Au existat întotdeauna câteva sfaturi și trucuri ascunse cu privire la relația bună pe care o afacere o poate construi cu clienții săi. Lumea online ți-a dat posibilitatea să iei legătura cu ei, să îi cunoașteți și să înțelegi mai bine nevoile lor.
Dar ce s-a întâmplat cu interacțiunea fizică și ce poți face pentru ca utilizatorii cu care interacționezi să fie mai implicați în brandul tău? Mai ales în industria de ride sharing, au existat întotdeauna câteva puncte ascunse pe care nu toți le-au găsit, dar te asigurăm că Bolt România face o treabă excelentă în industria lor și am invitat-o pe Andreea Magraon, șefa departamentului de marketing la Bolt, să vorbească despre creșterea comunității de clienți în sectorul B2C, în cadrul podcastului nostru: The Marketing Innovation Show.
Două dintre principalele publicuri pe care o are afacerea de ride sharing sunt șoferii și pasagerii. Ambele sunt cruciale pentru a menține satisfacția și credem că Bolt România face o treabă excelentă în acest sens prin modul în care participă activ în lumea online și offline. Fiind o piață cu jucători mari la mijloc, valoarea de bază a lui Bolt este de a oferi plimbări accesibile călătorilor, dar și un salariu bun pentru șoferi.
Au venit cu o idee grozavă de a face din Bolt un brand prietenos și de a comunica acest lucru în orice mod posibil. De la aplicație, la lumea online și, de asemenea, la campaniile care au loc în interiorul mașinilor de ride sharing.
Deci, ceea ce am făcut a fost să încercăm să facem din Bolt un brand prietenos. A fost foarte important pentru noi să facem din Bolt un brand prietenos pentru piloți și, de asemenea, pentru șofer.
Giveaway-uri în timpul cursei
Dacă dorești să profiți la maximum de experiența pe care un pasager o poate avea în timpul unei curse, organizează un cadou tematic, la fel cum a făcut Bolt în câteva dintre campaniile lor. De exemplu, campania de Halloween, când șoferii le ofereau pasagerilor ciocolată gratuită. Această campanie a avut mare succes, având rezultate reale: îmi amintesc prietenii mei care făceau plimbări cu Bolt și scriau pe grupul de WhatsApp: Hei prieteni, Bolt mi-a dat ciocolată!
Deci, practic, diferite campanii în care oamenii pot vorbi despre brand și să își amintească de noi. Nu am uitat de șoferii care sunt practic o mare parte importantă a afacerii noastre. Am făcut totul pentru a-i menține angajați și apropiați de noi.
Fiecare campanie care se desfășoară în offline la Bolt este prezentă și pe rețelele sociale, deoarece Bolt România integrează întotdeauna acest lucru în strategia lor de comunicare: ceea ce vreau să menționez este și faptul că social media este o parte importantă a strategiei, comunicăm direct cu șoferii și pasagerii. Păstrăm un limbaj uman amuzant și personal, pentru că, de obicei, oamenii vor să comunice cu oamenii, desigur, nu cu brandurile.
O parte importantă a integrării rețelelor sociale în fiecare campanie offline pe care o aveau, a fost inițierea unui Safety Festival, o mișcare care avea ca scop creșterea conștientizării cu privire la importanța purtării unei măști. Numai prin postarea unei imagini pe Instagram cu hashtagul #safetyfestival, Bolt a oferit utilizatorilor curse gratuite utilizatorilor. Nu numai că au creat un engagement bun cu clienții lor, dar au participat și la găsirea unor soluțiilor de diminuare a răspândirii situației pandemice cu care ne confruntăm.
Recunoaștem, una dintre cele mai bune idei pe care am văzut-o implementându-se cu privire la situația de încălzire globală a fost campania lui Bolt, lansată pe 21 septembrie, de Zero Emissions Day. În parteneriat cu Volkswagen, Bolt a creat o categorie specială în aplicația lor, în care utilizatorii puteau solicita un test drive al noului model de la Volkswagen, ID.3 1ST.
A fost una dintre cele mai tari campanii pentru care am lucrat, pentru că a fost legată și de planul nostru verde, în care am lansat o campanie în timpul zilei cu emisii zero, care a fost foarte interesantă, deoarece a fost legată de acest mesaj verde pe care dorim să îl transmitem.
În cazul în care ai rămas fără idei cu privire la campaniile pe care dorești să le implementezi în afacerea ta B2C, suntem siguri că articolul nostru îți va oferi un plus de creativitate inspirată de Bolt, care te va ajuta să structurezi o strategie excelentă de comunicare. Iată câteva sfaturi și trucuri grozave pe care Andreea a fost bucuroasă să le împărtășească, în timpul episodului din The Marketing Innovation Show: În primul rând, trebuie să îți dați seama ce dorești să comunici, structurându-ți valorile puternic. În cazul Bolt, se pune mult accent pe cuvântul accesibilitate și tot ceea ce fac este centrat în jurul acestui mesaj principal. În al doilea rând, stabilește publicul pentru brandul tău: cine sunt cumpărătorii, clienții, utilizatorii. Trebuie să crezi un mesaj pentru fiecare grup căruia dorești să-i comunici și acest lucru se va întâmpla numai dacă îți cunoștii publicul foarte bine. În al treilea rând, alege canalele pe care dorești să le utilizezi, pentru a intra în contact cu publicul tău în cel mai eficient mod. Social Media și lumea online îți vor oferi o mulțime de oportunități de a fi acolo unde este prezent publicul tău, așa că asigură-te că le alegi cu înțelepciune! Bugetele reprezintă, de asemenea, parte din strategia ta. Asigură-te că ai mereu ceva planificat, astfel încât să nu trebuiască să cheltuiești mai mult pentru situații neprevăzute. Nu în ultimul rând, testează! O abordare care funcționează pentru Ucraina sau Polonia nu funcționează neapărat în România. Ar trebui să te joci, să testezi. Pentru că astfel vei învăța cum să îți promovezi mai bine brandul sau produsul.
Și, de asemenea, dacă ai nevoie vreodată de un sfat cu privire la următoarele campanii sau strategia ta viitoare, nu ezita să ne contactezi, rezervând o întâlnire online de 30 de minute.
Acest articol este inspirat de conversația pe care Andrei Tiu și Andreea Magraon au avut-o la unul dintre episoadele de pe podcastul Marketiu - The Marketing Innovation Show.
Pentru a asculta podcast-ul nostru, alegeți una dintre platformele noastre de streaming sau vizionați-l pe YouTube