Ce servicii oferă o agenție de marketing digital?
Serviciile unei agenții de digital marketing reprezintă o parte importantă din procesul de creștere a oricărui business pentru că ajută orice afacere să ajungă mai ușor în fața publicului țintă și ajută nu numai la generarea de noi clienți, cât și la fidelizarea celor existenți. Există mai multe metode prin care se poate face Digital Marketing, cum ar fi Social Media Organic, Social Media Paid Ads, Google Ads, Content Marketing, Search Engine Optimization, Email Marketing sau Influencer Marketing. Cel mai bun mod de a utiliza aceste servicii este de a le integra într-o Strategie de Marketing Digital închegată și personalizată conform nevoilor afacerii tale, care să-ți poată asigura o prezență bine definită în online, dar și o creștere sustenabilă.
Poate părea o sarcină grea la început, dar odată ce reușești să alegi agenția de marketing potrivită pentru nevoile tale în lumea online-ului, rezultatele și succesul vor apărea foarte curând. Un prim pas pe care îl poți face atunci când decizi să apelezi la serviciile marketingului digital ar fi să te familiarizezi cu vocabularul și conceptele cele mai frecvente din acest domeniu.
Să luăm lucrurile pe rând.
Mai jos vei găsi 6 dintre cele mai populare și eficiente servicii de digital marketing care vor ajuta business-ul tău.
Marketing pe Social Media
Acesta este probabil serviciul cu cel mai mare impact în lumea digitală, datorită vitezei și ușurinței cu care poți interacționa cu potențialii clienți. La rândul lor, clienții pot rămâne la curent cu noutățile brandului tău tot prin intermediul Social Media. Mai mult decât atât, prezența în social media are și numeroase beneficii. Fie că vorbim de Social Media Organic sau Social Media Plătit, nu este de ajuns doar să creezi postări și să răspunzi la comentarii pe platforme ca Facebook, Twitter, Instagram, TikTok, YouTube sau LinkedIn. Pentru a te asigura că succesul tău - atât financiar, cât și pe partea de imagine de brand - va fi pe termen lung, ar fi în avantajul tău să construiești o strategie de marketing pentru Social Media și să setezi obiective de lungă durată pentru afacerea ta.
Publicitate Plătită Google sau Google Ads
Cunoscut de asemenea ca PPC sau Pay-per-click (plata-pe-click), acest serviciu oferă o formă de publicitate pentru motoarele de căutare, cum sunt Google sau Bing. Campaniile PPC sunt cele mai populare printre branduri, iar ceea ce le deosebește de celelalte este că plata se va face doar atunci când un utilizator dă click pe ad și ajunge pe website-ul tău. Pe scurt, scopul serviciului este de a crește traficul de căutare și de a atrage mai mulți potențiali clienți pe website-ul tău. Google Ads se poate referi la acele anunțuri pe care le vezi în partea de sus a paginii de rezultate ale căutării, sau când navighezi prin browser, și anunțurile publicitare de la începutul unui video de YouTube sau dintr-o aplicație de mobil. Prețul final la care poate ajunge o campanie de PPC va depinde de competiție și de cuvintele cheie pe care le folosești.
Search Engine Optimization / SEO
La fel ca în cazul campaniilor PPC, SEO reprezintă o modalitate de a crește afacerea prin optimizarea conținutului website-ului tău, obiectivul principal fiind de a crește rangul și relevanța cuvintelor tale cheie pentru motoarele de căutare (Google, Bing sau Yahoo). Cel mai important lucru pentru afacerea ta este să fie cât mai vizibilă pentru utilizatorul care caută informație relevantă din domeniul de activitate al brandului tău. Prin urmare, SEO este cea mai bună unealtă pe care o poți folosi. Într-adevăr, optimizarea conținutului presupune o tehnică destul de dificilă și complexă, începând de la analiza rangului cuvintelor cheie și construirea de backlinks de calitate pentru a crește autoritatea website-ului tău, dar odată ce te familiarizezi cu modul în care funcționează SEO și cum te poate ajuta, rezultatele nu vor întârzia să apară.
Marketing de Conținut
Marketingul de Conținut este unul dintre cele mai populare tehnici ale marketingului modern de astăzi. Acesta se referă la crearea unui conținut valoros cu scopul de a atrage noi utilizatori și de a crește vizibilitate brandului prin împărtășirea informațiilor și povestire (storytelling). Obiectivul principal este de a convinge cititorul să facă o acțiune înspre afacerea ta și de a deveni client. Pentru a realiza acest obiectiv, strategia de Content Marketing ar trebui să țină cont de cuvintele cheie relevante și bunele practici SEO. Cu toate acestea, nu este suficient doar să publici conținut nou pe website, ci acesta trebuie distribuit și pe rețelele sociale sau prin email.
Acest serviciu reprezintă, de asemenea, o investiție pe termen lung, pentru că, la fel ca în cazul SEO, marketingul de conținut are nevoie în permanență de gestionare pentru a produce rezultate.
Marketing prin Email
În ciuda apariției rețelelor sociale, a aplicațiilor mobile sau a altor canale, marketingul prin email rămâne o metodă excelentă pentru a ajunge la clienții tăi, de a interacționa cu ei și de a le păstra loialitatea de partea afacerii tale. Un profesionist în marketing prin email știe cum să creeze campanii convingătoare, înțelege accesul optim la public și cum să analizeze interacțiunea dintre clienți și informație pentru a crește vânzările. Cel mai relevant motiv pentru care acest serviciu este încă popular se datorează procentului rentabilității investiției (ROI) prin email marketing.
Sfat - nu îți spama clienții cu emailuri lungi și zilnice. Mai bine pune la punct un plan săptămânal sau lunar prin care să-i ții la curent cu ultimele noutăți din activitatea brandului tău, fie ca e vorba de remarketing, noi postări pe blog sau coduri de reduceri.
Marketing prin Influencers
Practic, Influencer Marketing este o formă de Social Media marketing care folosește endorsers, priviți ca experți în nișa lor, pentru a menționa un produs sau un serviciu pe canalele lor de socializare. Motivul pentru care această metodă aduce rezultate este acela că se bazează pe un nivel ridicat de încredere pe care acești influencers l-au construit cu urmăritorii lor. Desigur, întrebarea este cum găsim acei influencers potriviți pentru obiectivele noastre? Ei bine, căutând și comparând datele demografice și de interes care se potrivesc cel mai bine afacerii tale.
Alternativă: în cazul în care nu vrei să faci acest research pe cont propriu, poți apela oricând la o agenție de marketing care are deja un portofoliu de influencers și care poate selecta persoanele relevante pentru brandul tău și pentru produsele/serviciile pe care vrei să le promovezi.
Nu este o muncă ușoară să conduci o afacere și să ajungi la succes în lumea modernă a Marketingului Digital. Cu toate acestea, dacă ai o strategie clară prin care îți dorești să-ți atingi obiectivele și care combină eficient serviciile care te pot ajuta pe parcursul tău, nu încape îndoială că viitorul va fi luminos.
Dacă ai nevoie de mai multe detalii sau sfaturi despre Strategia de Digital Marketing, nu ezita să ne contactezi!