Când vine vorba de content marketing, putem spune că acesta reprezintă una dintre cele mai eficiente căi de a ajunge la publicul țintă. Amplificarea traficului organic, educarea consumatorilor sau construirea autorității pentru brandul tău sunt doar câteva dintre beneficiile aduse de content marketing. Mai mult de atât, prin intermediul său, comunicarea cu audiența se poate menține folositoare și antrenantă în timp, fiind o modalitate bună de a consolida relația cu aceasta. Dacă încă te întrebi de ce ar trebui să incluzi content marketingul în strategia ta, atunci acest articol este pentru tine.
Iată 4 beneficii pe care content marketingul le poate aduce afacerii tale:
1. Amplifică traficul organic
Crearea eficientă de conținut stă la baza căutării organice și este cea mai bună metodă de a genera mai mult trafic relevant către site-ul tău web. Pentru ca acest lucru să fie posibil este nevoie de o strategie de content marketing bine pusă la punct, care să includă o optimizare corespunzătoare. Așadar, SEO devine o componentă importantă a acestei strategii. Fie că vorbim de cuvinte cheie, de link-uri interne sau de organizarea conținutului, toate acestea țin de SEO. Dacă nu știi cum să optimizezi eficient, nu dispera, poți apela întotdeauna la specialiști! Dar lucrurile nu se opresc aici, după ce ai rezolvat problemele SEO, este necesar să generezi constant conținut de calitate pentru ca Google să te recompenseze cu o poziție mai bună în clasament.
2. Crește brand awareness-ul
Brand awareness-ul reflectă gradul de familiaritate pe care consumatorul îl are cu brandul tău, lucru care înseamnă că publicul recunoaște brandul și ceea ce acesta reprezintă. Atunci când consumatorul este conștient de marcă, va fi și mai predispus să o aleagă pentru că o poate identifica și poate avea încredere în aceasta. O strategie de conținut eficientă poate arăta consumatorilor ce reprezintă brandul tău și astfel, să te ajute să creezi o legătură cu ei. Prin content marketing audiența este înțeleasă, iar conținutul este realizat și ajustat în funcție de aceasta, însă ținând cont și de valorile brandului tău. Astfel, prin intermediul unei strategii de content marketing realizate corespunzător vei putea crește brand awareness-ul în rândul publicului tău țintă.
3. Generarea de lead-uri
Generarea de lead-uri este foarte importantă pentru dezvoltarea oricărei afaceri, iar content marketingul este unul dintre cele mai importante elemente când vine vorba de aceasta. Oamenii de marketing știu că cel mai bun mod de a atrage potențiali clienți este prin crearea de conținut eficient. Content marketingul este potrivit în vederea generării de leaduri B2B pentru că reușește să creeze apartenență în rândul clienților, care mai apoi aleg un anumit brand în detrimentul altora, lucru care ajută și la creșterea vânzărilor. Desigur, pentru ca acest lucru să fie posibil este nevoie să fii consistent și persistent în crearea de conținut.
4. Crește traficul pe rețelele sociale
Un alt beneficiu al content marketingului este că poate aduce destul de mult trafic pe rețelele sociale. Atunci când un utilizator consideră că tipul de conținut creat de tine este unul util, este foarte probabil ca acesta să te recomande și altor prieteni. Recomandările vor crește traficul atât pe website, cât și pe rețelele sociale, fapt ce se va putea observa și în numărul de urmăritori sau de reacții și comentarii regăsite pe paginile tale. Mai mult de atât, pe măsură ce conținutul tău va fi promovat și distribuit, poți începe conectarea cu persoanele care distribuie sau lasă comentarii la postarile tale. Prin urmare, vei avea posibilitatea de a răspunde întrebărilor publicului tău țintă și de a deveni o sursă de informații de încredere pentru aceștia.
Crearea unei strategii de conținut este unul din cei mai importanți pași pe care trebuie să îi urmezi în vederea creșterii afacerii tale. Nu există îndoială că o strategie de content marketing eficientă vine la pachet cu o multitudine de beneficii care vor contribui la dezvoltarea sa. Fie că îți dorești vizibilitate, autoritate, loialitate sau chiar o creștere a vânzărilor, crearea conținutului potrivit te va putea ajuta cu toate acestea și nu numai. Totuși, dacă ai nevoie de îndrumări, poți apela oricând la o agenție de marketing, care îți poate oferi o mână de ajutor!