Cum să îți crești afacerea Ecommerce pentru succes

Dacă ești unul dintre acei antreprenori ambițioși, care se încumetă să înceapă de la zero o afacere de tip Ecommerce, probabil ai aflat deja că acest lucru nu va fi tocmai ușor. Cu toate acestea, dacă ai ajuns aici, te afli deja pe drumul cel bun! Creșterea unei afaceri Ecommerce poate părea o sarcină descurajantă, mai ales dacă pornești de la zero. Totuși, cu strategia și execuția corecte, poți trece de la nimic la ceva impresionant și poți ajunge să creezi chiar o afacere globală de succes. Cum totul trebuie să pornească de undeva, am alcătuit un scurt ghid, pas cu pas, în care vom acoperi elementele esențiale pe care trebuie să le ai în vedere atunci când dorești să îți crești afacerea de tip Ecommerce! 

Iată 6 pași pe care ar trebui să îi ai în vedere:

1. Strategia de marketing potrivită

Primul pas atunci când dorești să îți crești afacerea este să identifici care mixul de marketing potrivit, ținând cont de piața în care aceasta activează, competiție și nu numai. Strategia de marketing este un element foarte important pentru ca de la această pornește totul. Dat fiind faptul că majoritatea oamenilor apelează la mediul online pentru a caută produsele și serviciile de care au nevoie, este de ajutor să te afișezi corespunzător, dar și să te diferențiezi în fața competiției, de aceea o strategie de marketing excelentă va fi cea mai bună alegere.

Dacă nu este tocmai domeniul tău, merită să explorezi tacticile de marketing care au fost încercate și care au funcționat pentru această industrie. În funcție de platforma Ecommerce pe care o utilizezi, poate exista opțiunea de a investi în aplicații sau integrări de marketing, care pot fi de ajutor. Totuși, fiecare afacere este unică în felul sau, iar o agenție de marketing în București te poate ajuta să descoperi care este mixul de marketing potrivit pentru afacerea ta, astfel încât să poți obține rezultatele dorite.

2. Fii prezent în social media 

Social media este unul dintre cele mai bune canale prin care poți crește în mod organic, mai ales dacă te afli la început de drum și poate că nu dispui de resursele necesare pentru a investi în reclamele plătite. Rețelele sociale precum TikTok, Instagram, Facebook (Meta) sau LinkedIn, sunt ca o mină de aur pentru branduri! 

Cea mai eficientă modalitate de a profita de puterea rețelelor sociale este de a crea o strategie care se potrivește perfect companiei tale. Însă pe lângă strategie, va trebui să creezi acel conținut puternic, care să capteze atenția utilizatorilor. Conținutul de înaltă calitate este esențial pentru a atrage publicul și pentru a stimula vânzările. Creează descrieri și imagini convingătoare ale produselor care să le aducă în cea mai bună lumină posibilă. De asemenea, conținutul video este cel care atrage cel mai bine atenția utilizatorilor atunci când este realizat în mod corespunzător, deci îl poți lua în considerare. 

3. Optimizarea SEO

Probabil ai mai auzit de aceasta până acum, însă optimizarea SEO este esențială pentru orice Ecommerce ce dorește să crească. Conținutul optimizat corect, fie că este vorba de website, articole de blog, conținut pentru social media și nu numai, te ajută să ajungi mai ușor în atenția utilizatorilor prin motoarele de căutare - totul în mod organic! În cazul unei afaceri Ecommerce, optimizarea corectă a website-ului este pasul peste care nu poți trece, aceasta fiind crucială pentru îmbunătățirea vizibilității și pentru a genera trafic organic. Concentrează-te pe optimizarea paginilor de produse și utilizarea cuvintelor cheie relevante pentru a atrage publicul țintă. Dacă ți se pare dificil și nu știi de unde să începi, poți apela la specialiștii în marketing digital, care îți vor da o mână de ajutor.

4. Focusează-te pe experiența consumatorului

Atunci când dorești să atragi clienți noi, dar și să îi determini pe cei vechi să se întoarcă la tine, este nevoie să fii mai atent la experiența pe care aceștia o au cu brandul tău. Începând de la website și până la interacțiunea din social media, va trebui să ai în vedere modul în care se simt consumatorii. Răspunde la comentariile lor pe rețelele de socializare, mulțumeste-le pentru că distribuie sau recomandă un produs, răspunde prompt la recenzii, indiferent că acestea sunt pozitive sau negative și explica într-un mod adecvat atunci când consideri că cineva a înțeles greșit. 

De asemenea, investește în website pentru că nimeni nu își dorește să intre din nou pe o platformă care nu funcționează în mod corespunzător. Verifică timpul de încărcare al paginilor, nu lăsa erorile nerezolvate și optimizează pentru mobil - conform Statista vânzările Ecommerce efectuate de pe mobil au ajuns la 2,2 trilioane de dolari în 2023 și reprezintă acum 60% din toate vânzările de comerț electronic din întreaga lume. Ponderea vânzărilor Ecommerce efectuate de pe mobil a fost într-o creștere constantă, de la doar 56% în 2018 la 62% estimat în 2027. Deci, dacă încă mai crezi că nu este important să îți optimizezi website-ul pentru mobil, gândește-te încă o dată!

5. Automatizările Email marketing 

Email marketing este o componentă importantă pentru orice afacere de tip Ecommerce, indiferent de dimensiunea sa. Prin aceasta poți ține legătura cu publicul tău, trimite oferte, evidenția produse și nu numai. Însă pe lângă strategia de email marketing clasică, sfatul nostru este să iei în considerare și emailurile automatizate care pot fi foarte eficiente în cazul afacerilor Ecommerce. Câteva dintre cele mai utile sunt:

  • Abandoned cart

Emailurile de abandoned cart sunt o modalitate bună de a converti un utilizator ezitant într-un client. Acestea pot fi declanșate de cumpărătorii care părăsesc pagina de finalizare a comenzii, de cei ce plasează un articol în coș sau abandonează procesul de cumpărare în orice moment. Pentru a motiva cosumatorul să își continue procesul de achiziție, poți reveni cu un incentive în cadrul emailului precum un discount sau alt beneficiu stimulant.

  • Browse abandonment 

E-mailurile de browse abandonment sunt mesaje automate trimise abonaților de e-mail care urmăresc produsele, dar nu adaugă niciodată un articol în coșul de cumpărături. Trimiterea unor astfel de e-mailuri este o oportunitate pentru marketeri de a determina acele persoane să înceapă o achiziție.

  • Replenishment 

Acestea sunt o formă foarte inteligentă de emailuri automatizate, care poate veni în ajutorul fiecărui consumator, la momentul potrivit! Mai exact, ele vor fi trimise către consumator atunci când se apropie (cu aproximație) momentul în care produsul cumpărat ar trebui să fie înlocuit cu altul nou. Indiferent că este vorba de cosmetice, produse de uz casnic sau alte asemenea, un reminder poate fi oricând bine-venit. 

6. Reclamele Google

Dacă ești în căutarea unui anumit produs, site web sau informație, probabil că există un singur loc în care mergi: Google. Ei bine, potențialii tăi clienți fac același lucru. Iar dacă vrei rezultate cât mai rapide, cel mai bine ar fi să apelezi la Google Ads, care te va ajuta să apari pe primele poziții în motoarele de căutare. Astfel, va fi mult mai ușor pentru afacerea ta să ajungă în atenția utilizatorilor, să devină mai populară și implicit, să crească vânzările. Când un client caută un produs pe Google, al tău va apărea, atât timp cât descrierea produsului îndeplinește criteriile de căutare. De asemenea, poți plăti doar în momentul în care un client da click pe anunțul tău, deci este o modalitate de marketing incredibil de rentabilă. 

Totul ține de modul în care acestea sunt optimizate, la fel ca și în cazul celorlalți pași, de aceea, sfatul nostru este să apelezi întotdeauna la specialiști pentru a obține cele mai bune rezultate. Dacă și tu îți dorești să îți promovezi afacerea eficient, ne poți contacta chiar acum pentru a discuta mai multe detalii.