Cum a fost la DigiCon 2023?

Dacă încă nu știi ce este DigiCon - Marketing Innovation Conference, te invităm să citești articolul nostru despre Conferința DigiCon, unde vei afla cine suntem și cu ce ne ocupăm. Însă, dacă ai auzit de noi și ai și participat la eveniment, dă-ne voie să îți reamintim ce s-a întâmplat. Si chiar dacă nu ai fost alături de noi, citește în continuare și descoperă de ce nu ar trebui să ratezi ediția următoare.

Pe 20 Octombrie ne-am dat întâlnire la Sala Luceafărul. Am început ziua în forță cu cafeluța de dimineață, pregătită de partenerii noștri de la Julius Meinl. Mic dejunul l-am servit tot împreună, unde clienții și partenerii noștri de la Familia Toneli au avut grijă să ne dea energie pentru o zi intensă. Până să începem, am împărțit goodiebag-uri și good vibes. Ziua bună se cunoaște de dimineață! Și chiar așa a fost.

Dar cu cine ne-am dat întânire? 

Ei bine, au fost prezenți peste 200 de lideri în marketing, advertising și business din cadrul a 100+ companii de toate dimensiunile, prilej numai bun pentru a lega noi conexiuni de business și de a împărtăși informații de ultimă oră și trenduri, către liderii care iau decizii cu impact în crearea viitorului marketingului în România.

Să vă povestim acum de speakeri.

Companiile globale de top ne-au împărtășit câteva secrete ce stau la baza succesului lor. Adobe, Google, TikTok, Pepsi, Puratos sunt doar câteva din numele mari care ne-au onorat cu prezența și care ne-au bucurat cu prezentări interesante și pline de informații utile.

Speakerii noștri au dezbătut impactul Inteligenței Artificiale (AI) în activitatea de zi cu zi a marketerilor, de la crearea de conținut la analiza Big Data, precum și trenduri în eCommerce, Social Media și media tradițională – cele din urmă împreună cu celebrități din Showbiz și creatori de conținut.

Pe locuri, fiți gata, start - am început conferința!

Conferința de inovare și trenduri în marketing DigiCon a debutat cu o sesiune de insights despre User Journey-ul ideal, livrată de Stelian Crișan – Senior Product Manager în cadrul Adobe, ce a oferit și câteva acțiuni imediat aplicabile ce pot optimiza livrarea de mesaje de marketing pentru îmbunătățirea ratei de conversie și a CPA-ului.

Imediat a urcat pe scenă Andrei Tiu, fondator al agenției de digital marketing Marketiu, care a adus în discuție comportamentul online al consumatorilor și cum acesta se schimbă în funcție de tehnologiile lansate, analizând totodată exemple relevante de campanii internaționale care au integrat AR sau VR - și motivele din spatele succesului acestora. 

Andreea Ciocănescu, Chief Marketing Officer la Puratos, ne-a spus așa: „Trend Insights are as essential as chocolate” - yuuuummy. Andreea ne-a împărtășit cum Inteligența Artificială și Data Science lucrează împreună pentru a identifica semnalele care arată tendințele din industria alimentară. 

Înainte de o bine meritată pauză de masă, Florin Pravai, Head of Partnerships în cadrul Google România, a încheiat sesiunea de dimineață. El ne-a dezvăluit răspunsuri fascinante la întrebarea Cum poate Inteligența Artificială să schimbe lumea pe care o știm - povestindu-ne și câteva dintre planurile Google în ceea ce privește adopția responsabilă a AI. Tot legat de adopția responsabilă a AI-ului, l-am cunoscut pe Bard, next creative tool de la Google. Tu ai auzit de el?

După prima parte a zilei, sponsorii noștri de la Edenia, Food & Glory, La Strada și La Lorraine ne-au readus la normal nivelul de glicemie și proteine din corp. Tot cu ajutorul sponsorilor, cei de la Pepsi, Rockstar și Aqua Carpatica ne-au răcorit și hidratat pentru un nou val de informație valoroasă.

Cu cine am discutat în continuare?

Sesiunea de după-amiază a debutat cu unul dintre cele mai așteptate momente ale zilei: panel-ul axat pe Entertainment și Media organizat împreună cu Romanian Artists Agency (RAA). Fondatoarele RAA împreună cu Sore, Shurubel și Bogdan Ciudoiu au dezbătut alături de Andrei Tiu cât de important este să fii autentic în online, cum ar trebui să arate o propunere de colaborare din partea unui brand, dar și care sunt criteriile pe care se bazează celebritățile atunci când aleg să intre într-o nouă colaborare. 

După-amiaza a fost continuată de Ștefan Gergely, Head of Growth la Veridion, care a evidențiat cum Inteligența Artificială poate ajuta marketerii să ia decizii de business și să le eficientizeze activitatea, dar în niciun caz nu îi poate înlocui.

Conferința a continuat cu Mircea Olaru, Business Development Manager la Eskimi, ce a dezvăluit câteva best practices importante pentru companiile ce vor să rămână performante în lumea ad-urilor online. Concluziile lui Mircea au fost susținute și de Alexandra Burdulea, Senior Brand Manager la Pepsi, brand ce folosește din plin avantajele tehnologiei moderne în spațiul online, țintită mai ales spre Gen Z.

Ziua s-a încheiat cu informații din interiorul TikTok, provenite chiar de la Roxana Alecu, Client Services Manager în cadrul companiei - ea a împărtășit câteva indicii despre cum poți face conținut de calitate adaptat publicului tău de pe TikTok și cum poți folosi acest canal pentru a capitaliza awarenessul obținut, dar și a promova eficient un business modern.

După atâta informație, intră și puțină distracție!

Partenerii conferinței de la Gateway VR Studio au organizat, la fel ca la ediția trecută, un spațiu de testare și experimentare VR cu acces gratuit pentru public, unde i-au ghidat pe cei mai curioși marketeri în testarea noilor tehnologii - aducând în premieră în România proaspăt lansatele căști Meta Quest 3 ce îmbină perfect realitatea noastră cu cea virtuală. 

Ziua a fost încheiată de un afterparty, unde dragii noștri parteneri de la Domeniile Davidescu și Peroni au avut grijă să ne simțim bine și să ne dea puțin curaj în a deschide conversații noi și oportunități de colaborare.

Te-am convins să ne vedem (și) la anul?

Ne-am propus ca pentru ediția următoare de DigiCon - Marketing Innovation Conference să aducem noi inițiative de conectare a comunității DigiCon, să continuăm livrarea conținutului de calitate adus în fața voastră de către speakeri și să creeăm amintiri memorabile pentru cei din lumea MarTech. 

De aceea, te invităm să faci parte din comunitatea de lideri ce crează trendurile de mâine. Urmărește-ne pe paginile de Social media ale conferinței sau intră în contact prin intermediul website-ului sau a adresei de Email hello[@]marketiu.ro pentru pre-înregistrări. Așa, te vei afla printre primii care vor fi anunțați despre deschiderea aplicațiilor pentru anul 2024 și care va știi despre noutățiile ediției viitoare.

See you next year!

DigiCon este un eveniment organizat de agenția de marketing Marketiu, în parteneriat cu o serie de sponsori, companii lider în domeniile lor: Julius Meinl, Familia Toneli, Edenia, Food & Glory, La Strada, La Lorraine, Pepsi, Rockstar, Aqua Carpatica, Photosetup, Gateway VR Studio, și The European Marketing Institute.