Inteligența artificială în 2024: 3 trend-uri de care să ții cont

Algoritmi, funcționalități, trend-uri - toate se modifică de la o lună la alta și, dacă nu le urmărești îndeaproape, îți pot influența eficiența strategiei de marketing și, implicit, business-ul. Suntem martorii unor schimbări tehnologice care vor reinventa modul în care lucrăm, iar AI-ul este în centrul acestora. Marile companiilor investesc deja masiv în inteligența artificială pentru a obține avantaje competitive într-o lume a afacerilor pe care tehnologia o modifică într-un ritm alert.

Pentru a te asigura că strategiile de business lucrează cot la cot cu strategiile de marketing, am elaborat mai jos câteva dintre subiectele pe care le-am abordat și în raportul nostru de Trenduri în Digital Marketing pentru 2024.

1. 70% dintre directorii executivi (CEOs) sunt foarte interesați să utilizeze inteligența artificială pentru a îmbunătăți experiența clienților

În ultimii ani, inteligența artificială (AI) a devenit un subiect extrem de popular și interesant atât pentru oamenii de știință, cât și pentru oamenii de afaceri, iar în prezent, 70% dintre directorii executivi sunt foarte interesați să utilizeze AI pentru a îmbunătăți experiența clienților. În această eră digitală, clienții dețin puterea,astfel că oferirea unei experiențe excelente și empatice a devenit cheia succesului oricărei companii.

Utilizarea chatbot-urilor pentru serviciile de tip suport clienți, reducerea costurilor și creșterea productivității, personalizarea și îmbunătățirea experienței prin automatizarea și optimizarea proceselor interne sunt doar câteva dintre subiectele care prezintă un real interes pentru CEOs.

Cu ajutorul algoritmilor, se vor folosi date din surse diverse pentru a genera informații comportamentale, demografice și tranzacționale.Consumatorii au standarde tot mai ridicate când vine vorba de brandurile pe care le aleg. Calitatea primează în fața cantității și sunt dispuși să aleagă alt brand dacă simt că nu primesc valoare reală de la cel actual. Această schimbare de priorități subliniază importanța brandurilor de a se adapta la noile tendințe și cerințe ale unei audiențe tot mai exigente.

Descoperă în raportul de trend-uri mai multe subiecte și statistici ce au legătură cu integrarea și utilizarea inteligenței artificiale în strategia de marketing.

2. Fuziunea dintre AI, optimizarea căutării vocale și tehnologiile AR/VR anunță o nouă eră a advertising-ului digital

Tehnologiile AR și VR au adus o nouă dimensiune și posibilități captivante pentru publicitatea digitală. Ce poate fi mai interesant decât o experiență de realitate augmentată sau virtuală a unui produs? Prin utilizarea acestor tehnologii, advertiserii pot oferi utilizatorilor o experiență vizuală interactivă și mai captivantă a produselor sau serviciilor lor. Astfel, companiile pot crește gradul de interacțiune cu utilizatorii, precum și ratele de conversie.

Crearea de conținut relevant și oferirea unor experiențe de neuitat pentru utilizatori, poate duce la creșterea traficului web și a ratei de conversie. Cu toate acestea, există și provocări în implementarea noilor tehnologii în publicitatea digitală. 

Pe măsură ce avansăm în 2024, fuziunea dintre AI, optimizarea căutării vocale și tehnologiile AR/VR anunță o nouă eră a publicității digitale. Aceste tendințe nu doar că îmbunătățesc angajamentul și ratele de conversie ale utilizatorilor, dar deschid și posibilități captivante pentru strategii de marketing creative și eficiente.

În Raportul de Trenduri am aprofundat și mai multe date legate de importanța unui marketing personalizat, inovativ și atrăgător în 2024.

3. 90% dintre consumatori spun că li se pare atrăgător marketingul personalizat, iar 78% au spus că personalizarea conținutului îi motivează să cumpere de la un anumit brand

În ziua de azi, marketingul personalizat este considerat unul dintre factorii cheie ai succesului în afaceri. Cu o concurență atât de mare în industrie, nu mai este suficient să trimiți un mesaj general la o audiență largă. A fi relevant și personalizat pentru fiecare client în parte este ceea ce face diferența între a obține o vânzare sau a pierde un client definitiv. 

Un studiu făcut de cei de la Deloitte pentru afacerile de tip e-commerce ne arată că 90% dintre consumatori spun că li se pare atrăgător marketingul personalizat, iar 78% au spus că personalizarea conținutului îi motivează să cumpere de la un anumit brand.

Hiper-personalizarea poate fi aplicată pe întreaga durată a călătoriei clienților, de la atragerea acestora cu pagini web personalizate și tarife dinamice, la furnizarea de servicii personalizate după achiziție. Cu ajutorul inteligenței artificiale, algoritmi dezvoltă capacitatea de a rafina conținutul care să ajungă la un utilizator, astfel încât acesta să primească materiale cât mai personalizate, bazate pe preferințele, comportamentul și interesele lui.

Personalizarea prin intermediul inteligenței artificiale se referă la utilizarea tehnologiilor precum machine learning și deep learning, concepute pentru a filtra informațiile și a personaliza experiența consumatorilor, amplificând, astfel, satisfacția acestora. Prin adoptarea acestui tip de personalizare, brandurile reușesc să îmbunătățească experiența clienților, generând un angajament crescut, ceea ce poate genera și un număr mai mare de conversii.

Organizații precum Amazon continuă să experimenteze cu personalizarea și în faza de publicitate, căutând să crească conversiile prin utilizarea recomandărilor care servesc clienții cu exact produsul pe care îl caută. Acest tip de experiență a devenit un lucru foarte normal pentru consumatori, încât aceștia pot nici să nu mai realizeze că are loc personalizarea. Dimpotrivă, se așteaptă acum ca brandurile cu care interacționează să acționeze precum cei de la Amazon și să anticipeze produsele care se potrivesc nevoilor lor.

Sincronizarea și adaptarea unei afaceri la cerințele tendințelor și la cele ale publicului sunt caracteristicile unei afaceri de succes. Află din Raportul nostru de Trenduri în Digital Marketing care sunt celelalte noutăți de care să ții cont în 2024.