Key Performance Indicators (KPI) sunt utilizați aproape peste tot, fie în cunoștință de cauză, fie nu. Aceștia sunt indicatori specifici, măsurabili, pe baza cărora se poate stabili și urmări un obiectiv. Știind ce vrei să realizezi și prin ce mijloace măsurabile (obiective parțiale) poți ajunge acolo înseamnă că ai câștigat deja jumătate din succes. Din aceste obiective parțiale, puteți crea o strategie de marketing, datorită căreia această călătorie va fi mai ușoară. În acest articol, vă prezentăm mai multe valori care vă pot ajuta să vă stabiliți și să vă urmăriți obiectivele în cadrul campaniilor PPC.
Indicatorii cheie de performanță sunt importanți chiar și în marketing pentru a măsura performanța campaniilor PPC, astfel încât să le puteți evalua eficiența sau să luați în considerare optimizarea acestora. Înțelegerea indicatorilor cheie de performanță ar trebui să fie baza oricărei persoane care decide să lucreze cu reclame PPC.
Urmărirea KPI-urilor PPC este ca și cum ai păși pe scară. Este o modalitate de a urmări performanța ad-ului PPC pentru a vă asigura că anunțurile sunt eficiente. Conform cercetărilor, 97% din campaniile publicitare Google eșuează fără analize adecvate.
În ciuda importanței monitorizării performanței, 72% dintre companii nici măcar nu s-au uitat la campaniile PPC de peste o lună! Dacă faceți parte din acest 72%, este timpul să aruncați o privire mai profundă. Iată patru KPI-uri PPC cruciale de urmărit.
Numărul de click-uri
Fiecare conversie începe cu un click. De aceea, click-urile reprezintă un indicator timpuriu al succesului campaniilor PPC.
Acest indicator KPI măsoara numărul de persoane care au facut click pe ad-ul tău.
Managerii de campanii adesea înregistrează conturile pe parcursul lunii pentru a întrerupe anunțurile care nu au performanțe și chiar măresc sumele licitate pentru anunțurile existente.
Click-urile reprezintă un KPI excelent pentru verificarea performanței contului periodic. Cu toate acestea, succesul unei campanii nu este determinata doar prin acestea.
Rata de click (CTR)
Click-urile sunt un indicator vital al succesului campaniei de PPC. Pur și simplu, oamenii fac click pe anunțul tău dacă consideră că este relevant și valoros. Pe baza click-urilor publicitare, mulți specialiști în marketing decid dacă își întrerup campaniile sau își măresc sumele licitate.
Cu toate acestea, numai click-urile nu oferă o perspectivă completă asupra performanței campaniei. De aceea, este importantă măsurarea ratei de click. Această valoare vitală PPC vă arată câți utilizatori au dat clic pe anunțul tău după ce l-au văzut.
Scorul de calitate
Scorul de calitate este o valoare numerică care afectează poziția anunțului în Căutarea Google. Google a creat-o pentru a indica dacă conținutul promovat este relevant. Spre deosebire de alte metrici, acesta este puțin mai puțin echivoc.
Acest indicator se bazează pe mai mulți factori, inclusiv CTR estimat în general, performanța paginii de destinație, relevanța anunțului și formatul acestuia. Un scor de bună calitate, de la 7 la 10, indică faptul că investiți puțin sau în mod adecvat. Un scor de calitate proastă, sub 6 ani, vă spune că plătiți prea mult.
Rata de conversie
Dacă ar exista un „cel mai important” KPI PPC de urmărit, acesta ar fi rata de conversie. Rata de conversie (CVR) este întregul motiv pentru care rulezi search paid ads. Reprezintă numărul de persoane care au văzut anunțul, au dat click pe acesta, au urmărit îndemnul (CTA) și l-au transformat într-o vânzare. Rata de conversie este măsura succesului campaniei.
Poți să calculezi CVR împărțind numărul de conversii pe care le-a adus o campanie la numărul total de click-uri. De exemplu, dacă ați obținut 200 de clicuri și 10 conversii, CVR-ul tău ar fi 10/200 sau 5%.
Acum, s-ar putea să te întrebi dacă CVR este cel mai important KPI de urmărit, atunci de ce să vă deranjați pe toți ceilalți? Acest lucru se datorează faptului că CVR este influențat de zeci de factori. De la cuvinte cheie și copiere publicitară până la proiectarea paginii de destinație și CTA, fiecare aspect mic al campaniei tale PPC poate afecta ratele de conversie. Urmărirea altor indicatori de performanță oferă o idee mai precisă despre locul în care trebuie făcute ajustări pentru a îmbunătăți rezultatele.
Nu uita că indicatorii KPI nu se exclud reciproc. Îmbunătățirea CTR poate avea un impact pozitiv asupra Scorului de calitate, iar îmbunătățirea Scorului de calitate poate avea un impact pozitiv asupra costului pe click și costului pe achiziție, creând la rândul său campanii PPC mai profitabile pentru clienții care stau mai mult.
Având în vedere toate acestea, este important ca agenții de publicitate să înceapă să-și îmbunătățească performanțele la nivel de clicuri, asigurându-se, de asemenea, să nu fie prinși de un singur număr și să vă amintiți să faceți un pas înapoi și să vă uitați la KPI-urile care creează mai mult imagine completă. Și dacă credeți că este posibil să aveți nevoie de ajutor, o agenție profesională de marketing digital este expertul de care veți avea nevoie alături.