Ghidul Black Friday 2020 pentru afacerile Ecommerce

De cele mai multe ori, spațiul ecommerce poate părea a fi o provocare, fiind mereu în continuă schimbare. Inovațiile, tehnologia și marketingul sunt doar câțiva factori care influențează acest spațiu. Mai presus de toate acestea, Black Friday este unul dintre cele mai așteptate evenimente ale anului, în care mărcile se luptă să ofere clienților lor cele mai bune prețuri pe care le-ar putea obține vreodată, iar asta implică un efort suplimentar și o comunicare de marketing impecabilă din partea marketerilor, care să depășească așteptările tuturor.

În cel mai recent episod al podcastului nostru de marketing, The Marketing Innovation Show, am avut o discuție excelentă cu Abbey Schoenberg - Director de Marketing la Fancy.com, despre cum noi, ca marketeri, ar trebui să abordăm perioada Black Friday în spațiul ecommerce. Am extras câteva idei care credem că s-ar potrivi perfect pentru fiecare afacere de acest gen care dorește să genereze mai multe vânzări la cel mai așteptat eveniment de vânzări al anului. Iată câteva action-points pe care le poți implementa în afacerea ta ecommerce, în această perioadă a anului:

Atinge așteptările clienților tăi

Unul dintre lucrurile principale care trebuie asigurate este ca baza ta de utilizatori să fie pregătită și informată pentru ceea ce urmează, astfel încât ei să știe la ce să se aștepte de la magazinul tău online - astfel, odată ce Black Friday ajunge, precum și sezonul sărbătorilor și al cadourilor, clienții tăi să fie întâmpinați cu cele mai bune produse și oferte. De asemenea, asigură-te să îți optimizezi campaniile din Social Media sau cele de remarketing. Adaugă o personalizare suplimentară în comunicarea ta de brand prin email, de exemplu, pentru a face clientul să se simtă special și astfel, să creezi o legătură mai profundă între afacerea ta și clienții tăi, pentru a-i converti în clienți fideli magazinului tău online.

ghid-black-friday-afaceri-ecommerce-marketing-agentie-digital-marketing-bucuresti-romania-marketiu-fancy.png

Creează o experiență unică de cumpărături pe website

Black Friday este despre experiența cumpărăturilor într-o perioadă în care concurenții tăi se străduiesc, totodată, din răsputeri să fie în topul preferințelor cumpărătorilor. Ceea ce este mai bine de făcut este să îți pui clienții deja existenți în baza de date, pentru a te asigura că le oferi tot ceea ce au nevoie, de la o experiență de cumpărare, instrumente și produse de care au nevoie pentru a face un moment de succes pentru ei. Oferă-le ceea ce caută și nu pierde oportunitatea de a profita de vânzările anticipate pentru acest sezon.

Dacă ești în căutare de lucruri noi pentru a le adăuga la afacerea ta, creează o experiență unică de ecommerce, precum utilizarea checkout-ului frictionless, un mod cu adevărat ușor de a naviga și un search bar care să ajute utilizatorii să găsească ceea ce caută. Fancy.com poate fi o adevărată sursă de inspirație, deoarece este o platformă bazată pe descoperire în care iau indicii și înțelegerea clienților lor pentru a pune în fața clienților produsele cele mai interesante pentru ei. O modalitate excelentă de a optimiza magazinul tău online este să tranferi experiența de cumpărături de la mall-uri în online. În acest fel, vânzările vor fi crește și vei vedea rezultate imediate.

ghid-black-friday-2020-pentru-afaceri-ecommerce-magazin-online-agentie-digital-marketing-marketiu

Folosește-te de platformele sociale pentru a avea acces la noi audiențe

Când vine vorba de platformele sociale, nu ezita să le utilizezi la maximum, deoarece acestea pot genera engagement de la clienții tăi și vor fi tentați să cumpere. Abbey ne-a relatat că au existat unele cazuri când oamenii le-au spus: Hei, îmi puteți trimite linkul către acel produs? - văzut pe Instagram. Și acest lucru are un impact mare asupra bugetelor și imaginii companiei, deoarece poți fi prezent pe fiecare platformă care se potrivește nevoilor tale și, în plus, poți beneficia de fiecare actualizare a aplicațiilor, cum ar fi Reels pentru Instagram.

Mai mult, nu uita să te folosești și de Influencer Marketing, deoarece este o modalitate excelentă de a te expune unui nou public și de a determina oamenii să vorbească despre brand.

ghid-black-friday-2020-afaceri-online-ecommerce-strategie-digital-marketing-marketiu

Adaptează-te la noul comportament al consumatorilor

În ceea ce privește schimbările care au avut loc în ultimele luni din cauza situației pandemice, este posibil ca unii dintre voi să experimentați o creștere a consumatorilor de sex feminin, în special în timpul sezonului de cadouri, deoarece tind să cheltuiască mai mult în aceste perioade.

În sfârșit, știm că fiecare magazin online este diferit unul de celălalt, dar dacă urmezi câțiva pași simpli, cum ar fi campaniile de remarketing pentru coșurile abandonate, Influencer Marketing în Social Media sau adăugarea de funcții noi pe website, poți avea un Black Friday de succes numai luând în considerare mici detalii care vor face cu adevărat diferența.

Iar dacă ai nevoie vreodată de un ajutor cu privire la strategia ecommerce a magazinului tău online, nu ezita să ne contactezi sau să rezervi o întâlnire online de 30 de minute.


Acest episod a fost inspirat de conversația dintre Andrei Tiu și Abbey Schoenberg din podcastul Marketiu - The Marketing Innovation Show.

Pentru a asculta întregul episod, alege una din platformele noastre de streaming sau vizionează episodul pe YouTube: