Marketing B2B în 2024 - Cum să îți atingi obiectivele de business prin LinkedIn Ads

LinkedIn a depășit de mult era în care era folosit doar pentru networking sau dezvoltarea relațiilor profesionale. Acum, platforma este mai degrabă o prefață a marketingului B2B, un canal de promovare al afacerilor, o firmă ascunsă de recrutare și un spațiu unde formatorii de opinie se fac auziți în ceea ce privește subiectele profesionale. Un mic Facebook am putea să îi spunem, unde a avea profilul cât mai bine optimizat este un must. 

LinkedIn oferă specialiștilor în marketing digital o platformă fără precedent pentru a-și atinge audiența B2B, într-un context care valorizează networkingul, avansarea în carieră și soluțiile de afaceri relevante. Însă bogăția pieței online de pe LinkedIn este la fel de bună precum strategia folosită pentru a o valorifica, așa că tocmai de aceea astăzi vom vorbi despre cum te poți folosi de LinkedIn Ads pentru a-ți atinge obiectivele de marketing în 2024.

1. Starting from the bottom - Strategia

Strategia de marketing pe LinkedIn este planul de bază pentru succesul în promovarea B2B. Ea trebuie să includă un audit al situației actuale, obiectivele vizate, audiența target, formatele de anunțuri potrivite audienției și metricile de performanță ce se vor îmbunătățite - toate într-un plan cuprinzător care să se alinieze cu obiectivele tale de afaceri.

2. Cunoaște-ți publicul

Fundamentul oricărei campanii publicitare de succes este înțelegerea publicului căruia ne adresăm. Folosește opțiunile de orientare LinkedIn pentru a viza clientul ideal. Bazat pe factori precum funcția, compania, industria sau senioritatea, poți face o targetare mai specifică a anunțurilor pentru a le maximiza performanța, astfel încât să ajungă doar la persoanele potrivite.

3. Alege formatul de anunț potrivit

La fel ca și pe celelalte platforme, LinkedIn oferă o varietate întreagă de anunțuri, care folosite în modul și locul potrivit, pot aduce rezultate remarcabile în ceea ce privește promovarea online. Conținutul sponsorizat se îmbină perfect în fluxul de știri, în timp ce anunțurile text oferă o abordare mai tradițională și clară. Anunțurile tip carusel permit povestirea și interacțiunea cu publicul, iar anunțurile video stimulează simțurile vizuale și auditive, devenind mult mai personale. 

Așadar, tu ce tip de campanie ai alege pentru afacerea ta? Gândește-te la publicul țintă, ia în considerare mesajul pe care vrei să îl transmiți și selectează formatul care servește cel mai bine obiectivelor tale de marketing.

Dacă nu ești hotărât și nu știi ce ar putea merge mai bine, folosește Testarea A/B. Prin acest tip de campanii, poți testa diferitele formate de anunțuri, texte, imagini și call to action, pentru a determina ce rezonează cel mai mult cu publicul tău. 

4. Stabilește obiectivele și care vrei să fie rezultatele cheie

Înainte de a lansa anunțurile, definește cum vrei să arate succesul pentru campania ta. Dorești să crești notorietatea brandului, să generezi lead-uri sau să direcționezi traficul către site-ul web? Fiecare obiectiv va necesita o abordare diferită și un set de indicatori de performanță. Odată ce campania este live, rămâi pe fază în continuare. Monitorizează cu atenție performanța anunțurilor și ajustează constant dacă este necesar. 

Care sunt tendințele pentru 2024 în promovarea pe LinkedIn?

  • Adoptarea conținutului video și materialelor interactiv

Conținutul video continuă să domine în arena de marketing digital, iar LinkedIn nu face excepție. Cu sprijinul din ce în ce mai mare al platformei pentru conținut video și funcționalități interactive, nu a existat niciodată un moment mai potrivit pentru a le încorpora în strategia ta de publicitate. Creează videoclipuri captivante care povestesc esența brandului tău, prezintă produsele sau oferă idei valoroase audienței tale B2B.

  • Grupurile LinkedIn

Grupurile LinkedIn oferă un spațiu de neprețuit pentru profesioniștii care vor să se conecteze prin interese comune. O strategie reușită în marketing B2B este integrarea grupurilor relevante ce îți permit să construiești relații, să îți împărtășești cunoștințele și să promovezi brandul. În paralel, asigură-te că prezența ta adaugă valoare grupurilor cu care interacționezi și că poți crea un sentiment de comunitate în jurul brandului tău.

  • Accentuarea personalizării

Personalizarea nu este un concept nou, dar importanța sa în marketingul B2B nu poate fi subestimată, mai ales că în anul 2024 acesta va fi pe primul loc în topul trendurilor. Despre ce alte trenduri vor mai fi pe val în acest an, am vorbit și în Raportul de Trenduri făcut de echipa Marketiu, pe care îl poți descărca gratuit mai jos. 

Datorită multitudinii de informații despre utilizatori pe care le găsești pe LinkedIn, platforma are o capacitate extraordinară de selecție a audienței potrivite. Astfel, poți crea campanii care să țintească direct problemele și nevoile publicului tău țintă. Personalizează mesajele, conținutul și ofertele astfel încât să le atragi atenția și spune-le de ce poți fi tu soluția de care au ei nevoie. Vorbește-le sincer și fii transparent, încrederea e una dintre cele mai importante valori într-un brand.

Puterea exemplului

Cele mai bune moduri prin care poți învăța să gestionezi o platformă la capacitățile sale maxime este prin încercare, greșeală și, desigur, exemplele altora. 

Ți-am pregătit 3 studii de caz pentru campanii B2B care au avut succes pe LinkedIn:

1. O companie tech și-a redus la jumătate costurile de lead gen

O companie de software din Australia (IR) obținea rezultate bune prin campaniile de conținut sponsorizat, dar a reușit să îmbunătățească semnificativ lucrurile prin optimizare a landing pages pentru dispozitive mobile și implementarea formularelor Lead Gen din LinkedIn. Această soluție le-a permis specialiștilor în marketing să configureze formulare pre-completate pentru colectarea ușoară a datelor, fără a obliga utilizatorii să navigheze departe de platforma LinkedIn. IR a constatat că aceste formulare converteau imediat la aceeași rată cu landing pages pe care le optimizaseră timp de mai mult de un an. În ansamblu, eforturile lor au redus costul per lead (CPL) al IR cu aproape jumătate.

2. CA Technologies obține conversii rentabile cu ajutorul anunțurilor dinamice

Compania de soluții software enterprise CA Technologies a creat un document tehnic pe care dorea să-l distribuie către persoanele potrivite. Dezamăgiți de modul în care click-urile lor se transformau în conversii pe alte canale, s-au orientat către LinkedIn cu o campanie personalizată de anunțuri dinamice care potrivea imaginile profilurilor membrilor cu valorile brandului. Promovările s-au dovedit a fi foarte eficiente, ducând la o creștere rapidă a conversiilor și o reducere cu 68% a costului per lead (CPL).

3. Universitatea Americană Utah State atrage studenți prestigioși prin targetare exactă

Programelor de licență le este mereu dificil să găsească potențiali candidați, iar identificarea și atragerea lor nu este întotdeauna ușoară. Prin accesarea datelor demografice din LinkedIn, Utah State University a putut să targeteze în jurul ariei geografice de interes, a nivelului de cunoștințe dorite pentru a ajunge la un grup de persoane extrem de valoros, folosind conținut sponsorizat și Message Ads. Relevanța s-a resimțit, deoarece campania a generat un ROI de 20:1 și a transformat mai mult de 70% din click-uri în solicitări de informații.

Fii unic, creativ și riscă - nu pare foarte greu, nu-i așa? Știm că multitudinea de opțiuni de promovare online poate fi dificilă și că vine cu o grămadă de proceduri, best practices, strategii și întrebări la pachet. Crede-ne, am fost și noi acolo acum ceva timp. Însă, pas cu pas, adică printr-o abordare strategică, efort pentru optimizare continuă și concentrare asupra oferirii de valoare audienței tale, LinkedIn poate fi cheia care deblochează noi culmi pentru afacerile B2B. Dacă ai nevoie de ajutor, o agenție de marketing digital știe exact ce are de făcut pentru a ajunge la clienții tăi și a crește vânzările.