4 beneficii aduse de Social Media Marketing
Social media marketing a devenit o modalitate esențială pentru orice afacere de a ajunge la consumatori și de a obține informații valoroase, care te pot ajuta să crești reputația brandului tău. Luând în considerare faptul că există 3.78 de bilioane de utilizatori pe rețelele sociale, dacă nu profiți de acest avantaj, pierzi șansa de a ajunge la jumătate din populația lumii, într-un mod eficient, rapid și rentabil. Gândește-te că, cea mai mare parte din acești utilizatorii care te urmăresc pe rețelele sociale vor continua vizitând website-ul afacerii tale și vor sfârși făcând o achiziție. Încă nu ești convins că este o alegere bună pentru afacerea ta?
Iată 4 beneficii aduse de social media marketing:
Crește brand awareness-ul
Numărul mare de utilizatori, dar și rapiditatea difuzării informației face din social media un canal perfect atunci când vrei să îți faci brandul mai cunoscut. Prezența afacerii tale pe rețelele sociale facilitează conectarea cu publicul tău țintă, iar datorită numărului mare de utilizatori, poți ajunge mult mai ușor la o parte destul de mare din consumatori, dar și la noi audiențe. Prin intermediul acestui canal poți împărtăși povestea afacerii tale și poți ajuta publicul să înțeleagă mai bine ce oferi, dar și care sunt caracteristicile distinctive ale brandului tău în comparație cu restul competitorilor. Astfel, te vei putea bucura de o mai bună recunoaștere în rândul utilizatorilor.
Te ajută să construiești o comunitate în jurul brandului tău
Crearea unei voci distinctive prin intermediul acestui canal reprezintă o parte importantă în procesul de umanizare a brandului. Consumatorii se vor simți mai apreciati dacă, atunci cand postează comentarii sau interacționează cu pagina, primesc un răspuns. Acest lucru le va arăta că ești atent la nevoile lor și că dorești ca aceștia să aibă o experiență cât mai bună atunci când intră în contact cu afacerea ta. Un brand care își face timp pentru a comunica cu audiența va fi cu siguranță perceput mai bine, iar acest lucru va favoriza formarea unei comunități în jurul său. Deci, fie că e vorba de o problema, de o reclamație sau de o mulțumire, este important să fii acolo pentru urmăritorii tăi.
Generează trafic către website
După cum am menționat și puțin mai sus, majoritatea consumatorilor care încep să urmărească activitatea ta din social media vor continua vizitându-ți website-ul, lucru ce va determina creșterea traficului. Fără a utiliza social media ca parte a strategiei de marketing va fi dificil să atragi noi consumatori. Însă pentru ca acest lucru să fie posibil, va fi nevoie să apelezi la conținutul creat pentru blog sau la expunerea serviciilor oferite de tine, făcând o trimitere către locul în care acestea se găsesc pe site-ul tău. Un alt sfat ar fi să optimizati conținutul distribuit, folosindu-vă de cuvinte cheie. Optimizarea SEO va îmbunătăți clasamentele motoarelor de căutare, aducându-ți website-ul printre primele rezultate. Astfel, publicul va fi mai îndemnat să îl acceseze, generand trafic valoros. Dacă încă nu știi cum să optimizezi eficient, poți apela oricând la specialiștii în domeniu.
Te ajută să salvezi resurse prețioase
Social media marketing este probabil cea mai rentabilă parte a strategiei tale de marketing. Majoritatea acțiunilor pe care le poți întreprinde pe aceste platforme sunt gratuite. Chiar și reclamele plătite au un cost destul de scăzut comparativ cu alte canale sau tactici folosite în marketing. Cu ajutorul social media marketing vei putea salva resurse prețioase și vei putea păstra un buget mai mare pentru alte cheltuieli ale afacerii tale. O altă resursă importantă pe care o poți salva este timpul. Cu doar câteva ore pe zi poți ajunge la milioane de utilizatori, făcându-ți brandul mai cunoscut într-un timp scurt. În acest fel, vei putea obține rezultate vizibile, cu o investiție minimă.
Acestea sunt patru dintre avantajele pe care social media marketing le poate aduce afacerii tale. Cu o actualizare consecventă, strategia potrivită va duce la creșterea traficului, la crearea unei comunități, la creșterea brand awareness-ului și nu numai. Toate acestea pot fi obținute cu un consum minim de resurse. Deci, ce mai aștepți? Include social media în strategia ta de marketing și treci la următorul nivel! Nu uita că, dacă ai nevoie de ajutor, poți apela oricând la o agenție de marketing digital în București.