Cum să integrezi affiliate marketing în strategia canalelor tale?

Indiferent de tipul tău de afacere, affiliate marketing este ceva pe care trebuie să îl adaugi la mixul de marketing pentru a te dezvolta. Chiar dacă începi de la zero, să presupunem prin crearea unui site web în care scrii recenzii pentru produse și conduci trafic organic către acestea, care va folosi în cele din urmă linkuri pentru a cumpăra de la un magazin, affiliate marketing are nevoie de atenția ta deplină asupra multor aspecte pe care le vom aborda în acest articol.

Affiliate marketing este o modalitate bună de a-ți suplimenta veniturile și una dintre cele mai bune modalități de a face acest lucru, ca afiliat, este să te pricepi la optimizare SEO. Știind cum să adaugi linkuri către un site web, nu este singura modalitate de a face lucrurile să funcționeze, așa că va trebui, de asemenea, să te gândești cum să faci unele activități SEO și să actualizezi un site web. La început, Rick a avut un site web pe care scria recenzii pentru produse, ceea ce a dus la trafic organic către acestea, iar prin plasarea cuvintelor cheie și link-urilor potrivite, cititorii au putut achiziționa produsele de la un magazin specific. În acest fel, indiferent dacă ești afiliat care câștigă un venit pasiv sau o afacere care investește în affiliate marketing, ambele părți ale discuției vor avea de câștigat prin implementarea sa integrată în strategia de marketing.

Modalități de implementare ale affiliate marketing

Affiliate marketing nu este doar un canal, acesta cuprinde toate canalele, deci poți avea un afiliat care promovează pe rețelele de socializare, poți avea un afiliat care promovează pe Google, poți avea un influencer, poți avea un program de afiliere prin e-mail marketing. Toate canalele pe care le poți utiliza pe rețelele de socializare pot experimenta prezența affiliate marketingului și tu, ca proprietar de afacere sau afiliat, îl poți utiliza prin extinderea brandului tău și crearea de relații și conținut valoros pentru clienți.

Găsirea persoanelor potrivite și apropierea de ei

Una dintre cele mai provocatoare părți de început când vine vorba de affiliate marketing, este găsirea persoanelor potrivite pentru modelul tău de business. Nu vor veni ele la tine. Trebuie să te duci să le găsești. Și aceasta este în mare efortul depus în aceste programe: recrutarea și activarea. Întotdeauna întinde mâna, găsește întotdeauna noi potențiali parteneri, deoarece nu vor veni ei să îți bată la ușă și să îți spună că vor să lucreze cu tine. Trebuie să mergi să le găsești. Și nu este ușor, chiar nu e. După ce ai găsit oamenii potriviți pentru afacerea ta, trebuie să începi să construiești relații cu ei, tratându-i ca pe un partener de marketing, nu doar ca pe cineva pe care îl plătești un comision pentru a lucra pentru tine. În momentul în care vor interacționa cu adevărat cu brandul tău, afiliații vor fi partenerii tăi de marketing, dar ține de tine să aflii de ce au nevoie afiliații tăi pentru ca parteneriatele pe care le începeți să aibă succes.

Tracking și bugete

Deciziile de la începutul programelor de affiliate marketing vor fi greu de înțeles sau de luat. Lucruri precum bugetele, urmărirea și rentabilitatea investiției trebuie luate în considerare, dar este greu de știut ce este mai bine de făcut dacă ești nou în acest domeniu. Am adunat câteva informații utile din conversația lui Andrei și a lui Rick și am aflat că, la început, bugetul tău poate levita în jur de 1000-1500 dolari și aceasta este o investiție unică. Când vine vorba de tracking, lucrurile devin mai ușoare atunci când investești într-un program care are totul necesar pentru a urmări, raporta și gestiona parteneriatele afiliate. Programe precum Refersion, Post Affiliate Pro sunt doar două dintre serviciile care vă vor ghida și vă vor sprijini în affiliate marketing.

Judecând după diversele moduri în care programele afiliate pot fi prezente în afacerea ta, poți jongla foarte mult cu acest aspect și să-l implementezi în moduri foarte utile. Deoarece vă mărește veniturile, affiliate marketingul a dezvoltat multe variante și modalități care te pot ajuta, lucru pe care lumea digitală a avut un mare impact.

Dacă ai nevoie vreodată de un sfat cu privire la următoarele campanii de affiliate marketing sau la strategia ta viitoare, nu ezita să ne contactezi, rezervând o întâlnire online de 30 de minute.


Acest articol este inspirat din conversația pe care Andrei Tiu și Rick Magennis au avut-o în unul dintre episoadele din podcastul Marketiu - The Marketing Innovation Show.

Pentru a asculta podcast-ul nostru, alege una dintre platformele noastre de streaming sau vizionează-l pe YouTube: