De-a lungul timpului Google Shopping ads au avut o creștere masivă devenind o parte esențială pentru orice strategie de Ecommerce marketing. Acestea s-au dovedit a fi o modalitate eficientă și accesibilă de a crește traficul către eCommerce, vizibilitatea, vânzările și nu numai. Spre deosebire de reclamele obișnuite, shopping ads afișează imaginea unui produs împreună cu detalii precum numele produsului, numele magazinului, prețul, dar și recenziile. Astfel, sunt oferite utilizatorilor informații esențiale despre produsul sau serviciul oferit, chiar înainte de a vizita website-ul. Dacă încă nu ești sigur că ar trebui să le incluzi în strategia ta, în cele ce urmează îți vom da câteva motive pentru a nu mai sta pe gânduri.
Iată 4 beneficii ale Google Shopping ads pentru eCommerce:
1. Vizibilitate crescută
Unul dintre avantajele majore ale acestui tip de ads este acela că te poate ajuta să crești vizibilitatea mult mai rapid și mai ușor. În primul rând, ele sunt plasate strategic, în partea de sus a rezultatelor căutării, iar acest lucru facilitează atragerea atenției deoarece primul lucru pe care îl va vedea orice utilizator va fi produsul sau serviciul oferit de tine, înaintea rezultatelor organice. În al doilea rând, acestea nu sunt ca acele reclame care se bazează doar pe text și care pot trece, de cele mai multe ori, neobservate. Utilizând imagini, dar afișând și informații despre produs, vor putea avea mai mult succes, iar acest succes se va reflecta în creșterea traficului către website, creșterea vânzărilor și nu numai. Imaginează-ți că ești în căutarea unui produs, iar la o simplă căutare pe Google îți vor apărea câteva sugestii care îți vor atrage atenția cu ajutorul materialului vizual sugestiv și a datelor relevante. Cu siguranța vei fi tentat să dai un click pentru a vedea despre ce este vorba - în acest mod funcționează Google Shopping Ads.
2. Îmbunătățește componenta SEO
Poate că te întrebi care este legătura dintre optimizarea SEO și campaniile plătite. Ei bine, răspunsul este simplu! Prin crearea corectă a unui shopping ad va trebui să furnizezi informații relevante și bine structurate. Aceste date vor ajuta motoarele de căutare să aducă în atenția consumatorilor și rezultate organice, reușind astfel să obțină poziții mai bune. Însă pentru ca acest lucru să fie posibil este nevoie ca acele cuvintele cheie utilizate în reclame, să fie evidențiate și în componenta organică prin intermediul content marketingului. Găsirea acelor cuvinte cheie relevante pentru brandul tău, care au cele mai bune volume de căutare, poate fi dificilă și desigur, nu este de ajuns să le găsești, ci să poți optimiza corespunzător. Dacă încă nu știi cum să faci acest lucru, sfatul nostru este să apelezi la o agenție de marketing digital care poate veni în ajutorul tău!
3. Obține trafic de calitate
Datorită informațiilor relevante pe care le furnizează, Google Shopping Ads te ajuta să atragi acei potențiali clienți care chiar sunt interesați de ceea ce oferi. Practic, utilizatorul poate vedea destul de multă informație astfel încât să poată decide dacă este sau nu interesat de produsul sau serviciul respectiv. Mai mult de atât, utilizatorul poate face o comparație între produsele afișate de diverse branduri, fără a accesa fiecare website în parte, iar dacă alege totuși oferta ta, înseamnă că îndeplinești criteriile după care clientul se ghidează și că are dorința de a face o achiziție. Acest lucru funcționează foarte bine și în cazul afacerilor care se află la început de drum deoarece, chiar dacă brandul nu este unul cunoscut de consumator, elementul vizual, dar și datele oferite vor fi cele ce vor stârni interesul acestuia. Deci, indiferent de dimensiunea sau de specificul afacerii tale, alegerea acestui tip de campanie va fi de mare ajutor eCommerce-ului tău.
4. Sunt afișate perfect pe mobil
Mare parte din traficul online vine de pe mobil, mai mult de atât, peste 60% din căutările Google sunt efectuate prin intermediul unui dispozitiv mobil. Știind aceste lucruri, este foarte important să acorzi atenție modului în care reclamele promovate sunt afișate utilizatorilor care aleg să realizeze o căutare cu ajutorul unui smartphone. Din fericire, shopping ads se descurcă excelent la acest capitol! Spre deosebire de reclamele text, unde doar două pot fi vizibile, shopping ads sunt afișate prin intermediul unui carusel cu nu mai puțin de 15 rezultate. Acest lucru crește șansa ca produsul promovat de tine să fie văzut, iar dacă utilizatorii aleg să acceseze secțiunea de “Cumpărături”, prezentă în conturile Google, vor avea parte și de o mai bună experiență, datorată afișării intuitive.
Există numeroase beneficii pe care acest tip de reclame plătite le pot aduce pentru orice eCommerce. Dacă dorești să te bucuri de cele expuse mai sus, dar și de multe altele, este timpul să incluzi Google Shopping Ads în strategia de marketing digital. Nu uita că dacă întâmpini dificultăți poți apela la o agenție de marketing digital care va crea cele mai bune campanii pentru afacerea ta!