5 sfaturi de marketing pentru industria de turism în 2022

Vara este acel moment al anului în care oamenii sunt în căutarea acelei vacanțe perfecte - unii își găsesc inspirația în feed-ul de Instagram al prietenilor, în timp ce alții caută pur și simplu pe Google idei pentru idei de vacanțe în familie sau oferte de călătorie. Dacă lucrezi în industria turismului, cu siguranță știi deja faptul că anul acesta competiția este mai mare ca niciodată având în vedere că oamenii încep din nou să simtă chemarea călătoriilor după doi ani de pandemie. Mai ales că majoritatea țărilor au anunțat că își vor ține granițele deschise, iar autoritățile au ridicat toate măsurile de restricționare.


În contextul acestui „travel boom”, cum te poți asigura că atragi cât mai mulți clienți, mai muți decât ai avut până acum? Ai o strategie de marketing care poate să îți aducă lead-uri de calitate? 


Iată 5 sfaturi pentru a-ți îmbunătăți strategia de marketing turistic în 2022: 


  1. Creează conținut de calitate pentru audiența ta

55% dintre călători pleacă în doar una sau două vacanțe pe an, spun datele Google. Totuși, acești călători fac mult research înainte de a face o rezervare. 

Probabil știi deja că motto-ul nostru este „Content Marketing is King”, dar de această dată avem și rezultatele care să îl susțină. Imaginează-ți, milioane de oameni fac research atent și intensiv pentru a găsi informații relevante despre călătorii - aici sunt câteva exemple, conform Bing: 


  • 33 de milioane de oameni caută bilete de avion

  • 29 de milioane de oameni caută rezervări pentru hoteluri și moteluri

  • 16 milioane de oameni caută oferte de vacanță 

  • 14 milioane de oameni caută să închirieze o mașină

  • 10 milioane de oameni caută croaziere


De ce să nu fi tu primul rezultat pe care îl găsesc pe prima pagină la următoarea lor cutare? Acordă timp și atenție pentru a crea acel content plan și nu uita de SEO - acesta este, de fapt, ceea ce ajută conținutul tău să aibă un rank mai bun și să ajungă la cât mai mulți oameni din audiența ta. Nu uita totuși - content marketing -ul aduce rezultate pe termen lung, așadar nu te aștepta ca lead-urile să vină peste noapte după ce ai apăsat butonul de publish. 


Dacă nu ești familiar cu tema Content & SEO, aruncă un ochi pe Ghidul SEO pentru începători


  1. Profită de cele mai noi formate de Google Ads

Da, SEO este super, dar dacă de abia începi să îl pui în practică și nu există încă destul trafic organic pe site-ul tău, atunci ar trebui să te împrietenești mai bine cu Google Ads. Pe lângă crearea de campanii de brand și pentru search terms generali (pentru oamenii care caută cuvinte cheie precum vacanță exotică, oferte de călătorie, agenție de turism etc.) ar trebui ca înainte să verifici și volumele de căutare pentru cele mai populare destinații din portofoliul tău și când sunt ele cele mai de interes pentru a putea rula ad-uri targetate. Mai mult, de curând Google a introdus un nou format de campanie, Performance Max, care poate ajuta campania ta să ajută pe toate platformele deținute de Google pe care audiența ta petrece cel mai mult timp - ceea ce te ajută să creezi mai multe puncte de intersecție cu ad-ul și să familiarizezi utilizatorul cu brandul tău. Aceste platforme includ, de exemplu, YouTube, Google Maps, Gmail și Display, astfel că, atunci când cineva începe procesul de căutare, își vor aminti brandul tău. 


  1. Profită de trenduri

Volumele de căutare sunt într-o continuă schimbare, mai ales în industria turismului. Un show filmat în Tailanda este difuzat? Volumele de căutate pentru vacanțe în Tailanda vor fi mai mari ca niciodată. Este un eveniment de proporții organizat în Japonia? Oamenii vor începe să caute excursii în Japonia. Niște TikTok influencers extrem de cunoscuți aleg să își petreacă luna de miere în Maldive? Toată lumea caută bilete de avion și hoteluri din Maldive. Echipa ta de marketing ar trebui să fie mereu la curent cu trendurile din industria turismului și să înceapă să creeze conținut și campanii în baza acestora pentru ca tu să poți profita de popularitatea ultimelor tendințe fără să fie nevoie să investești prea mult buget. 


  1. Înțelege care este întreg user journey atunci când rezervi o călătorie

Cum crezi că un utilizator ajunge să facă o rezervare? Caută în Google „vacanțe în Bali”, dau click pe primul rezultat și apoi fac o rezervare? Ei bine, dacă lucrurile ar fi atât de simple… 

În realitate, o persoană are sute de interacțiuni cu cu un brand înainte să rezerve o călătorie - și durează luni din momentul în care încep planificarea unei vacanțe până în momentul în care fac rezervarea. 


Google a identificat patru momente critice în user journey -ul unui călător: 

  1. Dreaming - oamenii caută surse de inspirație pentru a alege destinația de vacanță (în funcție de interese, activitățile favorite, preferințele grupulu de prieteni sau ale familiei)

  2. Organizing - încep etapa de căutare pentru pachete de vacanță, zboruri, hotelui, activități

  3. Booking - oamenii iau o decizie și rezervă sejurul

  4. Experiencing - oamenii caută activități și locuri de vizitat în apropierea cazării lor. 


Cum te afectează aceste criterii? Prin înțelegerea „călătoriei” utilizatorului tău pe site-ul business-ului pe care îl deții, îți vei planifica diferit campaniile de marketing, iar așteptările tale vor fi setate de la început. În plus, îți va fi mai clar faptul că diversificarea conținutului de pe social media și email marketing este cea mai bună decizie pe care o poți face pentru că audiența ta nu este niciodată, simultan, în același punct al călătoriei lor, așadar va fi nevoie să le oferi constant surse de inspirație. 


  1. VR marketing pentru o experiența a consumatorului mai bună

Tehnologia VR (Virtual Reality) aduce o lume nouă de oportunități pentru industria de turism. Cu ajutorul unui gadget special 360 și o imagine sau un video 3D, îi poți ajuta pe clienții tăi să călătorească oriunde în lume - virtual, bineînțeles. Experiența VR a acestora poate influența cu siguranță decizia lor de a călători într-o anumită țară, așa că investește în conținut VR pentru destinațiile cheie din portofoliul tău. Astfel de videoclipuri 3D se găsesc deja pe YouTube - așadar, vei avea nevoie doar de gadgetul special pentru a merge în cea mai uimitoare călătorie cu un balon cu aer cald, de exemplu. 


Practica din ce în ce mai populară a marketingului pentru turism ajută agențiile de turism sau chiar hotelurile și liniile aeriene să satisfacă nevoile clienților și, mai ales,  să le reamintească faptul că ei nu plătesc doar serviciile, ci și experiența. 




Vrei să afli mai multe despre travel marketing? Aici este cel mai apreciat articol al nostru din industrie: DIGITAL MARKETING PENTRU TURISM - 4 TEHNICI EFICIENTE PENTRU A CREȘTE AGENȚIA TA ÎN MEDIUL ONLINE