Marketing pentru cofetărie - cum să ai mai mulți clienți și comenzi?

Anul 2020 a venit la pachet cu multe schimbări și nevoia de digitalizare a tuturor brand-urilor. Cofetăriile nu au scăpat nici ele de acest pas - unele dintre ele s-au adaptat, altele nu. Dacă administrezi o cofetărie, probabil te-ai lovit de dificultățile digitalizării - fiind un business care este axat pe contactul uman, sau poate doar ai fost nevoit să regândești puțin strategia de marketing pe care o urmai.

În articol de față vom povesti despre aspectele pe care ar trebui să le ai în vedere atunci când te gândești la strategia de marketing pe care vrei să o urmeze cofetăria ta - fie în urma pandemiei, fie pentru că simți nevoia de o modernizare. 


Website-ul este un pilon important în orice afacere. Atunci când clienții sau potențialii tăi clienți vor avea nevoie de mai multe informații și detalii, vor apela la website-ul tău. De aceea, este important să ai grijă ca acesta să fie optimizat, ușor de navigat și, bineînțeles, mobile friendly. 

Vorbind despre cofetării, șansele ca pozele să bată descrierile produselor sunt foarte mari - cine nu vrea să vadă cum arată prajiturile, în loc să citească despre ele? Imaginile sunt foarte importante în acest business și nu trebuie neglijate. Dar aici mai apare încă un aspect care nu trebuie neglijat - dimensiunea acestora. Deși prăjiturile arată delicios, dacă vizitatorii trebuie să aștepte câteva secunde pentru a se încărca website-ul, este posibil ca aceștia să îl părăsească înainte. Studiile arată că vizitatorii sunt dispuși să aștepte maxim 3 secunde pentru a se încărca un website înainte să-l părăsească. 

Pro tip: include și fotografii cu interiorul prăjiturilor, pentru ca cei care îți vizitează site-ul să știe la ce să se aștepte. 


Clienții accesează de cele mai multe ori website-ul pentru informații generale - programul, locația, meniul sau ofertele disponibile, de aceea este important ca acesta să fie gândit cât mai ușor de navigat, cu toate informațiile de bază cât mai vizibile. O recomandare pentru acest aspect ar fi introducerea acestor detalii la finalul fiecărei pagini.

  • Mobile friendly

Un alt aspect foarte important este să ai un website mobile friendly. În 2020, peste 50% dintre vizitatori folosesc telefonul mobil, de aceea este important să ai un website optimizat. Altfel, șansele să pierzi cel puțin jumătate dintre vizitatori sunt foarte mari. Un site mobile friendly înseamnă ca acesta să fie adaptat pentru orice dispozitiv mobil, indiferent de dimensiunea ecranului.

Ultimele luni ne-au arătat că trebuie să fim pregătiți pentru orice. De aceea, opțiunea de a comanda online este absolut necesară în aproximativ orice business. Cu siguranță tuturor ni s-a făcut poftă de “ceva dulce” acasă și ori nu aveam ingredientele necesare, ori eram prea obosiți, așa că am decis să comandăm. Sau poate organizăm o petrecere și suntem presați de timp, dar ne dorim să avem prăjiturile de la cofetăria noastră preferată la petrecere. Include neapărat și informații despre livrarea lor - costuri estimate, timp de livrare.

Citește studiul nostru de caz din sfera E-Commerce:

Ca pentru orice brand, Social Media Marketing este un pilon de bază - putem spune că unul dintre cei mai importanți. Așa vor afla mulți potențiali clienți de cofetăria ta, vor vedea poze la persoanele pe care le urmăresc, vor vedea prăjiturile și locația de dinainte, iar șansele să viziteze cofetăria cresc exponențial. 

Pozele folosite în Social Media sunt foarte importante și strategia de marketing este bine să se bazeze pe acestea. Ai grija ca pozele tale să fie cât mai calitative și… delicioase! Să fim serioși, când alegem o cofetărie, pozele fac mereu diferența. Cu cât pozele sunt mai clare, mai “curate” și mai inspirate, cu atât crește și pofta din ochii privitorului. Nu uita să folosești și postări de tip video în strategia ta de Social Media Marketing - oamenii adoră filmulețele și dulciurile. Iar dacă le combini, șansele de a avea succes sunt enorme! În plus, video-urile au un reach organic mult mai bun decât postările de tip imagine.

Giveaway-urile sunt încă o idee perfectă pentru o cofetărie - oferă-le clienților un pachet, poate cu mini-prăjituri - un tasting al mai multor bunătăți din meniu, poate un voucher pe care să-l folosească la următoarea vizită - astfel îți poți crește și numărul urmăritorilor din Social Media, dar și expunerea

Nu uita să adaugi locația în fiecare postare. În cazul în care un posibil client vede o postare și vrea să afle în ce zonă este cofetăria, să poată intra cât mai rapid, fără prea multe bătăi de cap.

  • User-Generated Content - lasă clienții să vorbească în numele tău

Clienții adoră să posteze pe Social Media produsele care le plac. Folosește-te de clienții tăi care apreciază ceea ce faci, respostează content-ul pe care aceștia îl generează pentru tine. Asta te va ajuta să le arăți oamenilor că brand-ul tău este unul de încredere, că oamenii sunt fericiți cu ceea ce oferi și va fideliza și clienții actuali - care sunt o parte importantă a business-ului tău. Nu uita să incluzi un Call To Action în postările tale care să îndemne oamenii să posteze pe social media și să  îți dea tag în postări.


  • Scrie articole pe blog

Adaugă în strategia ta de marketing și Content Marketingul. Scrie articole pentru publicul tău - împărtășește rețete cu ei, povești despre istoricul prăjiturilor sau al brandului tău, oferă-le tips & tricks pentru prăjituri gustoase.  Dacă nu ai încă un blog, poți afla mai multe despre beneficiile pe care le aduce și cum îl poți porni din articolul nostru Ghid pentru Content Marketing.

  • Generează programe de loialitate

Cum spuneam și mai sus, clienții existenți sunt o parte foarte importantă a  business-ului. Te poți folosi de Email Marketing pentru a trimite clienților tăi din online un voucher de reducere pentru următoarea comandă sau să le oferi transport gratuit - ei vor simți că sunt apreciați pentru fidelitate, iar tu vei genera mai multe vânzări. Dacă ai nevoie de ajutor în această privință, citește articolul nostru Ghid pentru Email Marketing.

strategie-marketing-cofetarii-marketiu-agentie-digital-marketing4.jpg


Câteva sfaturi utile pentru cofetăria ta

  • Nu uita să îți faci o pagină Google My Business - așa locația ta va apărea pe Google în căutările clienților. Nu numai că vei apărea în căutările lor, dar vor putea găsi mai multe informații despre cofetăria ta - program, locație, website, contact, recenzii, fotografii reprezentative. Pro tip: urcă tu primele fotografii de înaltă calitate în contul de My Business, atât cu spațiul amenajat, cât și cu prăjiturile.

  • Încarcă-ți meniul online - asta va ajuta posibilii clienți să se hotărască și să vadă dacă le poți oferi ceea ce își doresc. De multe ori, în special când vine vorba de prăjituri, ne dorim ceva în mod special: cu vanilie, fără frișcă, cu multă ciocolată, vegane, raw vegane… De ce să batem drumul degeaba până la o cofetărie fără să știm dacă găsim sau nu? 

  • Dacă ai o grădină sau mai multe mese, poți să oferi posibilitate de “Book Now” - poate sărbătoresc o zi specială și vor o masă rezervată pentru a mânca ceva dulce.

  • Postează zilnic pe Social Media. Arată-le constant ce bunătăți ai mai introdus, ce prăjituri pot să găsească în ziua respectivă și care este atmosfera de la cofetărie. Realizează însă un calendar al postărilor, pentru a rămâne organizat.


Strategia de marketing pentru o cofetărie trebuie gândită cu atenție și tot focusul trebuie să fie în jurul produselor, adică al prăjiturilor. Oamenii vor să vadă poze atractive și delicioase, care să-i facă să numere minutele până ajung la prăjiturile tale. 


Sperăm că acest articol te-a ajutat să îți conturezi strategia de marketing a cofetăriei tale și că acum ești pregătit să abordezi publicul în online. Dacă ai nevoie de ajutor, ne poți scrie la adresa de email hello@marketiu.ro și te vom ajuta cu drag! :)