Oricine a spus că marketingul este pentru persoanele interesate mai mult de știința exactă, cum ar fi matematica și analiza, a greșit total. Am avut o discuție extraordinară cu versiunea mai veche a unui adolescent pasionat de artă, scris și teatru, care a devenit un supererou în marketing, așa cum a numit-o Andrei Tiu într-un episod pe care l-au avut împreună la The Marketing Innovation Show. Jen Grant, CEO-ul Appify - un start-up din Silicon Valley, a fost invitată în emisiunea noastră și a îmbogățit conversația cu o mulțime de cunoștințe și experiența pe care a avut-o în timpul ei ca CMO, ca Product Marketing Manager și, de asemenea, ca product marketing manager pentru Google.
Suntem siguri că ți-am captat deja atenția și tot ce trebuie să faci este să îți iei un pix și hârtie, deoarece există multe de învățat din acest articol pe care le-am extras pentru tine.
Despre Appify
Appify este o agenție specializată în dezvoltarea de aplicații mobile și platforme digitale pentru companii de toate dimensiunile. După cum spune Jen despre brandul său, Appify este rapid - puteți lansa o aplicație în câteva zile, este puternică, deoarece creează aplicații puternice și, de asemenea, inspiratoare, deoarece îi inspiră pe oameni să fie creativi și să gândească diferit.
Construiește-ți poziționarea
Unul dintre cele mai bune lucruri pe care le-am învățat din conversația lui Andrei cu Jen este importanța poziționării. Chiar și în vremurile ei la Google, a aflat că cel mai bun mod de a avea succes este să ai o poziționare puternică - explicând de ce oamenii ar trebui să folosească produsul tău. Iată câteva exemple grozave pe care le-am adunat din experiența ei: Când Google era pe punctul de a lansa Google Book Search, era o chestiune de timp înainte ca aceștia să poată lansa acest serviciu pe piață, fără riscul ca autorii și editorii să îi dea în judecată. În acel moment, Jen ne-a spus că rezultatele acestei situații au fost de a comunica simplu și cu adevărat legând oamenii de motivul foarte clar pentru care ar trebui să fie interesați de un anumit produs. Dar chiar și în marketingul zilnic, acestea sunt abilități esențiale prin care poți spune - Cum pot ajunge la acea persoană care poate nu este de acord cu mine sau poate este împotriva a ceea ce spun și cum pot ajunge la ea cu ceva care o face să spună - Oh, am înțeles.
Acest nivel de poziționare este momentul în care un brand încearcă să-și dea seama de povestea pe care o are, pentru a fi mai mult decât un serviciu sau un produs care îndeplinește o nevoie.
Cealaltă față a monedei este atunci când vine vorba de poziționarea în comparație cu concurența, cu ceea ce oamenii știu deja. Când lucra pentru Box, Jen și echipa ei au venit cu o poziționare simplă și foarte clară: partajare sigură pe care utilizatorii IT o adoră și adoptă. Cu această frază, au reușit să acopere 2 nevoi ale clienților lor, făcându-i să arate ca opțiunea mai bună, față de concurenții lor: Dropbox care era nesigur și SharePoint greu de utilizat. Iar rezultatele au depășit așteptările lor:
Acest lucru foarte clar, simplu și sigur, ne-a pus chiar între acești doi concurenți. Și mai târziu, m-am întâlnit cu oameni care se ocupau de marketing la Dropbox și care mi-au spus: Ați făcut mai grea pentru noi lansarea produsului.
Găsește cuvintele cheie
Următorul pas pe care trebuie să-l faci după poziționarea brandului pe piață este găsirea cuvintelor cheie relevante pentru comunicarea ta de brand. Cuvintele cheie reprezintă avantajele utile pe care le poți dovedi despre serviciul sau produsul tău. Ce are afacerea ta pentru a face clienții să rezoneze cu el? În cazul Appify, așa cum am menționat, lucruri precum imediate, puternice și inspiratoare au fost cuvintele cheie care ajută clientul să reflecteze asupra acestui produs și nevoia acestuia asupra caracteristicilor pe care le are Appify.
Și odată ce le ai, atunci ai în esență kit-ul ideal.
O modalitate excelentă de a te gândi la poziționarea și mesajele cheie este să înțelegi că poziționarea va alimenta mesajele. De acum înainte, următorul lucru de făcut este să îți găsești tactica cu privire la modul de implementare a celor din serviciul pe care îl oferi clienților tăi. Termenul inspirație folosit de echipa de la Appify îi face pe oameni să simtă că folosesc aplicațiile pe care le construiesc și să simtă beneficiile înainte de a le folosi.
Sperăm că articolul nostru ți-a adus informații relevante si sfaturi valoroase pentru a-ți crea strategia pentru start-up-ul tău.
Dacă ai o afacere de tip SaaS B2B, citește și articolul nostru cu informații-cheie despre cum poți dezvolta o afacere B2B Software as a Service, iar dacă audiența pe care o ai în vizor este formată din tinerii Generației Z, află cum să-ți adaptezi strategia de marketing în funcție de generație.
Iar dacă simți că ai nevoie de îndrumare și sprijin în clădirea strategiei tale de digital marketing, suntem doar la o întânire online de 30 minute distanță.
Acest articol este inspirat de un episod al podcastului Marketiu - The Marketing Innovation Show.
Pentru a asculta versiunea completă a episodului podcast, alegeți una dintre platformele noastre de streaming sau vizionați-l pe YouTube: