Unul dintre marile mistere ale antreprenoriatului este adevăratul motiv pentru care afacerile eșuează. Unii oameni încep o afacere de succes una după alta, în timp ce alții nu reușesc nici măcar să contureze un start-up. Un plan de afaceri organizează și ghidează funcțiile operaționale ale afacerii tale; o strategie de marketing include statistici și ghidează promovarea afacerii tale. Ambele sunt vitale pentru o activitate de business de succes. Eșecul dezvoltării unui plan de marketing poate duce la probleme bugetare, la un volum scăzut de clienți și, în cel mai rău caz, la închiderea unei afaceri.
Iată primele 3 motive pentru care afacerea ta ar trebui să se bazeze întotdeauna pe un plan de marketing pentru a avea succes.
Neglijarea detaliilor te poate consta credibilitatea
O campanie de marketing cross-channel este ca o mașinărie - dacă o componentă nu funcționează, întreaga mașinărie se va destrăma. Publicitatea este mai complicată acum, deoarece marketingul digital și mobile sunt acum luate în considerare în drumul spre conversie. Existând atât de multe canale online pe care poți face publicitate, riscul de a face o greșeală și de a destabiliza încrederea în brandul tău este și el unul ridicat.
Entuziaștii marketingului și antreprenoriatului nu reușesc adesea să se pregătească pentru nevoile de marketing ale unei companii în ceea ce privește capitalul necesar, acoperirea tuturor perspectivelor și proiecțiilor corecte ale raportului de conversie. Atunci când companiile subestimează costul total al campaniilor de marketing timpurii, poate fi dificil să se asigure finanțarea sau să redirecționeze capitalul de la alte departamente de afaceri pentru a compensa deficitul. Deoarece marketingul este un aspect crucial al oricărei afaceri în stadiu incipient, este important pentru companii să se asigure că au stabilit bugete realiste pentru nevoile de marketing actuale și viitoare.
Dacă nu aveți o strategie de marketing, atingerea obiectivelor de afaceri poate fi mult mai dificilă, deoarece vei implementa doar activități aleatorii. De partea cealaltă, un plan de acțiune detaliat vă asigură că tot timpul, efortul și banii pe care îi investești pentru a promova afacerea sunt bine cheltuiți și vor aduce produce cele mai bune rezultate.
Dificultăți financiare
Un motiv principal pentru care întreprinderile de toate dimensiunile eșuează este lipsa de finanțare sau fond de rulment. În majoritatea cazurilor, omul de afaceri este conștient de câți bani sunt necesari pentru a menține operațiunile on going în fiecare zi, inclusiv finanțarea salarizării - plata cheltuielilor generale și variate, cum ar fi chiria și utilitățile - și asigurarea faptului că partenerii externi sunt plătiți la timp. Cu toate acestea, proprietarii companiilor care nu reușesc sunt mai puțin în acord cu cât de mult veniturile sunt generate de vânzările de produse sau servicii. Această deconectare duce la deficiențe de finanțare care pot scoate rapid din funcțiune o afacere mică.
O strategie de marketing cuprinzătoare include un buget de marketing. Bugetul vă ajută să evaluați capitalul corespunzător diferitelor strategii de marketing, cum ar fi marketingul de conținut sau campaniile PPC. Dacă plasezi în mod aleatoriu reclame, distribui reclame sau tipărești materiale promoționale fără a avea în vedere un scop real, pot apărea taxe în exces, iar rezultatele pot lăsa de dorit. Un plan de marketing care explorează și definește cele mai bune abordări de marketing vă permite să vă cronometrați campaniile publicitare, să cumpărați publicitate în bloc și să vă saturați piața pentru cele mai bune randamente posibile.
Planificare ineficientă
Unele companii ignoră importanța unei planificări eficiente a afacerii înainte de a-și deschide ușile. Un plan de afaceri solid ar trebui să includă, cel puțin:
O descriere clară a afacerii
Nevoile actuale și viitoare ale angajaților și ale conducerii
Oportunități și amenințări pe piața mai largă
Nevoile de capital, inclusiv fluxul de numerar proiectat și diverse bugete
Inițiative de marketing
Analiza concurentului
Deținătorii de afaceri care nu reușesc să răspundă nevoilor afacerii printr-un plan bine stabilit înainte de începerea operațiunilor își înființează companiile vor avea parte de provocări serioase. În mod similar, o afacere care nu își revizuiește în mod regulat un plan de afaceri inițial - sau care nu este pregătit să se adapteze la schimbările de pe piață sau industrie - întâmpină obstacole potențial insurmontabile pe parcursul desfășurării activităților sale. În plus, conform Marketing Evolution, doi din trei marketeri afirmă faptul că deciziile bazate pe date se dovedesc a fi mai eficiente decât acele decizii care se bazează pe instinct.
Indiferent dacă ai o afacere nouă sau dacă afacerea funcționează de peste zece ani, orice companie serioasă știe că succesul depinde de un plan solid. La urma urmei, o afacere poate exista doar după o planificare financiară atentă și dezvoltarea unui produs. În consecință, pentru a obține un succes adevărat și de lungă durată, companiile trebuie să creeze o strategie de marketing detaliată și extinsă. Nu ezitați niciodată să apelați la o agenție specializată de marketing digital pentru a vă ajuta cu cel mai bun mod de acțiune în afaceri. 😉