Marketing pentru agenții de recrutare 

Scopul principal ca fondator al unei agenții de recrutare este de a dezvolta o bază de clienți loiali. Cea mai bună modalitate prin care poți atrage noi clienți, dar și talente de top este să ai o strategie de marketing puternică. 

Elaborarea unei strategii de marketing eficiente pentru agenția de recrutare poate părea o sarcină dificilă. La urma urmei, duci o viață plină, contactând clienți, coordonând angajații și având multe alte sarcini de rezolvat. Deși știi că ar trebui să dezvolți un plan de marketing, de cele mai multe ori doar crearea unei postări în social media poate părea o sarcină greu de integrat în program. Totuși, punând accent pe planificare și organizare, orice proprietar de agenție poate integra acele practici de marketing eficient - trebuie doar să lucrezi mai inteligent, nu mai greu! Pentru a veni în ajutorul tău, specialiștii Marketiu au centralizat câteva dintre cele mai utile practici de marketing pentru tine. 

Iată 5 practici eficiente de marketing pentru agenții de recrutare:

  1. Realizează o analiză cuprinzătoare

    Înainte să începi orice altceva, va fi nevoie să te ocupi de o analiză a brandului tău, dar și a activității pe care poate că ai avut-o până acum. Este necesar să fii conștient de punctele forte, dar și de punctele slabe, ale agenției tale. Pe primele te poți focusa, pentru început, în comunicările viitoare, iar pe cele din urma, poți încerca să le îmbunătățești, astfel încât numărul lor să fie redus radical, iar valoarea brandului tău să crească. 

    De asemenea, pentru a cunoaște mai bine piața și a realiza o strategie competitivă, evaluează punctele tari și punctele slabe ale principalilor concurenți și stabilește ce poți face diferit și mai bine. De exemplu, ai putea să te diferențiezi oferind un preț mai mic sau un proces de angajare mai rapid și mai eficace. Pe măsură ce implementezi strategia de marketing, asigură-te că pui în valoare și avantajul competitiv. Dacă nu ai timpul necesar pentru a efectua această analiză, sfatul nostru este să nu treci peste ea, ci să apelezi la o agenție de marketing în București, care să te ajute. 

  2. Creează un plan de social media

    Platformele de social media s-au dovedit a fi instrumente puternice de recrutare în lumea digitală de astăzi. Majoritatea persoanelor dețin un cont pe platformele social media, iar conform Statista, timpul de utilizare mediu, la nivel mondial este de peste două ore pe zi. Și, deși este clar că este nevoie să fii prezent pe aceste platforme, nu trebuie să uiți că utilizatorii nu folosesc platformele în același mod, deci simpla postare nu asigura creșterea vizibilității și a popularității. Câteva dintre modurile prin care te poți diferenția sunt:

    • Stabilește acțiunile în mod deliberat: Gândește-te la care este scopul, dar și obiectivele, pe care dorești să le atingi prin prezența pe rețelele sociale. După ce ai analizat și stabilit aceste lucruri, poți crea un plan de postare care să reflecte ceea ce dorești să obții și pe care să te concentrezi în continuare.

    • Diversifică-ți conținutul: După ce ai stabilit un plan de postare, ar trebui să ai în vedere conținut diversificat și atractiv, care să stârnească interesul publicului țintă. Poți alege să te concentrezi pe locurile de muncă disponibile, testimoniale din partea angajaților, să distribui articole de blog, sfaturi, dar și să scoți în evidență punctele forte ale agenției tale și ale companiilor cu care colaborezi. Nu uita să utilizezi hashtags relevante - acestea te vor ajuta să crești rata de engagement, vizualizările și impresiile.

    • Social media Ads: Cea mai rapidă modalitate de a-ți populariza conținutul din social media este utilizând reclamele plătite. Atunci când sunt realizate în mod corespunzător, acestea te pot ajuta să crești vizualizările, interacțiunile, dar și să ajungi mai ușor la publicul relevant pentru agenția ta.

  3. Optimizează website-ul 

    Website-ul este cel care poate face un potențial client să rămână sau nu alături de agenția ta, de aceea trebuie să te asiguri că este optimizat corespunzător. Fă o primă impresie bună, asigurându-te că este ușor de navigat și oferă o experiență bună utilizatorului, dar și că introduce compania în mod adecvat. Poți crea și o pagină dedicată pentru locurile de muncă disponibile, pentru că potențialii candidați să le poată găsi mai ușor. De asemenea, ar trebui să te asiguri că procedura de aplicare este una simplă, astfel încât utilizatorii să o poată duce la bun sfârșit și să nu abandoneze acțiunea între timp. 

    Pentru a atrage cât mai mulți vizitatori în mod organic, respectiv pentru ca website-ul tău să fie afișat cât mai sus în rezultatele de căutare, ia în considerare optimizarea SEO. În acest sens, utilizarea unor cuvinte cheie potrivite pentru agenții de recrutare va ajuta oamenii să găsească mai ușor website-ul tău. Ar trebui să acorzi atenție elementelor precum titlurile paginilor, anteturile, meta descrierile și imaginile. Pentru a maximiza eforturile, poți începe și un blog, prin care să îți menții website-ul relevant. Dacă ai nevoie de ajutor, nu ezita să apelezi la o agenție de marketing digital!

  4. Inbound marketing 

    Inbound marketing vine ca un impuls esențial în strategia de marketing digital a unei agenții de recrutare, fiind de ajutor în generarea de noi potențiali clienți. Prin intermediul unei varietăți de tactici, cum ar fi crearea de conținut de calitate, implementarea de campanii personalizate și exploatarea avantajelor influencer marketing, agențiile de recrutare pot beneficia de o expunere extinsă și o reputație solidă în industrie. În plus, strategiile de inbound marketing îmbunătățesc vizibilitatea și acoperirea organică, asigurând că anunțurile de locuri de muncă și serviciile agenției ajung la un public mai mare, ceea ce poate duce la atragerea unor clienți potențiali de calitate. Deci, utilizarea în mod eficient a inbound marketing poate consolida poziția agenției de recrutare, crescând totodată și încrederea clienților.

  5. Email marketing 

    Incluzând email marketing în strategia generală, agențiile de recrutare vor putea profita de un canal de comunicare direct și personalizat pentru a ajunge la potențiali candidați și clienți. Fiind un mediu puternic care păstrează interacțiunea regulată cu publicul țintă, poate ajuta în menținerea agenției în vizorul acestora, ceea ce sporește șansele de a atrage candidați calificați, dar și de a dezvolta parteneriate durabile. Totuși, atunci când introduci email marketing în strategia ta este important să pui accentul pe segmentare și personalizare, deoarece conținutul personalizat va rezona mult mai bine cu publicul, ceea ce va avea drept rezultat rate mai mari de implicare. 

    Mai mult, când vine vorba de agenții de recrutare, o bună practică ar fi luarea în considerare a automatizărilor pentru diferite etape ale parcursului candidatului. De la e-mailurile inițiale de bun venit până la actualizările locurilor de muncă și știrile din industrie, automatizarea poate asigura o comunicare consecventă, ajutând la dezvoltarea unor relații puternice.

Aceste practici numai bune de inclus în strategia de marketing pentru agenții de recrutare te vor ajuta să obții noi clienți și să ajungi mai ușor la candidații ideali pentru posturile oferite. În cazul în care nu dispui de timpul necesar sau dacă ți se pare un proces dificil, poți apela la ajutor specializat din partea unei agenții de marketing digital