Ți-ai deschis o afacere în oraș sau ești deja antreprenor, dar încă te întrebi cum poți să faci ca afacerea ta să fie mai vizibilă online?
Dacă vrei ca oamenii să afle despre produsele și serviciile tale și să faci din afacerea ta vedeta locală, ai ajuns unde trebuie!
Uite un ghid simplu de Local SEO care te va ajuta să atragi atenția clienților din zona ta și să crești vizibilitatea în mediul online.
Hai să trecem la treabă și să-ți arătăm cum Local SEO poate face minuni pentru afacerea ta!
1. Google Business – Startul în forță
Primul lucru pe care trebuie să-l faci? Să-ți setezi și să-ți optimizezi profilul Google Business.
Gândește-te la el ca la o carte de vizită digitală. Când cineva caută pe Google „restaurant fain în Brașov” sau „frizerie în Timișoara”, tu vrei să fii acolo, în topul căutărilor, nu?
Cum creezi și optimizezi profilul Google Business pentru Local SEO:
Accesează Google Business și creează un cont gratuit.
Completează toate informațiile esențiale: numele afacerii, adresa, numărul de telefon, website-ul și programul de funcționare.
Adaugă categorii relevante pentru afacerea ta (ex: „restaurant italian” sau „salon de coafură”).
Include imagini de calitate: poze cu locația, produsele tale sau serviciile oferite.
Răspunde la recenzii: Interacționează cu clienții care îți lasă recenzii, fie că sunt pozitive sau negative. Acest lucru arată că îți pasă de părerea lor. (Citește articolul în continuare, căci am oferit mai multe sfaturi despre recenzii mai jos.)
Un profil bine completat și activ te va ajuta să apari mai sus în rezultatele de căutare atunci când cineva caută o afacere ca a ta în zonă. Și nu, nu este suficient să-l faci doar o dată și gata, acesta trebuie actualizat în mod constant (mai ales programul de funcționare), să adaugi periodic poze de la locație, chiar și cu meniul dacă este vorba despre un restaurant, sau cu lista de prețuri în cazul unui business de servicii.
Dacă ai o cafenea hip din București, pune poze cu cafeaua aia artizanală care îi face pe toți să posteze pe Instagram, iar dacă ești frizer, adaugă poze cu tunsorile fresh pe care le faci.
Show them what you've got!
2. Cuvintele cheie locale – Mai mult decât niște cuvinte
Acum că profilul tău Google Business e pus la punct, trebuie să te asiguri că și site-ul tău e optimizat pentru căutările locale. Aici intră în joc o strategie de SEO optimizată pe cuvintele cheie locale. Da, e important ce spui pe site, dar și cum o spui.
Cum să folosești cuvintele cheie locale:
Includerea orașului sau a regiunii în titlurile paginilor, în conținutul lor și în meta descrieri. De exemplu, dacă ai un magazin de îmbrăcăminte în Timișoara, poți folosi keywords generale precum "magazin de îmbrăcăminte Timișoara" sau keywords mai specifice precum "rochii de ocazie Timișoara".
Scrierea de conținut specific pentru locația ta. Cea mai bună variantă este blogul; cu ajutorul acestuia poți crea articole precum "Cele mai bune locuri de shopping în Timișoara" sau "5 tipuri de rochii de ocazie pentru nunțile de vara asta" / "Ce culori de cămăși pot purta bărbații la nuntă" / "Ce culori ar trebui să aibă rochia de nașă?" / "3 tipuri de pantofi pe care orice femeie ar trebui să le aibă în garderobă". În acest fel, poți crea conținut util, educativ pentru audiența țintă astfel încât să servească atât strategiei de SEO prin includerea de keywords relevante, care să aducă trafic pe site, cât și poziționării ca un brand de încredere în domeniu, ce are oameni bine pregătiți, care pot oferi sfaturi cumpărătorilor.
Menționarea zonelor deservite pe site-ul tău. Dacă livrezi produse sau oferi servicii într-un anumit cartier sau într-o zonă geografică, menționează aceste informații încă de pe prima pagină.
Când cineva caută pe Google „service auto Târgu Mureș”, asigură-te că site-ul tău spune clar și răspicat că acolo te găsesc. Mai multe detalii înseamnă mai multe șanse să atragi oameni din zonă!
3. Recenziile – Sunt aur pentru Local SEO
Recenziile sunt ca o combinație între marketing de la om la om și SEO. Când clienții tăi își împărtășesc experiențele pozitive (sau negative), Google ia notițe. Dacă afacerea ta are multe recenzii bune, vei avea mai multe șanse să fii pe primul loc în căutările locale.
Cum obții recenzii?
Simplu, cere-le! După ce ai oferit un serviciu, cere clientului să lase o recenzie. Nu, nu e nevoie să fie ciudat – doar spune-le cât de mult te-ar ajuta o părere sinceră pe Google. Dacă testezi asta o perioadă și numărul review-urile nu se îmbunătățește, ia în considerare să oferi ceva (o mică reducere) în schimbul unei recenzii sincere.
Ușurează-le viața: trimite-le un link direct către profilul tău de Google Business.
Răspunde-le recenziilor, fie ele pozitive sau mai puțin strălucite. Asta arată că îți pasă și că ești activ. În cazul recenziilor negative, cel mai bine este să duci conversația în particular și să încerci să afli mai multe detalii despre experiența negativă a clientului - astfel, el se va simți ascultat, iar tu vei putea extrage o învățătură de acolo.
Exemplu: Dacă ai un salon de manichiură, cere clientelor să lase câteva cuvinte despre serviciile tale. Nu doar că îți vei atrage mai mulți clienți, dar Google va observa și va crește vizibilitatea salonului tău în căutările locale.
4. NAP – Nu, nu e despre somn!
NAP vine de la Nume, Adresă și Telefon și este esențial ca aceste informații să fie constante peste tot online. Pe scurt, Google iubește consistența! Dacă numele afacerii, adresa sau telefonul variază de pe o platformă pe alta, motorul de căutare ar putea fi confuz, iar asta înseamnă mai puțină vizibilitate pentru tine.
Ce ai de făcut?
Verifică dacă NAP-ul tău este uniform pe toate platformele: Google Business, Facebook, Instagram, TikTok, website-ul tău, directoare locale.
Asigură-te că informațiile sunt corecte și actualizate. Ultimul lucru pe care-l vrei e ca oamenii să sune la un număr greșit sau să vină la o adresă unde ai activat acum 2 ani!
5. Backlink-urile locale – Prietenii din cartier te ajută
Obținerea de backlink-uri locale este ca și cum ai construi o rețea de prieteni care vorbesc despre tine în oraș. Când alte site-uri locale îți fac legături către site-ul tău, Google observă și consideră că ești important în comunitatea ta.
Cum obții backlink-uri locale?
Fă parteneriate cu afaceri din zonă și propune linkuri reciproce. De exemplu, dacă ai un magazin de biciclete, colaborează cu un magazin de sport local și recomandați-vă reciproc.
Implică-te în evenimente locale și cere să fii menționat pe site-urile evenimentelor.
să adăugăm și presa locală
Exemplu: Dacă ești proprietarul unui restaurant în Iași, găzduiește evenimente locale și cere organizatorilor să îți includă un link în paginile lor. E un mod simplu de a-ți crește autoritatea locală.
6. Monitorizează și ajustează
Local SEO nu e ceva ce faci o dată și gata. E important să monitorizezi performanța și să ajustezi strategia SEO pe parcurs.
Cum monitorizezi Local SEO?
Folosește Google Search Console pentru a vedea ce cuvinte cheie aduc oamenii pe site-ul tău - în funcție de relevanța lor și de traficul adus, vei știi pe ce keywords să te concentrezi în crearea de conținut pentru blog.
Folosește pentru a vedea cum interacționează vizitatorii cu site-ul tău (cât timp petrec pe site, câte pagini accesează), dar și de pe ce dispozitive accesează site-ul, în ce categorii de vârstă se încadrează
Urmărește recenziile și feedback-ul clienților pentru a vedea cum poți îmbunătăți experiența generală.
Fii flexibil și gata să adaptezi cuvintele cheie, conținutul și strategiile tale în funcție de ce funcționează mai bine.
P.S. Nu uita de rețelele de socializare – vizibilitatea contează!
Pe lângă optimizarea pentru căutările locale prin Local SEO, este esențial să nu neglijezi nici prezența pe rețelele de socializare.
Fie că vorbim de Facebook, Instagram, TikTok sau LinkedIn, fiecare platformă îți oferă oportunitatea de a-ți face afacerea vizibilă pentru o audiență mai largă și de a interacționa direct cu clienții.
Prin postări constante și relevante, ai șansa să menții vie conexiunea cu publicul tău, să răspunzi întrebărilor acestora și să îți promovezi produsele sau serviciile în mod eficient.
Acum că știi cum să folosești Local SEO pentru a face afacerea ta vedetă în oraș, e timpul să treci la acțiune! Iar dacă simți că ai nevoie de ajutor în conturarea unei strategii de conținut optimizat SEO, poți apela oricând la o agenție de digital marketing cu experiență și rezultate demonstrabile. Poți apela la noi nu doar pentru un serviciu, ci pentru tot ansamblul necesar motorului tău de marketing - de la Strategie, la implementare digitală sau producție website / media.
Dacă ești curios să afli mai multe despre cum să îți construiești o prezență solidă în mediul online, te invităm să explorezi și alte resurse utile de pe blogul Marketiu.
Citește următoarele articole pentru mai multe informații:
Cum să începi o strategie de SEO, dacă vrei să faci singur
Must have-uri în materie de instrumente de SEO
Nu rata aceste ghiduri și începe să-ți transformi afacerea într-un brand puternic, vizibil și de succes!