Fie că ești la începutul călătoriei tale prin lumea marketingului digital și vrei să înțelegi mai bine conceptele de marketing sau la ce să te aștepți atunci când alegi o agenție de marketing digital, fie că ești deja un veteran al domeniului și vrei să găsești idei noi pentru a-ți dezvolta și mai mult afacerea, poți mereu conta pe ajutor din partea cărților. Reunind informații valoroase într-o singură lectură, poți învăța multe din anii de experiență ai autorilor, legende într-ale marketingului, și îți poți consolida strategia de marketing.
Iată câteva dintre cele mai bune cărți de marketing și strategie de marketing pe care trebuie să le citești în 2021.
This is Marketing: You Can’t Be Seen Until You Learn to See de Seth Godin
Este de așteptat ca această listă să înceapă cu „gurul marketingului”. Renumit pentru gândirea sa inovatoare și abordare care schimbă regulile jocului și cuprinde esențialul marketingului făcut așa cum trebuie, Seth Godin își concentrează întreaga muncă într-un singur volum. „Asta înseamnă marketingul” este în esență un punct culminant al înțelepciunii sale de marketer, dar, mai mult decât să ofere sfaturi tehnice, textul lui Godin este mult mai amplă și filozofică. Cartea abordează subiecte precum istoria marketingului și modul în care mass media este din ce în ce mai puțin relevantă sau necesară în era marketingului digital.
În timp ce spațiile digitale au adesea o dinamică neîntreruptă și sunt practice, sfaturile lui Seth Godin sunt atemporale și generale. Nucleul filozofiei sale se referă la reformularea marketingului ca „o muncă importantă pentru oameni cărora le pasă”. Vei fi ghidat prin cum să identifici publicul țintă, cum să interacționezi cu acesta prin consolidarea încrederii și cum să faci alegerea de a cumpăra să se simtă la fel de bine pentru ei ca și pentru tine.
Invisible Selling Machine: 5 Steps To Crafting an Automated Evergreen Email Campaign That Makes Money While You Sleep de Ryan Deiss
Antreprenorul Ryan Deiss te va purta în cartea sa prin toate cele 5 etape ale elaborării unei campanii de e-mail automată care produce vânzări în timp ce tu dormi și arată cum fiecare pas poate fi automatizat și perpetuat pentru a transforma străinii „invizibili” în prieteni, prietenii în clienți și clienții în public loial. Indiferent dacă începi fără nicio listă de e-mailuri sau ai peste 100.000, „The invisible selling machine” te va purta printr-un plan de perfecționare a campaniei de e-mail marketing.
Dacă nu ai găsit încă cea mai bună metodă de a vinde online, dă-i o șansă marketingului prin e-mail. Poate părea un instrument deja depășit, dar vei fi surprins să afli că are cel mai mare ROI comparativ cu celelalte servicii de marketing și nici nu este atât de dificil de utilizat odată ce te familiarizezi cu el.
Carte este disponibilă în limba engleză, ebook sau variantă fizică, pe Amazon.
The Age of Influence: The power of Influencers to Elevate Your Brand de Neal Schaffer
În prezent, trăim în Epoca evoluției influencerilor. Dacă brandurile actuale vor să aibă succes, trebuie să ia parte la conversație, iar influencerii sunt un mod foarte bun prin care pot face acest lucru. „The Age of Influence” este un ghid esențial pentru marketeri și pentru deținătorii de business-uri care doresc să creeze și să integreze o strategie de marketing eficientă, creativă și de durată.
Neal Schaffer îi învață pe antreprenori, directori de marketing și agenții de ultimă generație cum să:
identifici, abordezi și implici influencerii potriviți pentru brandul și produsul tău;
stabilești ce resurse atribui campaniilor de influenceri;
gestionezi parte de afaceri a marketingului cu influenceri, inclusiv instrumente care te vor ajuta să măsori rentabilitatea investiției;
îți dezvolți o voce a brandului pe social media pentru a deveni un factor de influență în sine.
Aruncă o privire prin carte și vezi cum poți profita de toate aceste oportunități. Cartea o puteți comanda în limba engleză de pe Emag.ro sau de pe Amazon și în format ebook.
Subscribed: Why the Subscription Model Will Be Your Company’s Future - and What to Do About It de Tien Tzuo and Gabe Weisert
Dacă vrei ca afacerea ta să ajungă următorul Spotify, Netflix sau Audible, această carte este primul pas în vânzările de tip abonare (subscription). Cu toții am fost martori exploziei companiilor bazate pe subscriptions și a văzut evoluția marketingului pe platforme precum Spotify sau YouTube. Clienții de astăzi preferă avantajele accesului față de problemele întreținerii, de la transport (Uber, Surf Air), până la îmbrăcăminte (Stitch Fix, Eleven James).
Pentru marketerii din rețea, această carte oferă o perspectivă fascinantă asupra schimbării dorinței clienților de a beneficia de acces, mai presus de proprietate. Tzuo și Weisert prezintă cel mai bun mod de a folosi abonările pentru a construi relații profitabile, continue cu clienții tăi. Unele dintre studiile de caz abordează branduri precum Adobe, Fender și Caterpillar. În Subscribed, disponibilă în limba engleză pe Amazon, vei putea vedea cum aceste companii au făcut trecerea de la vânzări la obținerea de abonați și cum îți poți transforma pas cu pas propriul produs într-un serviciu valoros.
Overdeliver: Build a Business For a Lifetime playing the Long Game in Direct Response Marketing de Brian Kurtz
Potrivit lui Brian Kurtz, marketingul nu este totul. Dar este singurul lucru care contează. Agențiile de marketing digital și marketingul digital în general au devenit din ce în ce mai populare în rândul antreprenorilor, în special pe piața actuală. În lumea marketingului, Kurtz a văzut tot ce era de văzut în ultimele aproape patru decenii. Filozofia după care se ghidează este „cei care au făcut, au responsabilitatea de a da mai departe, de a-i învăța pe ceilalți”.
Așadar, dacă ai o viziune sau o misiune în viață, de ce să nu o împărtășești cu milioane de oameni? Și, în timp ce faci asta, de ce să nu măsori totul și să-l convertești în obiectiv de marketing? Despre asta este această carte. Desigur, în paralel cu această lectură ar fi de ajutor dacă ai face și puțin research pentru a te familiariza cu conceptele și vocabularul de bază ale marketingului digital și pentru a vedea ce servicii îți poate oferi o agenție de marketing.
Indiferent dacă ești nou în domeniu sau un veteran experimentat, în Overdelivered, disponibilă pe Emag.ro și Amazon în limba engleză, poți găsi un traseu simplu prin care îți poți dezvolta afacerea, pentru a maximiza impactul pe piață și pentru a iubi ceea ce faci, în același timp.
Post Corona: From Crisis to Opportunity de Scott Galloway
Conturând atât criza, cât și oportunitatea adusă la lumină de pandemie, Galloway discută despre modul în care anul 2020 nu a fost un agent de schimbare, cât un accelerator al tendințelor care erau deja în creștere. Multe canale și tactici de marketing s-au schimbat. Unele companii - cum ar fi compania de exerciții la domiciliu, Peloton, producătorul de software pentru conferințe video, Zoom, sau Amazon - s-au regăsit zdrobite sub o avalanșă de cereri din partea consumatorilor. Alții - cum ar fi HORECA, turismul și industriile de divertisment live - s-au grăbit să scape de distrugerea totală.
De la autorul cel mai bine vândut și profesor la Școala de Afaceri a NYU, Scott Galloway face o analiză profundă și perspicace despre cine poate câștiga și cine riscă să piardă într-o lume post-pandemică. El prezintă conturile crizei și oportunitățile care urmează să apară în marketingul post-COVID.
Cartea este disponibilă în magazinele și pe site-ul Cărturești, doar în varianta în limba engleză.
No Rules Rules: Netflix and the Culture of Reinvention de Reed Hastings
De la serviciu de DVD prin corespondență la o superputere a streamingului. Reed Hastings, președinte și CEO Netflix, împărtășește secretele care au revoluționat industriile de divertisment și tiehnologie. Hastings a respins gândirea convențională sub care acționează alte companii și a sfidat tradiția pentru a construi în schimb o cultură axată pe libertate și responsabilitate. Această nouă nișă a permis Netflix să se adapteze și să inoveze pe măsură ce nevoile membrilor săi și ale lumii s-au transformat simultan.
Bazându-se pe sute de interviuri cu angajați actuali și trecuți ai Netflix din întreaga lume și povești nespuse până acum despre încercări și erori din propria carieră a lui Hastings, No Rules Rules este relatarea fascinantă a filozofiei din spatele unuia dintre cele mai inovatoare și creative companii imaginative din lume.
Cartea este disponibilă în limba engleză pe Elefant.ro.
The Tourist Magnet Formula: Transform your Hotel or Resort into a fully-booked tourist attraction using modern, practical Digital Marketing tools de Andrei Tiu
Descoperă cum să transformi un business hotelier într-o adevărată atracție internațională prin clădirea unui brand puternic și recognoscibil și targetarea audienței potrivite prin transmiterea unui mesaj corect pe canale de comunicare eficiente. Această carte este menită pentru a-i ajuta pe profesioniștii din industrie să creeze și să implementeze o strategie de marketing digital pentru hotelul sau resortul lor fie că au sau nu experiență în ceea ce privește lumea marketingului digital. Uneltele și tacticile prezentate de către Andrei Tiu sunt capabile să dezvolte parte de lead generation și să crească numărul de rezervări. Te vor ajuta, de asemenea pentru a pune bazele unei identități puternice de brand și la creșterea fidelitatea clienților pe termen lung. Toate acestea se vor reflecta în final prin profituri mai mari și o afacere modernă înfloritoare.
The Tourist Magnet Formula, disponibilă în format ebook pe Amazon, îți oferă și o analiză asupra canalelor de marketing individuale cum ar fi:
Website Marketing
Influencer Marketing
Travel Booking Websites
Automatizarea procesului de Digital Marketing
Relații Publice
Parteneriate Strategice
Bonus!
22 Immutable Laws of Marketing: Violate Them at Your Own Risk de Al Ries and Jack Trout
Există legi ale naturii, deci de ce nu ar exista legi ale marketingului? Această carte este probabil cea mai scurtă lectură a acestei liste de 143 de pagini, dar este aproape imposibil să nu descoperi câteva insight-uri valoroase atunci când citești prin deceniile de experiență ale lui Al Ries și Jack Trout. Iar varianta ei în limba engleză O găsești disponibilă pe Emag.ro.
Sfaturile din carte sunt mai mult teoretice și mai puțin tactice, abordând provocări recum poziționarea mărcii (Legea categoriei) și PR (Legea percepției). Un lucru important de remarcat este că multe dintre ideile din această carte înconjoară deciziile pe care compania trebuie să le ia cu mult înainte ca produsul lor să fie lansat, spre deosebire de tacticile aplicate după faptul pentru a convinge oamenii să cumpere. În esență, legile din carte subliniază importanța „potrivirii produsului / piesei” cu mult înainte ca acesta să devină noul cuvânt cheie.
Este demn de menționat faptul că această carte a fost lansată în 1994, astfel încât multe dintre exemple și sfaturi pot părea cam ...expirate. Acest lucru provoacă însă cititorii să se gândească în ce modaceste idei pot fi aplicate în epoca actuală. De exemplu, Legea focalizării discută despre deținerea unui cuvânt în mintea publicului tău, idee care poate fi legată de strategia modernă SEO.
Let’s get reading!
După această listă de lectură, cu siguranță vei avea o perspectivă mult mai largă asupra schimbărilor la care să te aștepți într-o piață post-pandemică și ce tendințe de marketing ar trebui să urmezi în 2021. Cu alte cuvinte, cum să-ți dezvolți cel mai bine strategia de marketing a afacerii tale.