Cum să îți pregătești afacerea pentru sezonul sărbătorilor în 2021

Sărbătorile vin, iar fiecare afacere ar trebui să își pună la punct strategia pentru acest sezon. Conform Deloitte, este așteptată o creștere de aproximativ 7-8% a vanzarilor pentru sărbătorile din acest an. Dacă în cazul consumatorilor ne așteptam să cumpere mai mult decât au făcut-o în 2020, când vorbim despre afaceri, putem spune că încă se resimt efectele pandemiei în multe feluri. De la creșterea taxelor, până la aprovizionarea greoaie sau numărul de angajați insuficient, toate pot fi resimțite într-o mai mică sau mai mare măsură, în funcție de afacere. Toate aceste obstacole vor face ca pregătirea pentru sezonul sărbătorilor să fie cu atât mai importantă în vederea creșterii vânzărilor. Va trebui să te asiguri că nu repeți greșelile de anul trecut, dar și să ajustezi strategia de marketing digital pentru a menține interesul audienței. Planificând bine vei putea chiar să îți depășești obiectivele de vânzări, deci, nu mai sta pe gânduri!



Iată 3 sfaturi prin care să îți pregătești afacerea pentru sezonul sărbătorilor: 


1. Începe cu o analiză amănunțită


Unul dintre lucrurile pe care ar trebui să le faci înainte de a trece la planificarea propriu-zisă este analiza perioadei sărbătorilor din 2020. În cadrul acesteia ar trebui să ai în vedere lucrurile care au mers bine, lucrurile care au mers prost, problemele neașteptate care au intervenit pe parcurs, rezultatele obținute, dar și care a fost strategia abordată. După ce vei stabili toate aceste detalii, vei putea observa ce ar trebui să îmbunătățești, ce practici ar trebui să păstrezi, care ar fi rezolvarea problemelor care au apărut în trecut, dar și implementarea unor modalități prin care apariția problemelor neprevăzute să fie diminuată. În această direcție, sfatul nostru este să te gândești care ar fi neregulile ce pot apărea pe parcurs și să încerci să găsești o soluție pentru fiecare în parte. Având o astfel de soluție, îți va fi mult mai ușor să gestionezi situația în cazul în care ele chiar vor apărea. 


2. Pregătește website-ul


Dat fiind faptul că situația epidemiologică la nivel global este încă nefavorabilă, cumpărăturile online îsi mențin supremația în fața celor fizice. Vremurile în care ne plimbam dintr-un magazin în altul pentru a găsi cele mai potrivite cadouri pentru cei dragi au apus. Acum, navigăm de pe un website pe altul, pentru a ne proteja sănătatea, dar și pentru a salva timp. În aceste condiții, ca proprietar de afacere, este imperios necesar să ai website-ul pregătit pentru avalanșa de utilizatori care vor da năvală în următoarea perioadă. Acum este momentul perfect să îi faci upgrade-urile necesare, dar și să te ocupi de eventualele erori, pentru a funcționa fără probleme și pentru a fi capabil să gestioneze numărul mare de clienți. Va trebui să te asiguri că rezolvi toate problemele ce țin de procesarea plăților pentru a nu avea niciun eveniment neașteptat, care să întrerupă funcționarea website-ului și care să afecteze experiența consumatorilor. Nu uita să actualizezi informațiile legate de livrare, returnări, politica de plată, prețuri promoționale și alte asemenea. Un element opțional, care va fi cu siguranță apreciat, ar fi să alegi o temă de sezon, care să introducă utilizatorul în atmosfera sărbătorilor. 

3. Ajustează strategia de marketing digital 


Fără a avea o strategie de marketing digital corespunzătoare, adaptată sezonului sărbătorilor, va fi destul de greu să atragi, dar și să menții atenția publicului țintă. În această perioadă, toate componentele sale sunt extrem de importante, iar folosite înțelept pot aduce rezultate surprinzătoare. Câteva elemente care ar trebui să fie nelipsite din strategia de marketing digital de sărbători sunt: 



Dacă brandul tău nu are încă o prezență solidă în social media, este timpul să realizezi acțiunile necesare pentru a o crește. Platformele social media sunt locul perfect pentru a comunica cu audiența actuală, dar și pentru a ajunge în fața noilor clienți. În plus, utilizatorii care ajung pe paginile tale, pot fi îndrumați către website, crescând astfel traficul și chiar vânzările. Deci, creează un plan de postare specific, iar mai apoi, asigură-te că distribui conținut de calitate, care să capteze atenția utilizatorilor.  



Email marketing este o oportunitate de a maximiza vânzările, însă succesul său depinde extrem de mult de conținutul pe care alegi să îl distribui prin intermediul acestuia. Câteva subiecte de interes, pe care ar trebui să le incluzi în cadrul newsletterelor de sărbători sunt ofertele atractive, cupoane de reducere sau beneficii adiționale pentru clienții loiali. Dacă nu ai făcut-o deja, ar trebui să iei în considerare și implementarea unui email automatizat de abandonment cart, care te va ajuta să reduci coșurile abandonate și să crești numărul comenzilor  finalizate.



O bună modalitate de a aduce produsele și serviciile tale în atenția consumatorilor este reprezentată de shopping ads. Acestea sunt recomandate pentru că atrag privirea, datorită vizualurilor, dar și pentru că permit consumatorilor să compare în timp real produse de pe diverse website-uri. În acest condiții, dacă un utilizator va accesa website-ul tău, va fi mult mai probabil ca acesta să efectueze o achiziție. Conform lui Matt Madrigal, VP și GM la Google Shopping, sunt peste 1 bilion de sesiuni de cumpărare care se efectuează pe Google, în fiecare zi! Această informație ar trebui să motiveze alegerea ta de a include shopping ads în strategia de marketing.

Pe lângă toate cele evidențiate mai sus, nu uita să îți amintești de spiritul sărbătorilor, să îți încurajezi constant echipa, dar și să te distrezi! Atunci când realizezi lucrurile cu plăcere, rezultatele vor fi pe măsură! Dacă te simți copleșit sau dorești sfaturi suplimentare, ne poți contacta oricând, specialiștii din echipa Marketiu sunt gata întotdeauna să îți ofere o mână de ajutor!