Ce este Pinterest Marketing și cum îl poți folosi în 2022?

Ești curios dacă Pinterest mai este încă popular în 2022? Potrivit unui studiu realizat de Kepios în ianuarie, 431 de milioane de oameni folosesc Pinterest lunar ca sursă de inspirație pentru bricolaj, modă, design interior, rețete de zi cu zi și multe altele. Se situează pe locul 14 în topul celor mai active platforme de social media și este una dintre acele platforme cu cel mai semnificativ potențial de promovare a afacerilor. Pinterest poate fi numărat cu siguranță printre marii jucători din rețelele de socializare, chiar dacă cifrele nu se apropie încă de competitorii săi, Facebook și Instagram.

Fiind un liant care conectează oameni din toate industriile, Pinterest este o modalitate excelentă pentru afaceri de a-și transmite mesajele de marketing prin mijloace organice sau plătite și de a intra în legătură cu potențialii clienți. Marketingul înseamnă experimentare, așa că nu există reguli stricte pentru succes. Cu toate acestea, ar trebui să ții cont de anumite practici pentru a avea un progres eficient în ceea ce privește eforturile de marketing. Așadar de ce trebuie să iei Pinterest în considerare pentru strategia de marketing în 2022? Îți vom explica pe larg în continuare. 

Ce este Pinterest și cine îl folosește?

Știai că această platformă seamănă mai mult cu simpla căutare de imagini pe Google, decât cu rețelele de socializare clasice precum Facebook și Instagram? Pinterest funcționează ca un fel de motor de căutare vizuală cu scopul de a colecta inspirație pentru subiecte specifice, în pinboards. Utilizatorii pot introduce termeni de căutare sau pot folosi funcția Lens a platformei, care le permite să găsească lucruri similare îndreptând camera telefonului către un obiect real. La fel ca platformele sociale, feed-ul principal combină imagini și videoclipuri care se potrivesc cu interesele utilizatorilor. Pinterest însuși afirmă că 60% dintre utilizatorii săi sunt femei, iar restul de 40%, sunt bărbați. Datorită distribuției demografice, de obicei, subiectele feminine cum ar fi fitness și yoga, meșteșuguri, rețete și decorațiuni sunt din ce în ce mai populare.

Dar ce îl face diferit de alte rețele sociale și deosebit de interesant? Răspunsul este evident: conținutul de marcă nu perturbă căutările de pe Pinterest, el face parte din conținutul util care inspiră utilizatorii.

Pinterest - o oportunitate fantastică pentru creșterea afacerii

Când vine vorba de social media marketing pentru afaceri, Pinterest este încă puțin umbrit de giganți Facebook sau Instagram, care sunt cunoscuți la scară largă, dar este ideal pentru a genera trafic pe site. De asemenea, este o oportunitate bună pentru branduri de a-și extinde publicul țintă și de a-și fideliza publicul existent - ajungând la ei de pe mai multe platforme. Pinterest nu este folosit ca un feed de Instagram, pentru autopotretare, ci ca pe un punct de intrare într-un proces creativ de găsire a ideilor, care se termină adesea cu o decizie de cumpărare pentru utilizator.

Generează reach și trafic durabil

Comunicarea se face prin imagini și videoclipuri și nu trebuie să lupți pentru mulți urmăritori pe Pinterest pentru a obține un reach mare. Pinboard-urile Pinterest se indexează pe Google, ceea ce înseamnă că aduc vizite suplimentare de la persoane care nici măcar nu au un cont Pinterest. De fapt, numărul de urmăritori pe care îi ai pe Pinterest este aproape irelevant pentru că, așa cum am menționat deja, Pinterest este un motor de căutare - astfel încât panourile tale vor fi afișate tuturor celor care caută cuvinte cheie similare, nu doar urmăritorilor tăi. Motiv pentru care este important să optimizezi titlul și descrierea pentru fiecare pin pe care îl încarci.

Spre deosebire de Facebook, Instagram și alte platforme de social media similare, conținutul care este încărcat pe Pinterest și se complace bunelor practici SEO este afișat utilizatorului luni sau chiar ani mai târziu de la încărcare. Imaginează-ți că o postare veche de 3 ani mai poate genera trafic pe site, deoarece este sugerată în mod repetat utilizatorilor de pe Pinterest. Dar nu uita că Pinterest este un motor de căutare vizuală, ceea ce înseamnă că fotografiile atractive din punct de vedere vizual sunt esențiale aici, fiind punctul central al panourilor. În același timp, este nevoie doar de o cantitate relativ mică de text optimizat SEO per Pin pentru ca acestea să fie relevante.

Mulți bloggeri și business-uril raportează constant creșteri extraordinare al reach-ului cu ajutorul Pinterest. Cum pin-urile nu sunt în cele din urmă altceva decât linkuri grafice, imaginile uimitoare și atrăgătoare se referă în mod ideal la pagini de destinație dedicate. Vizitatorii pinului sunt încurajați să întreprindă acțiuni specifice, cum ar fi preluarea informațiilor sau efectuarea unei achiziții. În acest sens, performanța de trafic a Pinterest este direct legată de creșterea vânzărilor. O strategie de Pinterest marketing de succes necesită atât calitate înaltă, cât și cantitate mare. Cu cât postezi mai des pe Pinterest, cu atât este mai mare șansa de a ajunge la cât mai mulți membri ai grupului tău țintă cu pin-urile tale.

Publicitate pe Pinterest

Pinterest Marketing poate fi operat în întregime gratuit - trebuie doar să creezi un cont gratuit de business și să-l umpli cu conținut inspirațional. Cu toate acestea, merită să creezi și reclame plătite pentru a obține mai multă atenție din partea grupului tău țintă. În funcție de obiectivul pe care dorești să-l atingi, poți crea reclame în format video sau statice. Îți poți surprinde publicul cu carusele sau colecții fascinante. Pinterest îți oferă, de asemenea, posibilitatea de a face reclame de tipul shopping cu mai multe posibilități de direcționare, așa că, dacă strategia ta include eCommerce marketing, atunci trebuie neapărat să încerci acest mod de promovare.

Pentru a fii sigur că ad-urile tale ajung la persoanele interesate de nișa ta, ar trebui să îți definești foarte bine audiența. Pinterest Ads oferă șase opțiuni de segmentare diferite:

  • date demografice și interesele - reclamele tale vor ajunge la utilizatori pe baza subiectelor care le apreciază în feed-ul lor principal;

  • termenii de căutare recenți - reclamele tale ajung la utilizatori pe baza termenilor pe care i-au căutat;

  • liste de clienți - poți încărca și liste de clienți pentru a ajunge la persoane care au interacționat deja cu site-ul tău web sau cu conținutul Pinterest;

  • ActAlikes - poți găsi alți utilizatori cu interese și comportamente similare cu clienții deja existenți cu segmente de public ActAlike - destul de asemănătoare cu audiențele LookALike din Facebook Ads.

Și acum vine partea pe care probabil o așteptai cel mai mult:

Strategia perfectă pentru Pinterest: sfaturi și bune practici

  • Sfatul Pinterest #1: Generează reach cu panourile de grup. Există panouri publice de grup dedicate unor subiecte specifice, moderate de utilizatori Pinterest cu experiență, la care poți adăuga și tu pins pentru a genera mai mult awareness pentru afacerea ta.

  • Sfatul Pinterest #2: Identitate de brand pentru recunoaștere. Folosind culori uniforme, fonturi, logo-uri sau templates pe toate canalele de social media, poți obține recunoaștere.

  • Sfatul Pinterest #3: Crește numărul de repins. Obiectivul numărul unu pe Pinterest nu ar trebui să fie creșterea numărului de urmăritori, ci ar trebui să fie creșterea numărului de repins, ca pe Twitter. Prin urmare, propriile tale pin-uri ar trebui să fie salvate de alți utilizatori Pinterest pe panourile lor cât mai des posibil. Poți realiza acest lucru creând conținut relevant pentru grupul tău țintă și încurajând repinning-ul.

  • Sfatul Pinterest #4: Creează pin-uri în mod regulat. În mod ideal, ar trebui să crezi pinuri noi în fiecare zi și să fii activ constant pe Pinterest. O veste bună este că Pinterest oferă un tool de programare al pin-urilor pe care îl poți folosi pentru a-ți organiza chiar și o lună întreagă de pinuri care urmează să fie publicate.

  • Sfatul Pinterest #5: Imagini care reflectă un stil de viață în loc de fotografii ale produselor. Fotografiile cu produse în prim-plan nu sunt la fel de populare pe Pinterest precum imaginile care prezintă produsele într-un context din viața de zi cu zi.

Măsurarea succesului pe Pinterest

Nicio activitate de marketing nu ar fi completă fără măsurarea succesului acesteia. Din fericire, Pinterest oferă instrumente de analiză și măsurare pentru profilurile de afaceri. Astfel, poți monitoriza campaniile și, pe baza datelor, să optimizezi segmentarea pentru a îmbunătăți rezultatele. Printre altele, vei putea vedea care dintre pin-urile tale sunt cele mai apreciate, cu ce panouri sunt integrate și alte informații despre datele demografice ale urmăritorilor.

Când începi să construiești strategia de marketing pentru rețelele sociale, reține că Pinterest servește drept sursă de inspirație. Deci, trebuie să creezi conținut inspirațional care să atragă utilizatorii pe site-ul business-ului.

Dacă ți-a plăcut acest articol, dă-ne un follow și pe rețelele noastre de socializare. Iar dacă ai nevoie de servicii profesionale de marketing, atunci hai să programăm o întâlnire virtuală!