4 Tactici pe care să le incluzi în strategia de marketing digital de Black Friday

Black Friday este aproape aici, iar majoritatea afacerilor se pregătesc intens pentru atingerea unor vânzări record. Totuși, din cauza pandemiei de Covid-19, prezentă la nivel global, comportamentul consumatorilor a suferit modificări destul de mari în ultimii doi ani. Acesta este unul dintre motivele pentru care fiecare afacere ar trebui să își revizuiască, dar și să ajusteze strategia de marketing digital pentru a obține rezultatele dorite. Statisticile furnizate de PwC evidențiază faptul că interesul consumatorilor pentru Black Friday a scăzut de la 51% până la 38% doar în ultimul an. Știind acest lucru devine mai important ca oricând să încerci o nouă abordare, bazată pe tehnici menite nu doar să mențină, ci și să crească interesul audienței.



Iată 4 tactici pe care să le incluzi în strategia de marketing digital de Black Friday în acest an:



1. Fii mai prezent în social media 



Platformele social media sunt locul perfect pentru a interacționa cu audiența, devenind un puternic instrument de marketing care poate influența deciziile acestora. De Black Friday, platformele sunt utilizate în mare parte pentru a aduce ofertele în atenția consumatorilor, însă în acest an încearca să faci ceva mai mult de atât. Folosește social media pentru a asculta publicul și pentru a afla care sunt nevoile sale. În acest mod îți va fi mult mai ușor să iei măsurile necesare și să îmbunătățești experiența consumatorilor. Câteva sfaturi în această direcție ar fi să răspunzi întotdeauna mesajelor și comentariilor venite din partea clienților, să optimizezi conturile de social media astfel încât utilizatorii să te poată găsi ușor, dar și să îți conectezi magazinul online cu platformele sociale pentru a permite acestora să cumpere direct din feed. Aceasta din urmă va salva timp prețios, îndemnându-i să facă o achiziție prin facilitarea procesul de cumpărare. 



2. Optimizează website-ul



Performanța website-ului reprezintă unul dintre cele mai importante elemente ale unui eCommerce. Atunci când vine vorba de Black Friday, utilizatorii se așteaptă ca acesta să aibă o viteză de încărcare cât mai mare, să nu prezinte erori, să nu cedeze, dar și să fie afișat corespunzător. În caz contrar, va fi foarte probabil ca ei să renunțe la a mai face o achiziție de pe website-ul tău. Pentru a crește rata de conversie, va trebui să te asiguri de faptul că viteza de încărcare a website-ului nu depășește trei secunde, deși, cu cât este mai redusă, cu atât mai bine. Pentru a afla care este viteza de încărcare, poți încerca un instrument de testare a vitezei precum GTMetrix. Pe lângă viteza de încărcare, trebuie să testezi dacă acesta poate face față unei creșteri masive a traficului. Dacă website-ul este deja destul de încărcat și are tendința de a ceda atunci când traficul este crescut, un upgrade cu siguranța va fi de ajutor. Astfel, vei putea evita orice problemă care ar putea afecta experiența de cumpărare a consumatorilor atunci când vor intra în contact cu eCommerce-ul tău. 



3. Oferă mai mult decât reduceri



De Black Friday reducerile sunt în prim-plan, însă pentru a avea un avantaj în fața competitorilor, ar trebui să ai în vedere oferirea a ceva mai mult decât atât. În plus, acordarea unor stimulente ar putea veni și ca o motivație pentru realizarea unei achiziții. Poți încerca să oferi transport sau retur gratuit, bonusuri sau reduceri suplimentare la cumpărarea mai multor produse. Oferirea unui cadou la finalizarea unei comenzi ar fi de asemenea de ajutor. Acesta poate consta într-o mică atenție care să fie inclusă în colet sau chiar în alte cupoane de reducere pe care utilizatorii să le poată folosi în cadrul unei alte achiziții viitoare. Indiferent de opțiunea aleasă, includerea unei astfel de tactici în strategia de marketing digital va avea efecte pozitive, care se vor reflecta în vânzări și nu numai.  



4. Încearcă să reduci coșurile abandonate



Coșurile abandonate se referă la situația în care un consumator adaugă produse în coșul de cumpărături, continuă spre finalizarea comenzii, însă părăsește pagina înainte de a finaliza tranzacția. Acestea reprezintă o problemă majoră pentru afacerile online, cauzând pierderi financiare substanțiale. Unul dintre principalele motive pentru care acest lucru se întâmplă este faptul că utilizatorii doresc să vadă dacă pot obține o ofertă mai bună în altă parte. Pentru a te asigura că aceștia se vor întoarce, respectiv pentru reduce rata coșurilor abandonate poți avea în vedere următoarele practici:



  • Implementarea unui email automatizat de abandoned cart



Email marketing este de mare ajutor atunci când dorești să reduci rata coșurilor abandonate. Implementarea unei astfel de campanii ar consta în trimiterea automată a unor emailuri către clienții care nu finalizează comanda, venind ca un reminder, dar și ca o motivație de a duce comanda la bun sfârșit. Pentru a avea rezultatele dorite, prin subiectul emailului amintește utilizatorului că “a lăsat ceva în urmă”, dar nu uita să incluzi și un cod de reducere pentru a crește motivația acestuia de a se întoarce și de a finaliza comanda. 



  • Asigură-te că procesul de finalizare este rapid și ușor



Nimeni nu își dorește să piardă mult timp cu finalizarea unei comenzi. Pentru a evita situația în care consumatorul renunță la cumpărături, simplifică procesul de check-out. Asigură-te că ceri doar informațiile relevante pentru livrare și că nu încarci utilizatorul cu alte detalii suplimentare. 


Black Friday marchează cel mai important eveniment de cumpărături al anului, deci implementarea unei strategii de marketing digital puternice te va ajuta să profiți de acesta la maximum. Asigură-te că iei în considerare aceste practici și pregătește-ți afacerea corespunzător pentru a putea obține rezultate vizibile. Dacă ai nevoie de ajutor, poți apela la o agenție de marketing digital în București, care îți va oferi îndrumarea necesară.