Cele mai eficiente tipuri de Content Marketing

Nu există îndoială asupra faptului că marketingul de conținut a devenit piatra de temelie a oricărui plan de marketing pentru afacerile de toate mărimile și din toate domeniile. Beneficiile pe care le aduce Content Marketingul sunt unele imense. Marketerii de pretutindeni folosesc această strategie de marketing pentru a atrage, antrena și a obține clienți. Mai mult decât atât, ajută brandurile să se poziționeze drept expert în domeniul său și rezonează cu audiența. Cu ajutorul marketingului de conținut poți crea o relație bazată pe încredere cu publicul tău, ceea ce va genera mai multe vânzări sau o creștere a traficului pe website-ul business-ului. Atunci când este aplicat corect, Content Marketing-ul este deosebit de eficient și îți poate aduce beneficii pe termen lung la un cost atractiv. 

Acestea fiind spuse, oricare brand, companie sau business are nevoie de o strategie de conținut. Dacă a crea conținut pare destul de ușor la început, adevărul este că implică mai mult decât ai crede. Dacă am întreba 5 marketeri despre strategia lor de conținut, cel mai probabil unul dintre ei îți va spune că o serie de videos pe YouTube este de ajuns, în timp ce alții ar prefera strategiile SEO sau colaborările cu influencers pentru a crea campanii de conținut vizual pentru social media. Așadar, cum alegem dintre toate tipurile de conținut care există? În continuare vei regăsi cele mai populare tipuri de conținut și cum te poate ajuta fiecare să îți îmbunătățești ROI. 

Articole de Blog 

Printre cele mai populare tipuri de conținut de numără articolele pentru website. Pe bună dreptate! Conform Forbes, secțiunea de blog poate aduce până la 434% mai multe pagini indexate și 97% mai multe linkuri inbound și cuvinte cheie relevante. Vei avea, așadar, mai multe șanse ca website-ul tău să apară pe prima pagină de căutări în Google, ceea ce îndeplinește obiectivul de a câștiga mai multă vizibilitate.

De asemenea, informația folosită în articolele de blog este văzută ca fiind autentică și corectă, ceea reprezintă o modalitate foarte la îndemână de a câștiga credibilitate în fața audienței tale. Ca să nu menționăm și faptul că un conținut interesant și antrenant te va ajuta să menții interesul publicului și poate genera mai mult trafic pe website. Adaugă la toate acestea o strategie SEO bine definită pe termen lung și ești gata să treci la fapte.

Video Content 

O altă formă extrem de populară de conținut, care aduce rezultate pe măsură, este Video Content Marketing. Dacă vrei să ajungi la acel public care nu are răbdarea de a citi un articol, materialele video sunt cea mai bună soluție. Utilizatorii vizionează mai mult conținut video ca niciodată, iar fie că vorbim de  Facebook, Instagram sau YouTube, brandurile de pretutindeni încep să creeze din ce în ce mai multe videoclipuri pentru a satisface nevoia publicului.

Conținutul video a convins 84% din utilizatori să cumpere un produs sau un serviciu în 2021, conform Wyzowl. Contextul pandemic a privat clienții de a încerca produsele înainte de achiziția online. Astfel, videoclipurile de prezentare au devenit singura opțiune viabilă care a ajutat piața să supraviețuiască restricțiilor de izolare.

Află care sunt subiectele și tipurile de video content preferate de audiența ta - sunt how-to videos sau DIY? - și care dintre acestea are cel mai mare impact. Apoi poți deja să integrezi conținutul video în strategia de marketing la nivel de business.

Social Media

Nu credem că există un mod mai bun de a crește brand awareness-ul decât social media marketing-ul. Cu miliarde de utilizatori activi în fiecare lună, social media este un instrument cheie în arsenalul oricărui marketer. Te întrebi care este cea mai atractivă parte a postărilor pe canalele social media? Sunt gratuite pentru companii să le creeze și pentru public să le urmărească. :) Totuși, dacă te aștepți la rezultate vizibile din postările organice pe social media, va fi nevoie să știi care sunt platformele și tipurile de postări pe care audiența ta le preferă și pe care le găsește relevante. Publicul tânăr poate fi găsit acum mai mult pe Tik Tok și Instagram, în timp ce publicul adult petrece mai mult timp pe Facebook. Nu uita că trebuie, de asemenea, să menții constantă activitatea pe aceste platforme. 

Fie că vorbim de o imagine cu o descriere foarte bine gândită, fie un video de un minut, o strategie de conținut social media bine pusă la punct va atrage imediat atenția consumatorului.

P.S.: Rețelele sociale sunt o modalitate excelentă de a valorifica puterea conținutului generat de utilizatori (User Generated Content) și de a folosi atât word-of-mouth marketingul, cât și dovezile valorii pe care o aduce brandul.

Studii de caz

A lăsa utilizatorii să te descopere prin spusele clienților este la fel de important pentru un brand la fel cum este cunoașterea propriei audiențe. Studiile de caz - sau case studies - sunt povești convingătoare ale clienților care ilustrează modul în care brandul, agenția, afacerea aduce valoare în viețile și afacerile utilizatorilor. În plus, dacă ești o agenție de marketing, studiile de caz sunt oportunitatea perfectă de a dovedi rezultatele uimitoare la care ai ajuns, strategiile pe care le-ai folosit și cum poate agenția ta să ajute alte branduri. 

Majoritatea business-urilor preferă studiile de caz ca tip de marketing de conținut, deoarece acestea reprezintă o modalitate extrem de eficientă de a genera clienți.


Deși această listă nu a epuizat toate formatele existente, topul nostru cu siguranță cuprinde cele mai populare și eficiente tipuri de content marketing. În momentul în care vrei să integrezi marketingul de conținut în strategia ta de marketing digital, nu uita că obiectivele content marketing sunt pe termen mediu și lung. Da, vei avea nevoie de răbdare în jocul content marketing-ului, dar când vei începe să vezi rezultatele și ele vor fi pe termen lung. ;)