Ghid de marketing digital pentru un cabinet stomatologic

Dacă ești un medic stomatolog aflat la început de drum, poate fi tentant să lași pacienții noi să te găsească fără a investi într-o strategie de marketing digital corespunzătoare. Dar creșterea constantă a bazei de pacienți este esențială pentru o mai bună funcționalitate a cabinetului, mai ales că pacienții se pot muta, schimba furnizorii sau chiar părăsi cabinetul din diverse motive. Media digitală și internetul au devenit indispensabile pentru pacienți, în drumul lor spre a găsi cea mai bună opțiune pentru asistența medicală în domeniul dentar. Acum, mai mult ca niciodată, pacienții folosesc internetul înainte de a lua decizia de cumpărare, mai ales că și instrumentele prin care pot face acest lucru se dezvolta pe zi ce trece. 

Cele mai recente studii efectuate de Google arată că 77% dintre potențialii pacienți își fac cercetările online cu ajutorul motoarelor de căutare, iar 76% dintre potențialii pacienți fac cercetări pe site-ul furnizorilor - pacienții tăi sunt online și ar trebui să fii și tu. Implementarea unei strategii de marketing pentru clinica stomatologică nu numai că îți menține cabinetul plin de viață și crește veniturile, ci și extinde influența pe care o deții în comunitate. În cele ce urmează, specialiștii Marketiu vor evidenția cele mai bune practici pe care trebuie să le incluzi în strategia de marketing digital. 

Iată ce trebuie să ai în vedere:

  • Optimizează website-ul cabinetului

Primul pas pentru a îți promova afacerea în mod corespunzător este crearea un website profesional. Când vine vorba de atragerea de noi pacienți, singurul lucru care este mai important decât cabinetul stomatologic fizic este prezența ta în mediul online. Un website bine dezvoltat îți extinde oportunitățile și îți permite să ajungi la cât mai mulți pacienți. Totuși, nu este de ajuns doar ca acesta să fie creat, ci este nevoie să prezinte o imagine profesională și să ofere o interfață ușor de utilizat, astfel încât potențialii pacienți să se simtă încrezători în serviciile oferite. Fă-ți timp pentru a crea un website modern, optimizat pentru mobil, dar și optimizat SEO, care conține informații utile atât pentru pacienții actuali, cât și pentru cei potențiali.

Dat fiind faptul că website-ul acționează ca piesa centrală a strategiei de marketing digital, acesta este unul dintre lucrurile pe care vei dori să îl lași pe mâna experților. Pentru a te asigura că website-ul tău este optimizat din toate punctele de vedere poți apela la o agenție de marketing în București.

  • Folosește Local SEO 

Optimizarea SEO este procesul prin care te poți asigura că, cabinetul tău stomatologic apare în rezultatele căutării atunci când cineva caută servicii stomatologice în apropierea lor. Acest lucru se realizează prin crearea de conținut scris bazat pe anumite cuvinte cheie sau termeni de căutare foarte utilizați, asigurându-te în prealabil că website-ul funcționează fără probleme. Noțiunea de Local SEO este din ce în ce mai mult exploatată în zilele noastre, fiind un lucru foarte util pentru afacerile locale ce doresc să atragă clienți din zona acestora. Acesta este de obicei și cazul cabinetelor stomatologice, ce ar trebui să fie găsite ușor de către potențialii pacienți ce se află în apropierea lor.

O modalitate excelentă de a face acest lucru este să creezi o pagină pentru fiecare zonă pe care o deservește cabinetul tău stomatologic, în cazul în care își desfășoară activitatea în mai multe zone din oraș sau țară. Poți atrage utilizatori locali către website punând accent pe cuvintele cheie care conțin orașe, cum ar fi „stomatologi București”. De asemenea, cabinetele stomatologice care apar pe hartă cu recenzii și un site web sunt mai demne de încredere pentru potențialii pacienți, deci vor avea mai multe șanse să fie alese de către aceștia. 

  • Integrează reclamele PPC 

Reclamele PPC pot aduce numeroase beneficii pentru cabinetul tău stomatologic. Printre acestea se numără vizibilitatea crescută, anunțurile putând apărea în rezultatele motoarelor de căutare, fluxurile rețelelor sociale, website-uri și alte locuri în care potențialii pacienți ar putea afla despre tine. De asemenea, cu ajutorul acestora poți rămâne competitiv și poți aduce trafic pentru cuvintele cheie cele mai importante pentru tine, dar și să vizezi categoriile de persoane care ar putea fi interesate de cabinetul stomatologică. Totodată, PPC îți permite să controlezi cheltuielile pentru că vei plăti doar atunci când un utilizator va da click pe anunțul tău și poți seta bugetul în care dorești să te încadrezi. 

O campanie PPC pentru un cabinet stomatologic este un instrument de marketing puternic, dar necesită o abordare strategică și o mulțime de know-how. Aceasta poate fi potrivită mai ales pentru clinicile ce doresc rezultate imediate precum cele aflate la început de drum. Dacă și tu vrei să profiți de toate beneficiile sale, poți contacta o agenție de marketing digital chiar acum!

  • Încearcă email marketing 

În lumea marketingului digital, email marketing-ul este una dintre cele mai bune investiții pe care le poate face o afacere. Statisticile indică faptul că pentru fiecare dolar pe care îl cheltuiești pe e-mail marketing, poți obține o rentabilitate medie de 36 USD. 

Cabinetul tău stomatologic poate utiliza email marketing-ul pentru a trimite reminder celor programați, pentru a cere recenzii online și multe altele. Ia în considerare adăugarea unui newsletter informativ plin cu sfaturi, actualizări și informații despre noile proceduri sau tehnologii pe care le oferi. Acestea, atunci când sunt trimise în mod regulat, te pot ajuta să te asiguri că rămâi în atenția pacienților tăi și poate să ajute și la loializarea acestora. 

  • Pune accent pe review-uri 

Având în vedere faptul că fiecare cabinet stomatologic se bazează în mare măsură pe recomandări, este esențial să colectezi recenzii și să furnizezi ceea ce specialiștii în marketing numesc „dovadă socială” pe website-ul tău. Atunci când clienții potențiali vor vedea recenzii, te vor recunoaște că o autoritate și vor fi mult mai îndreptați să te aleagă. Asigură-te că îndemni pacienții să ofere o recenzie cabinetului tău. Indiferent dacă le ceri acest lucru față în față, le trimiți un mesaj sau un e-mail, cel mai important lucru de reținut este că nimic nu poate lua locul bunei comunicări și bunelor practici de afaceri, pe scurt, mulțumirea clienților tăi existenți. Cu cât aceștia sunt mai mulțumiți de serviciile prestate, cu atât vor fi mai încântați să îți lase o recenzie pozitivă ce va folosi noilor veniți.

  • Nu neglija clienții actuali

După cum îți va spune orice specialist în marketing, este mai costisitor să atragi un client nou decât să păstrezi unul vechi. De aceea, păstrarea pacienților actuali ar trebui să fie o parte integrantă a strategiei de marketing pentru un cabinet stomatologic! În timp ce cel mai mare atu va consta într-un cabinet prietenos și în oferirea unor servicii excelente pentru clienți, există și alte modalități de a-ți arăta aprecierea față de clienții existenți. Printre acestea se numără comunicarea constantă cu pacienții, mai ales în social media. Răspunsurile la mesaje, comentarii și alte întrebări venite din partea acestora va arăta faptul că ai un interes față de ei. De asemenea, poți încerca să postezi imagini din timpul consultațiilor cu acordul acestora, să distribui diverse povești sau postări în care brandul tău este menționat pentru a crește rata de engagement. 

O modalitate mai directă poate fi și implementarea unor programe de loialitate sau oferirea anumitor discounturi pentru pacienții fideli. Poți încerca chiar și un program de referral pentru a-ți crește comunitatea. 

Există numeroase modalități prin care să te faci cunoscut prin intermediul marketingului digital. O strategie bine pusă la punct include toate elementele menționate mai sus și chiar multe altele, personalizate în funcție de situația și de nevoile tale. Dacă și tu îți dorești să fii mai vizibil online, să atragi mai mulți clienți noi, să ai grijă de cei actuali, dar și să îți crești veniturile, atunci sfatul nostru este să apelezi la o agenție de marketing digital în București, care te va ajuta să faci vocea brandului tău cunoscută.