A admira pe cineva pentru parcursul său profesional este ceva de care viețile oamenilor moderni depind în mare. Celebrități precum actori, cântăreți și jucători sportivi sunt cei care ne influențează viața prin modul în care vorbesc, acționează și își optimizează constant setul de valori și experiențe.
Brandurile și sportivii sunt o combinație perfectă pentru un parteneriat de succes și credem că, dacă dorești să îți extinzi afacerea sau să creezi un brand personal, vei găsi în acest articol câteva hack-uri grozave care te vor ajuta să faci lucrurile să meargă în următoarea perioadă.
În ceea ce îi privește, există o muncă grea în spatele fiecărei apariții publice și multe persoane sunt implicate în imaginea lor și în modul în care sunt văzuți în public. Îți vom aduce câteva informații folositoare despre întregul proces din spatele creării imaginii unei vedete, despre modul în care funcționează o agenție din acest domeniu și care sunt cele mai interesante provocări atunci când lucrați în personal branding.
Este bine-cunoscut că pentru a avea succes în proiectele tale, trebuie să-ți placă și să te proiectezi în ele, pentru că acolo unde nu există pasiune, nu va exista niciun rezultat. Acesta este un lucru important pe care l-am învățat din expereința lui Aaron Zack, fondatorul agenției Revolving Mind Media, specializată în domeniul de activitate al NFL și nu numai.
Aaron a început ca un jucător sportiv pasionat, dar și-a dat seama că îi plăcea mai mult marketingul și afacerile și a decis să-și ia viața în propriile mâini și să înceapă o afacere bazată pe dragostea sa pentru sport, dar și pentru marketing și branding. La vârsta de 25 de ani, și-a lansat propria agenție și a devenit unul dintre cei mai tineri agenți, NFL, care lucrează acum cu nume mari din această industrie, precum Dez Bryant și Jaylon Smith și jucători NBA precum Dennis Smith Jr.
Expertiza lui Aaron reunește atât branduri, cât și jucători, iar cu munca echipei sale, agenția creează parteneriate excelente pentru ambele părți. În industria sportivă, influența asupra publicului este cu adevărat mare, deoarece totul este asociat cu un jucător sau cu un tip de sport cum ar fi fotbalul sau baschetul, cel puțin în SUA.
Oamenii cumpără pantofi LeBron pentru că îl iubesc pe LeBron. S-ar putea să nu se simtă confortabil cu ei, dar văd persoane care le poartă și le promovează.
Acesta este nivelul de influență despre care vorbim și este crucial să profităm de el și să creăm parteneriate pe termen lung - un an, doi ani, parteneriate de trei ani, concentrându-ne atât pe branduri, cât și pe jucător.
Construirea unei agenții puternice este ceva care l-a adus pe Aaron în punctul în care primește o mulțime de cereri de parteneriat și acest lucru este ceva important pentru afacerile cu care lucrează, dar și pentru sportivi, deoarece creează contextul perfect pentru un parteneriat.
Un lucru crucial în aceste tipuri de parteneriate este faptul că sportivul trebuie să creadă cu adevărat în afacere, deoarece sportivii ajută cu adevărat creșterea vizibilității afacerilor și a brandurilor, iar sportivii caută să se asocieze cu afaceri și branduri cu prestigiu.
A începe să adaugi mai multe servicii agenției tale este un pas înainte pentru tine, deoarece clienții tăi vor găsi în tine întreg pachetul de care au nevoie pentru a-și scala afacerea prin tine, precum servicii SEO, dezvoltare site web, videografi, servicii PR, servicii Search Engine Marketing, etc.
Când vine vorba de gestionarea paginilor de socializare ale sportivilor, colaborarea are trei verticale: fie sportivul își gestionează singur activitatea, fie agenția gestionează profilul, fie un manager intern al atletului. Rolul agenției este de a crea un framework și o strategie cu brandurile, care este diferită de la un parteneriat la altul. În afară de aceasta, foarte important este și networkingul la evenimente, oferirea cărților de vizită, trimiterea unor e-mailuri personalizate, și așa mai departe.
Ca sportiv, nu știi niciodată cât timp vei fi pe teren jucând, deoarece oricând se poate produce un accident și din acel moment, nu mai ești văzut ca un atlet și va trebui să fii văzut ca persoana din spatele căștii.
Un lucru interesant pe care Aaron l-a identificat în agenția sa a fost în momentul în care Jaylon Smith a fost rănit și avea nevoie de o perioadă de recuperare - acesta a fost momentul în care a văzut o oportunitate pentru o colaborare și l-a pus în contact cu o clinică de crioterapie. Nu doar că Jaylon a devenit ambasador de brand pentru clinică, dar acum își deschide propriile clinici și propriile afaceri în Fort Wayne. Acesta este unul dintre exemplele în care sportivul crede atât de mult în brandul cu care lucrează, încât a luat acest lucru foarte în serios și s-a implicat pe deplin în colaborare.
Cât despre branduri, brandurile, dacă alegi ca agenția ta să lucreze cu branduri mai mici, acesta este punctul în care veți vedea rezultate. Există multă creativitate la mijloc în tot acest proces și am ajuns să ne dăm seama că atât sportivii, cât și brandurile, au multe de câștigat din aceste parteneriate. Pentru branduri, este mult mai ieftin să lucrezi cu un sportiv atunci când totul se concentrează pe parteneriate de capitaluri proprii. În acest caz, este mai probabil ca sportivul să fie foarte implicat în produsul sau serviciul brandului, iar pentru întreprinderile mici este un mod bun de a economisi niște bani. În cele din urmă, toată lumea va fi mulțumită de rezultate.
KPI-urile într-o afacere merită să fie analizate, deoarece Aaron are multe lucruri interesante de spus despre acest lucru, concentrându-se în principal pe cifre.
SEO, SEM și Social Media sunt principalele componente ale parteneriatelor, deoarece acestea sunt cuantificate analizând conversii, aprecieri, comentarii, sau clicuri pe pagină.
Pe de altă parte, dacă un consumator navighează pe site și petrece câtva timp pe el, acesta este un moment în care merită să analizezi, deoarece poți să vezi clicurile care vin înapoi pe site. Marketingul pe motoarele de căutare și Google Ads și anunțurile de pe rețelele de socializare sunt foarte cuantificabile și vă pot arăta, de asemenea, cât timp a rămas utilizatorul pe fiecare pagină a site-ului și la rata de respingere. Ca o finalizare, urmărește întotdeauna cifrele, deoarece dorești să vezi rezultate în aceste tipuri de parteneriate - dacă un brand a plătit 1.000 USD, se așteaptă să genereze aproximativ 3-4.000 USD venituri pentru afacerea respectivă pentru ca aceasta să aibă sens.
În cazul în care ți-a plăcut articolul nostru, aruncă o privire pe blogul nostru unde găsești mai multe informații despre scalarea afacerii tale cu produse alimentare și băuturi, B2B Saas sau multe alte subiecte interesante!
Acest articol este inspirat de un episod al podcastului Marketiu - The Marketing Innovation Show.
Discuția dintre Andrei Tiu și Aaron Zak - fondatorul agenției Revolving Mind Media, a fost o sursă de informații și ne-a făcut să extragem câteva idei interesante pentru dvs. din podcastul nostru: „The Marketing Innovation Show”. Ascultă întreg episodul pe platforma ta preferată sau urmărește-l pe YouTube: