor ajuta să atingi obiectivele de vânzări pe care ți le-ai propus pentru acest eveniment. Iar dacă ai nevoie de un extra-ajutor, dă-ne un semn fie pe hello@marketiu.ro, fie pe Facebook, ori Instagram și îți răspundem cât putem de repede.
Spor în vânzări!