Ghid de bune practici pentru TikTok Ads

În ultimii ani, TikTok a cunoscut o creștere incredibilă pe scena marketingului digital, devenind o modalitate foarte bună de a ajunge la milioane de oameni prin intermediul conținutului video creativ. Cu peste 1 miliard de utilizatori activi la nivel mondial și o medie de 52 de minute pe zi petrecute de fiecare utilizator în aplicație, TikTok a atras, cu siguranță, atenția lumii, iar acesta este unul dintre principalele motive pentru care brandul tău ar trebui să se afle acolo! Pe lângă componenta organică, de curând a apărut și cea de TikTok Ads, care ajută brandurile să ajungă la categoriile de public țintă prin intermediul reclamelor plătite pe platformă. Însă ce se întâmplă dacă ad-ul tău nu este aprobat la timp sau dacă algoritmul decide să nu îl afișeze atât de des pe cât ai dori? Crearea și găsirea combinației perfecte pentru crearea și distribuirea unui video pe TikTok Ads este o sarcină care implică încercări și erori până când aceasta începe să dea rezultate. Pentru a salva timp prețios, există o serie de bune practici pe care ar trebui să le ai în vedere, iar specialiștii Marketiu sunt gata să ți le prezinte. 


Iată 5 bune practici pentru TikTok Ads:


1. Folosește hashtags


Deși hashtag-urile nu sunt un lucru nou, acestea funcționează extrem de bine și când vine vorba de reclama pe TikTok. Pagina de pornire, numită și “For You”, a fost creată pentru descoperire, deci este nevoie să îți optimizezi reclamele pentru a apărea pe aceasta, iar cea mai simplă modalitate de a o face este utilizând hashtag-uri relevante. TikTok va afișa conținutul tău persoanelor care anterior au văzut, apreciat sau distribuit videoclipuri cu același hashtag, de aceea este important să le folosești pe cele populare sau care se află în tendințe. Pe această platformă socială se nasc zilnic tendințe și sunt lansate întotdeauna noi provocări, deci alegerea lor în funcție de acestea vă multiplica șansele că brandul tău să fie descoperit. Crearea de reclamelor tale cunoscând tendințele și cultura prezentă va permite brandului tău să devină cunoscut și vă duce componenta de TikTok marketing la un alt nivel.


2. Proiectează conținutul pentru sunet


Deși atunci când vine vorba de social media marketing, proiectarea pentru sunet nu este o practică recomandată doar atunci când vine vorba de reclame sau doar de o anumită platformă, pe TikTok acest lucru este mai mult decât recomandat. Spre deosebire de alte platforme sociale precum Facebook (Meta) sau Instagram, unde utilizatorii pot vizualiza un videoclip fără sunet, TikTok este proiectat având un design complet cu sunet. Mai mult de atât, 88% dintre utilizatorii TikTok au declarat că sunetul este esențial pentru experiența lor pe această platformă. Cu toate că afacerile nu pot utiliza muzica populară în reclamele pe TikTok, le este oferită o bibliotecă de muzică comercială cu mii de melodii fără drepturi de autor, din care pot alege.


3. Respectă formatul recomandat 


TikTok oferă posibilitatea încărcării unor videoclipuri în format landscape sau square, însă formatul recomandat este cel vertical, într-un raport de aspect 19:6, pe ecran complet. Statisticile arată faptul că videoclipurile încărcate în acest format au înregistrat o creștere de 60,5% a afișărilor, formatul fiind mult mai atractiv pentru utilizatori. Deci, atunci când vorbim de TikTok Ads este important să respecți formatul, dar și “zonele sigure”. Odată ce reclama este difuzată, există anumite elemente native care pot fi suprapuse și care ar putea împiedica vizualizarea corectă a conținutului. Respectarea “zonelor sigure” va permite vizualizarea corespunzătoare a reclamelor pe TikTok.

tiktok-ads-marketiu


4. Ieși în evidență 


Pentru a atrage atenția, o reclamă TikTok ar trebui să nu fie foarte lungă și să cât treacă mai repede la subiect. De asemenea, creativitatea, alături de elementele vizuale atractive, sunt extrem de apreciate. Asigură-te că vei capta atenția încă din primele secunde utilizând astfel de elemente, dar și prin utilizarea formatelor disponibile. Printre cele mai apreciate formate se numără tranzițiile, dueturile, răspunsurile sau efectele native. Dacă nu îți găsești creativitatea sau dacă crearea de conținut video îți da bătăi de cap, poți apela la o agenție de marketing digital, care te poate ajuta cu partea de video marketing, pentru a avea cel mai bun conținut și a putea crește vizibilitatea brandului tău pe TikTok. 


5. Testează mai întâi


Fiecare brand este diferit, de aceea nu poți știi ce funcționează cel mai bine pentru acesta până nu testezi. Pentru a facilita procesul, interfața TikTok Ads oferă un instrument de testare A/B. Acesta este cu adevărat util, mai ales prin prisma faptului că nu permite doar testarea diferitelor materiale publicitare, ci și a audientelor. Specialiștii în marketing digital pot, de asemenea, să testeze capacitatea de măsurare în mai multe sesiuni pentru a avea o imagine mai amplă asupra performanței conținutului distribuit. Astfel, vor fi obținute insight-uri valoroase, care vor fi de ajutor în familiarizarea gradului de acoperire a publicului, dar și cu obiceiurile utilizatorilor, ceea ce vă duce la o mai bună performanță generală și nu numai. 


TikTok oferă o multitudine de oportunități pentru cei ce doresc să își promoveze brandul pe această platformă. Acesta permite lansarea unui tip de conținut nativ și autentic, pentru a atrage publicul țintă. Ia în considerare bunele practici expuse mai sus pentru a crea reclame care să aducă rezultate mult mai bune și care să ducă la creșterea engagementului și a vizibilității brandului. În cazul în care întâmpini dificultăți, poți cere ajutorul unei agenții de marketing digital în București în vederea obținerii celor mai bune rezultate.