4 Pași Esențiali de Urmat pentru Creșterea Sustenabilă a Afacerii Tale

Indiferent de tipul de afacere pe care îl ai, folosirea unui sistem de marketing inteligent este esențial pentru a genera vânzări calitative. Acest lucru vine odată cu crearea dorinței de cumpărare din partea cumpărătorilor, odată cu punerea lor în acea stare de cumpărare, foarte avantajoasă pentru afacerea ta.

Bruce Eckfeldt, antreprenor, coach, consultant și invitat în cadrul podcastului Marketiu - The Marketing Innovation Show, vine în ajutorul tău cu sfaturi despre cum te poți folosi de marketing pentru a folosi în mod eficient resursele care să amplifice rezultatele finale.

Mai jos vei găsi 4 pași esențiali de urmat pentru a-ți crește afacerea în mod sustenabil, folosindu-te de oportunitățile pe care marketingul modern le oferă:

Cunoaște-ți publicului țintă

Afacerile care își delimitează cu adevărat publicul țintă de alte grupuri de persoane vor avea din start de câștigat. Definirea strategică a publicului țintă sau a consumatorului ideal va face ca mesajul tău să nu ajungă la toată lumea - lucru pe îl dorești, deoarece rezultatele acestei atitudini pot crea rezultate și pot fi măsurabile într-un mod eficient. În marketing, o comunicare care se diferențiază cu adevărat de celelalte, este cea care se axează pe diferența pe care voi o puteți aduce consumatorilor, cât și motivul pentru care ar trebui să fiți alegerea lor.

Analizează-ți și actualizează-ți constant strategia

Aceste lucruri pot varia foarte rapid și este necesar să creați o clasare a publicului vostru, să îi definiți cu exactitate între cine este dispus să vă promoveze, cu cine lucrați cu plăcere și cine aduce cel mai bun profit. În urma acestei clasări, veți putea esențializa foarte bine publicul căruia vreți cu adevărat să vă adresați și lucrurile vor începe să funcționeze în direcția pe care voi o dorești pentru afacerea ta.

Pentru ca acest lucru să fie posibil, este nevoie ca la un moment dat să existe anumite micșorări ale publicului și să aveți curajul să renunțați, cu adevărat, la cei care sunt neeficienți pentru voi. 

Adoptă o poziționare corectă

Afacerile care se poziționează corect față de public și de industria în care se dezvoltă nu au nimic de pierdut. Trebuie, însă, să adopți o poziționare care nu se bazează doar pe preț, fiindcă aceasta este o modalitate destul de complicată. Ceea ce îți dorești de la serviciul tău este să devină unul care să aibă un preț premium, iar o bună modalitate de a face asta este să vă diferențiați prin aspecte definitorii și folositoare, de care publicul vostru țintă să beneficieze din plin.

În alte cuvinte, publicul tău țintă va putea avea acces la acel univers propriu, creat de brandul tău, doar prin intermediul produsului sau serviciului tău.

Adoptă o strategie a canalelor de comunicare potrivită

Strategia canalelor de comunicare folosite este un alt aspect important de pe lista noastră care nu trebuie neglijat. Fiecare afacere trebuie să dețină o strategie a canalelor pe care le folosește și unde este activ în mod constant pentru a comunica cu publicul lor.

Fie că vorbim de e-mail marketing, strategie SEO, strategie Social Media sau alte canale, pentru ca eficiența comunicării să fie la un nivel superior, este recomandat ca atenția să fie concentrată pe unul sau maxim două canale. Principalul motiv ar fi că atunci când atenția ne este împărțită în mai multe puncte, nu reușim să ne concentrăm foarte bine, iar eficiența noastră este redusă.

Dacă ai reușit să treci prin punctele de mai sus și să bifezi cel puțin două ca fiind realizate de către compania ta, înseamnă că ești pe drumul cel bun. Însă, mai avem încă un mic truc de care v-ați putea folosi pentru scalarea brandului vostru bazat pe servicii.

”Un adevărat secret care trebuie luat în considerare este acela că, în fond, trebuie să vă comportați ca un brand de produse” - Bruce Eckfeldt

Vei dori să te axezi cu adevărat pe modul în care poți să îți definești serviciul ca pe un produs. Fii dispus să faci sacrificii, indiferent că vorbim despre clienți, strategia de marketing, angajați sau serviciile pe care le oferi.

Dacă ți-au fost de ajutor sfaturile noastre și ale lui Bruce, descoperă mai multe articole folositoare pe blogul Marketiu - aici vei găsi idei și sfaturi pe care le poți aplica foarte ușor în afacerea ta.

Iar dacă îți dorești să explorezi ce beneficii îți poate aduce o Strategie de Marketing potrivită afacerii tale, nu ezita să ne scrii - vom fi siguri să îți aducem soluțiile ideale pentru ca tu să îți atingi obiectivul în scurt timp.


Acest articol este desprins dintr-un episod al podcastului Marketiu - The Marketing Innovation Show.

Discuția purtată de Andrei Tiu și Bruce Eckfeldt - antreprenor, coach și consultant, ne-a inspirat și am extras câteva idei cheie din episodul lor avut la podcastul “The Marketing Innovation Show”. Cei doi au avut o discuție plină de informații utile, bazată pe strategii de reducerea costurilor, folosind resursele într-un mod eficient care să amplifice rezultatele finale.

Pentru a asculta versiunea integrală a episodului de podcast, alege una dintre platformele tale preferate, sau urmărește-l pe YouTube: