Într-o scenă a turismului românesc în care numărul agenților de turism nou înființate este aproape egal cu numărul celor ce își închid porțile, pentru a supraviețui pe piață în acest business este esențial să devii vizibil în fața publicului tău țintă și, o dată ajuns în atenția lor, să construiești o relație personalizată de lungă durată prin toate canalele online si offline disponibile.
Mai jos vei găsi tehnicile noastre care te vor ajuta să profiți la maximum de oportunitățile pe care Marketingul Online le deschide agențiilor de turism – astfel îți vei mări rata de conversie, optimizând în același timp și costurile de marketing!
1. Website modern
Optimizează viteza de încărcare a site-ului tău
Pentru o agenție de turism, știm cât este de important să le prezinți clienților tăi cele mai frumoase imagini cu destinațiile sau hotelurile din portofoliu, însă dacă ți-am spune că dimensiunile mari ale acestor imagini ar putea afecta negativ experiența publicului tău, în lipsa unei optimizări corecte? Primul nostru sfat este să te asiguri că imaginile nu sunt mai mari decât minimul necesar pentru o afișare bună pe desktop (aproximativ 300-400kb pentru full width).
Când vorbim de viteza de încărcare a unui site, vorbim de fapt despre acele câteva secunde care se scurg până ce tot conținutul unei pagini este afisat. Probabil te întrebi de ce ar trebui să îi acorzi o așa mare importanță, este vorba doar de câteva secunde la urma urmei. Află că studiile recente arată că majoritatea vizitatorilor sunt dispuși să aștepte maxim 3 secunde pentru ca o pagină să se încarce înainte să o parăsească. Mai mult, aproximativ jumătate din utilizatorii de internet se așteaptă ca un site să se încarce în mai puțin de 2 secunde. Ca urmare, o încărcare lentă a unui site va atrage după sine o creștere a ratei de respingere, ceea ce înseamnă și pierderea unor potențiali clienți în fața competitorilor.
Viteza de încărcare afectează și locul ocupat în căutările Google - astfel, o singură secundă de întârziere la încărcarea unei pagini înseamnă o scădere de 11% a numărului de vizite ale paginii, conform unui studiu realizat de Skilled. Pentru amazon.com, o astfel de întârziere s-ar traduce în scăderea vânzărilor cu 1,6 miliarde de dolari într-un an.
Indiferent de mărimea agenției de turism pe care o reprezinți, reducerea timpului de încărcare a site-ului este o modalitate simplă de a îmbunătăți experiența utilizatorilor și chiar imaginea brandului tău – nu durează mai mult de câteva minute să verifici starea actuală a vitezei de încărcare și să faci câteva ajustări minore care se vor traduce în creșterea numărului de vizitatori și, implicit, a conversiilor. Poti folosi Google PageSpeed Insights pentru acest lucru sau Pingdom pentru a verifica viteza din regiuni specifice. Mai mult, dacă te interesează un audit rapid cu privire la performanța ta organică în motorul de căutare, Google Search Console este un tool gratuit care te poate ajuta.
Mobile friendly
În 2020, să ai un site mobile friendly nu mai este opțional, căci 52,2% din tot traficul de pe internet provine de pe dispozitive mobile. Asta înseamnă că dacă nu ai un site optimizat pentru mobil, vei pierde aproximativ jumătate din clienții potențiali.
Un website mobile friendly înseamnă ca el trebuie să arate și să funcționeze perfect pe orice dispozitiv mobil, indiferent de dimensiunea displayului - fie că vorbim despre un smartphone sau o tabletă.
Da, să îți transformi site-ul actual într-unul mobile friendly va presupune o investiție de timp și bani, însă beneficiile pe care ți le va aduce vor merita orice efort:
- Crește numărul vizitatorilor site-ului – începând din 2015 algoritmul Google favorizează site-urile mobile friendly, astfel că se va îmbunătăți poziția din rezultatele căutărilor
- Îmbunătățește experiența utilizatorilor – un site organizat, cu un conținut prin care se poate naviga cu ușurință, crește șansele de a converti un vizitator într-un client
- Avantaj competitiv în fața concurenței – un site bine optimizat pentru mobil îți va face brandul să se remarce, astfel vizitatorii sunt mai predispuși să îți memoreze numele
- Ușurează accesul utilizatorilor la informații cheie, precum date de contact, localizare sau ore de program.
- Crește numărul recomandărilor - 57% din utilizatori spun că nu recomandă o afacere cu un site pentru mobil neorganizat.
- Lărgește oportunitățile pentru a ajunge la publicul tău țintă: Majoritatea publicului care navighează pe Social Media o face folosind dispozitive mobile. Astfel, traficul venind din această sursă va fi de cele mai multe ori mobil. Dacă ai o strategie puternică Social Media – lucru esențial în această industrie – este mai mult decât necesar ca potențialii clienți veniți prin acest mediu să poată avea o experiență placută pe toate platformele tale. Mai departe, platformele mobile îți oferă șansa de a lansa campanii specifice cu plasare exclusivă în medii precum Instagram Stories – foarte eficiente pentru Awareness (notorietate) și Engagement (interacțiuni), la un preț scăzut față de alte canale de marketing.
Consumatorul modern este mereu conectat și nerăbdător să intre în posesia informațiilor de care are nevoie, astfel că un site adaptat cerințelor acestora trebuie să fie rapid, sigur, accesibil instant de pe dispovitivele mobile și plin de conținut util.
2. Content Marketing
Conținut generat de utilizatori (User generated content)
Fie că vorbim despre fotografii, filmări sau text, conținutul generat de utilizatori este un instrument la îndemâna oricărui brand, ce poate fi folosit indiferent de mărimea afacerii. Industria turismului este una dintre cele mai norocoase în acest sens, căci majoritatea turiștilor vor să împartă cu prietenii din online sentimentele generate de experiențele pe care le-au trăit și de locurile pe care le-au vizitat – iar agențiile de turism ar trebui să profite de acest aspect.
Conform unui studiu realizat în 2017 în Marea Britanie, 97% dintre Mileniali spun că ar împărți în social media o experiență de călătorie pozitivă și 57% dintre Mileniali și-au făcut planuri de vacanța pe baza unei imagini postate de un prieten pe social media.
Blog
Conform Hubspot, companiile care au un blog au cu 55% mai mulți vizitatori pe website. În plus, 57% din afaceri au obținut noi clienți prin intermediul blogului. Pe lângă faptul că un blog aduce trafic și noi clienți agenției de turism, articolele postate vor ajuta și la construirea credibilității brandului tău și la evidențierea expertizei agenților de turism.
În timp ce multe agenții de turism au bloguri, majoritatea nu sunt folosite la adevăratul lor potențial. Deși conținutul articolelor este unul foarte bun, agențiile nu îl promovează prin toate canalele disponibile – și pentru că o strategie de promovare a conținutului este la fel de importantă precum conținutul în sine, asigură-te că ai un proces bine stabilit prin care să aduci conținutul la cititorii tăi – prin email, social media sau alte canale de marketing.
Mai mult decat atât, blogurile sunt un element foarte important de SEO – mai ales prin includerea cuvintelor-cheie relevante agenției tale în conținut, cât și pentru strategii de Internal Linking.
Află din articolul nostru mai multe despre ce este Content Marketing și cum să te folosești de el pentru a-ți promova agenția de turism.
3. Email Marketing
Email Marketing-ul îți permite să interacționezi cu clienții și vizitatorii site-ului tău, fiind canalul de marketing online cu cea mai ridicată rată de conversie. Un studiu realizat de Epsilon arată că 86% din utilizatorii care se înscriu să primească email-uri de la site-urile de turism sunt în căutarea unor oferte speciale de călătorie – tot ce contează este să le trimiți oferta potrivită.
Indiferent de tipul conținutului pe care vrei să îl transmiți, toate emailurile trebuie să conțină câteva informații cheie:
a. Un subiect concret, care să stârnească interesul cititorilor – de subiect depinde în mare parte rata de deschidere a newsletter-ului tău
b. Numele agenției de turism în câmpul expeditorului
c. Informații de contact – clienții tăi trebuie să te poată contacta rapid atunci când au nevoie, astfel că este esențial să incluzi date precum numărul de telefon, adresa poștală și link-uri către website-ul tău și către rețelele sociale.
d. Imagini – include fotografii cu destinațiile din portofoliul tău, dar și cu hotelurile din oferte. La fel ca în cazul website-ului, și în Newsletter imaginile trebuie să fie corect optimizate pentru a nu crește inutil timp de încărcare și afișare.
e. Un Call to Action – încurajează-ți cititorii să întreprindă o acțiune: fie că îi îndemni să cumpere vacanța online, să afle mai multe detalii pe site-ul tău sau să citească mai multe informații pe blogul tău.
Un sistem de Email Marketing adaptat zilelor noastre înseamnă înțelegerea publicului tău și livrarea mesajelor potrivite la timpul potrivit, pentru a-i transforma în cumpărători loiali.
Tehnologiile moderne permit personalizarea acestor email-uri pe baza intereselor potențialilor tăi clienți, în funcție de destinațiile vizitate pe site-ul tău – astfel îmbunătățind nu numai relevanța continuțului, dar și crescând șansele de conversie.
Dacă vrei să afli mai multe, te invităm să citești ghidul nostru pentru Email Marketing modern și eficient.
4. Social Media Marketing
Rețelele sociale sunt un element esențial al strategiilor de marketing din sectorul turismului. Ele îți permit să comunici cu clienții și cu potențialii clienți într-o manieră diferită față de oricare alt canal de marketing, iar varietatea de platforme disponibile te ajută să îți cunoști consumatorii și să construiești relații de durată cu ei. În plus, așa cum spuneam și mai sus, tot mai multe persoane își aleg următoarele destinații de vacanță pe baza opiniilor văzute în social media, astfel că este și un mediu propice în care să găsești noi potențiali clienți.
Pentru ce poți folosi rețelele sociale?
- Promovează oferte și evenimente: Dacă participi la un Târg de turism sau la un Infotrip, social media este cea mai bună metodă de a-i anunța pe oameni despre asta. Tot aici îți poți promova ofertele, indiferent de tipul lor – early booking, last minute, promoții cu ocazia sărbătorilor etc.
- Încurajează-ți clienții să vorbească despre tine: La întoarcerea din vacanță, le poți cere clienților să scrie un review pe Facebook sau să posteze o fotografie pe Instagram în care să dea tag agenției tale – acest lucru servește drept PR pentru afacerea ta, aducând-o astfel în atenția unor persoane noi.
- Organizează concursuri: Concursurile sunt o modalitate eficientă de a-ți extinde baza de urmăritori și de a genera cereri noi de vacanță. Te poți folosi de aceste concursuri pentru a obține User generated content, pentru a-ți crește numărul de abonați la newsletter sau pentru a-ți crește comunitatea de fani de pe alte rețele sociale.
În turism, decizia de achiziție a unei vacanțe este, de cele mai mult ori, declanșată de un element vizual - motiv pentru care platforme precum Facebook, Instagram și Youtube sunt cele mai potrivite pentru promovarea serviciilor unei agenții de turism.
Exemple de strategii pe care să le încerci:
1. Folosește rețelele sociale pentru a prezenta destinațiile și resorturile momentului
2. Postează despre oferte și reduceri actuale
3. Organizează concursuri
4. Distribuie articole de interes din turism
5. Folosește social media pentru a prezenta experiența echipei tale
Experiențele trăite de agenții de turism din echipa ta vor spori încrederea potențialilor clienți în brandul și serviciile tale. În plus, rețele sociale precum Facebook și Instagram îți permit să ajungi ușor la clientul tău ideal prin targetări pe baza unor criterii complexe.
Afla mai multe despre cum să folosești Instagram pentru a-ți crește afacerea din articolul nostru anterior de pe blog.
Pe scurt, acestea sunt tehnicile pe care noi le considerăm esențiale în ceea ce privește activitatea de marketing a unei agenții de turism. Indiferent de mărimea afacerii tale, trebuie să îți aduci serviciile în fața potențialilor clienți – utilizează sfaturile de mai sus pentru a ajunge în mod eficient la publicul tău țintă și, o dată ajuns în atenția lor, mai mult decât să îi bombardezi cu oferte speciale, încearcă să le oferi consultanță și expertiză.
Curios cum să generezi lead-uri pentru turism?
Noi îți urăm succes, iar dacă vreodată dorești să discutăm aceste tactici mai în detaliu și să găsim modalități prin care să crești în mod semnificativ numărul clienților și profiturile agenției tale de turism, scrie-ne pe adresa hello@marketiu.ro.